Rösta fram t-shirt till communityt!

Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk

Efter lite om och men funkar det nice. Fick lov att installera Asus mjukvara för touchpad och funktionsknappar samt Catalyst manuellt, precis som när jag uppgraderade till 8.1.
Har rensat bort alla tiles i startmenyn och tagit bort de två knapparna bredvid startknappen, så nu är det precis som jag tänkt mig.
Rullar vidare med den här "orena" uppgraderingen ett tag och ser hur det funkar.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Fast det är väl mer EA:s fel än Microsoft, Just BF4 Klienten är ju inte direkt känd för att fungera bra.

Konstigt när bf4 funkar på min win 10 utan problem

Permalänk
Medlem

Kan man få windows update att starta nedladdningen av win10 snabbare på något vis? Min verkar inte ha startat ännu.

Permalänk
Medlem

Någon som har detta problemet i Windows Update? Eller är det bara att vänta ut tills det funkar? Det är ju fortfarande många som inte ens har laddat hem w10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

vilken skit, Skulle testa spela BF4 och det går endast att öppna i Explorer,

Vilken webläsare använder du annars då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Kan man få windows update att starta nedladdningen av win10 snabbare på något vis? Min verkar inte ha startat ännu.

Så-här gjorde jag (OBS! Gör detta på egen risk!):

1. Gå in i "Windows -> SoftwareDistribution -> Download"
2. Radera alla filer i den mappen
3. I filhanteraren, tryck arkiv -> Öppna kommandotolken -> Kör som administratör
4. Skriv "wuauclt.exe /updatenow" och tryck enter
5. Öppna Windows Update
6. Uppdateringen borde hämtas

Som sagt, fungerade för mig.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Vad är det som är konstigt? Fungera dåligt och inte fungera alls är två olika saker.

Skrivet av DjMollet:

Konstigt när bf4 funkar på min win 10 utan problem

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av fermia:

Kör mediacreator tool för win 10 så laddas det ner direkt och installerar

Älskar 10an än så länge men hur får man bort att man måste ange lösenord varenda gång datorn startas

cmd netplwiz gör bara så det blir 2 konton :/

https://onedrive.live.com/redir?resid=433BE5357CEC0A74!15721&...

ladda ner den och kör..scannad och säker ligger i min OneDrive mapp

Ändra till lokalt konto så slipper du logga in på MS för att starta datorn.

Permalänk
Medlem

cortana går inte å använda kör Svensk Win 10 Pro.

Har inte riktigt luskat ut ännu hur ja gör alla fönster tunnare/mindre. Allting som har med inställningar att göra är så djäkla dolt på ett invecklat sätt men ja de är nytt windows och ja har inte vant mig ännu Snabbare vettifasiken om de är men de ser snyggt ut och startmenyn älskar jag alla redan

Mitt nvidia funkar kanon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det var ju inte riktigt min fråga!
Enligt microsoft så skulle alla även dom som hade piratversioner få uppdatera och få en legitim version av windows.
Och det är min fråga på det du citerade.

Jo jag förklara nog fel. Har du ett aktiverat windows 8.1 tex så ska det nog inte vara några problem.

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

EDIT: Vart FA-AN är Windows Update nuförtiden?

Klicka på startknappen och skriv Windows Update.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vilken webläsare använder du annars då?

chrom

Permalänk
Medlem

Detta funkade för mig
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Skrivet av Fatmajk:

Någon som har detta problemet i Windows Update? Eller är det bara att vänta ut tills det funkar? Det är ju fortfarande många som inte ens har laddat hem w10.

http://i.imgur.com/4188cOk.jpg

Skrivet av Skinnsoffa:
Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX 9070 , FD R5

Permalänk
Medlem

den har lite problem med svengelska..
körde in installationen på engelska, men här och där dyker svenska ord upp, speciellt programnamn.

På startmenyn

Most Used:
Kom igång
kartor
get Skype
Alarms & Clock

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

64bits versionen eller 32?

