Söker 2x2GB DDR2, 667-800Mhz

Permalänk
Medlem

Söker 2x2GB DDR2, 667-800Mhz

Installerade W7 på morsans dator (hon hade fortfarande XP) och de 2x1GB DDR2 som finns i klarar inte riktigt av det, får meddelande om lågt minne konstant. Söker därför 2x2GB (moderkortet har bara 2 slots).

Kvittar om det är 667Mhz eller 800Mhz. Ange pris.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Toplap eller till en stationär burk ??

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

@Nietszche: Installera om Windows XP och lägg in en win7/win8 skin imo. Jag gjorde det på en gammal IBM T41, så snabbt men ser ändå modern ut!

Permalänk
Medlem

Det är till en stationär burk som fick en liten 60GB SSD, så jag behåller W7 på den men behöver som sagt bara lite mer minne.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av biorrith:

@Nietszche: Installera om Windows XP och lägg in en win7/win8 skin imo. Jag gjorde det på en gammal IBM T41, så snabbt men ser ändå modern ut!

Skulle inte rekomendera någon att köra med en Win XP burk på nätet idag...

Kan man köra win7, så gör det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Gjort samma sak på flera äldre laptops, in med en SSD, maxa RAM och installera Windows 7. Datorn blir helt plötsligt användbar igen

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
VR-fantast

Vad kan det vara för minne till en Athlon64 3200+? Har en ståendes hemma med kass hårddisk, så har inte haft igång den på x antal år.

Permalänk
Avstängd

Har två DDR2 Kingston HyperX 2GB stickor hemma. 150 Pix styck + frakt?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Installerade W7 på morsans dator (hon hade fortfarande XP) och de 2x1GB DDR2 som finns i klarar inte riktigt av det, får meddelande om lågt minne konstant. Söker därför 2x2GB (moderkortet har bara 2 slots).

Kvittar om det är 667Mhz eller 800Mhz. Ange pris.

Läs hela annonsen här

Har för mig att jag har några stickor som endast ligger, kan kolla ikväll efter jobbet.
Du får dom mot fraktkostnaden i så fall.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vad kan det vara för minne till en Athlon64 3200+? Har en ståendes hemma med kass hårddisk, så har inte haft igång den på x antal år.

Det beror lite på, kan vara DDR också om det t.ex. är socket 939.

Skrivet av Neonodia:

Har två DDR2 Kingston HyperX 2GB stickor hemma. 150 Pix styck + frakt?

Tack, noterar det.

Skrivet av Brainsplitter:

Har för mig att jag har några stickor som endast ligger, kan kolla ikväll efter jobbet.
Du får dom mot fraktkostnaden i så fall.

Vore super om du kollade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Det beror lite på, kan vara DDR också om det t.ex. är socket 939.

Tack, noterar det.

Vore super om du kollade!

2x1Gb och 1x2Gb har jag liggandes

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II