Permalänk

Men vart är det utlovade förinstallerade Candy Crush

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst denna tråden tror jag att jag väntar lite med att installera Win 10. =/

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Älskar 10an än så länge men hur får man bort att man måste ange lösenord varenda gång datorn startas

Skaffa en sån här så behöver du bara sätta dig framför datorn så blir du inloggad.

https://www.thurrott.com/windows/windows-10/4848/windows-10-h...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

ÄLSKAR DET! Microsoft Edge är sjukt snabb samt att jag gillar den nya anteckninsfunktionaliteten i Edge. Underlättar väldigt mycket vid feedback på design och innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Lite ironiskt med tanke på att Nvidia alltid ska ha bättre drivare
...

Fast det är ju inte sant. För några år sen så var ju AMD/ATIs drivrutiner klart bättre över lag ett bra tag, då när NVidia hade en drös uppdateringar på raken med buggar och knas i(även om jag inte minns exakt när, så minns jag ganska livligt hur illa det var ett tag, eftersom flera bekanta med NVidia kort behövde hjälp med de då pga att de släppte en massa dåliga drivrutiner).

Och generellt, nuförtiden så är det i praktiken inte nån enorm skillnad på drivrutiner, NVidia tenderar ha optimeringar snabbare och möjligen lite bättre, men det har ju inte så mycket att göra med -kvalite- på de.

Bägge fungerar som de ska och installerar lätt och smärtfritt så länge man inte har otur med nåt tjafs(något man absolut inte kunde säga förr).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Jopp det går, gå bara in på hantera ditt konto

Jag gjorde precis samma för att slippa behöva logga in när jag startar datorn

Skönt att höra, hade varit avgörande för mig.

Intressant läsning i denna tråd, väntar några dagar med att uppgradera!

Skrivet av fermia:

Kör mediacreator tool för win 10 så laddas det ner direkt och installerar

cmd netplwiz gör bara så det blir 2 konton :/

https://onedrive.live.com/redir?resid=433BE5357CEC0A74!15721&...

ladda ner den och kör..scannad och säker ligger i min OneDrive mapp

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=win+10+remove+login+passw...

Verkar ju gå. Är själv intresserad av det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Jag har inte vågat uppdatera, för det brukar ju alltid vara en massa strul med drivrutiner som inte funkar.
Men hur är det med det? Funkar Arma 3, Insurgency, GTA, Fractured Space och World of Warships bra eller?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

kan inte installera geforce experience eller nvidias drivrutiner och spelen går inte att starta om jag inte gör det, ty microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjMollet:

64bits versionen eller 32?

provat båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Min dator låter som fasen nu, alla fläktar på 100% tror jag. Och tempen på CPU:n är hur ostabil som helst nu, vandrar från 30 till 45 hela tiden. Trodde en uppdatering av Corsair Link skulle fixa det hela... Vad ska jag göra och någon annan som har detta problem?

Corsair har inte kommit ut med en uppdatering för Windows 10 än så den blir som inkompatibel app.
jag kör 3.1.5667

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk

Cortana funkar väl inte i Sverige ännu? Har för mig att jag läste det någonstans.

Min erfarenhet av Win10 hittills är iallafall att den har några SMÅ buggar men inga större som stör mig direkt så jag skulle kalla det hyfsat safe att uppgradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Kan du inte installera?

Nu har jag inte försökt på två timmar då när jag installerade via media-saken från Microsoft (minns inte namnet) så gick allt bra, såg kalas ut, allt hämtades osv. Datorn behövdes startas om enligt Windows 10, sagt och gjort. Win 10 kopierar filer, kommer till en 35-40%, går afk en stund och får black screen. Nu är jag tillbaka på Windows 7 efter en ominstallation och installerar alla Win 7 uppdateringar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag har inte vågat uppdatera, för det brukar ju alltid vara en massa strul med drivrutiner som inte funkar.
Men hur är det med det? Funkar Arma 3, Insurgency, GTA, Fractured Space och World of Warships bra eller?

Inte hunnit testa ARMA än men för mig fungerade GTA V precis lika bra som innan. Inte mätt FPS osv men flytet är det samma. Kör Nvidia 670 förövrigt

Permalänk
Medlem

Jag har problem med SLI efter uppdateringen. Kör med 3 skärmar och program som ligger på sidorskärmarna hackar fram. Som om grafikdrivrutinerna ej gäller på dom. Men om jag avaktiverar sli så fungerar allt bra. Så får hoppas på en fix på det snart.
Tilläggas bör att jag har testat uppdaterar till nvidias w10 drivers.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.