Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jag har kört väldigt länge med Armageddon nu som ger väldigt mycket skada med rätt skills och vapen. Har också kört mycket med Raven, men nu ska jag satsa hårt på Dominix. Den verkar väldigt bra i strider. Armor tanka den, använd Electric warfare och sedan mosa iväg med dronsen. Ska tydligen fungera bra. Dock surt att dra upp adv drone interfacing till lvl5, bs till 5 osv. Bara ett tips.

/A

Varför har du tränat till TRE olika rasers BS?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Varför har du tränat till TRE olika rasers BS?

Varför inte? Jag spelade från release och ca 6-8 månader in, kunde flyga alla skepp som fans tillgänglig då uteom Iterion MK5 (det fetaste skill5 traderen iaf, inte säker på namnet). Inklusive att jag hade alla BS till skill3.

Ville bli en mästerpilot, och det blev jag.. fitt rätt fina $$när jag sålde honom.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

ush vilken marknad det är på att sälja gubbar! jag funderar på att sälja min ena när den har kommit upp sig en bit och då har min andra haft tid att göra färdigt alla tråkiga skills å jag kan börja spela med henne.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

att sälja mot pengar (dollar, euro etc) är emot eulan och jag skulle inte tveka och anmäla er. Men ni får sälja dom mot ISK givetvis

Permalänk

ja självklart mot isk är det jag snackar om iallfall!
jag ser fram emot den dag då jag tjänar ihop isk så jag kan köpa speltid.

jag har flyttat ut i 00 rymd alldeles nyss och vad jag förstått så skall man kunna tjäna lite mer isk där ute
men eftersom jag egentligen inte är redo (fighting mässigt) att flytta ut hit så skulle jag behöva lite tips på hur jag kan tjäna ihop isk.
jag är en miner och där kan jag ju tjäna en del. fast det är svårt att mina själv när jag inte kan ta mig an npc som spawnar hela tiden.
så det blir att hänga på andra... men det är inte alltid det finns någon annan att föllja med varje gång jag är online. vad kan jag ägna mig åt själv?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
så det blir att hänga på andra... men det är inte alltid det finns någon annan att föllja med varje gång jag är online. vad kan jag ägna mig åt själv?

Exakt mitt problem också. Är man miner så blir man grymt beroende av andra för att kunna tjäna cash. Oavsett om man minar i .0, .3 eller .6... för det går alltid snabbare om man har med sig haulers och givetvis behövs ratcops...

Iofs, det är väl lite värre för dig i .0, om du nu inte kan göra missions vilket jag kan falla tebax på.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Exakt mitt problem också. Är man miner så blir man grymt beroende av andra för att kunna tjäna cash. Oavsett om man minar i .0, .3 eller .6... för det går alltid snabbare om man har med sig haulers och givetvis behövs ratcops...

Iofs, det är väl lite värre för dig i .0, om du nu inte kan göra missions vilket jag kan falla tebax på.

ja det är lite ont om agenter i 00 space och om det skulle finnas några så är nog inte kill missions att tänka på och curier kräver är rätt farliga om man kör stora laster.

Visa signatur

Permalänk

Ibland önskar man att man som miner inte var så beroende av andra... fast om man nerfade det så skulle en stor del av spelet gå förlorat...

Iofs, en "hauling-for-hire" npc hade ju inte varit helt fel...

Visa signatur

In a rose tattoo

Permalänk

ja miner är ett kul yrke... men inte alltid.
det känns som om eve är på väg mer och mer åt bara krig och fight. visst så bygger mycket av spelet på pvp och då är det fighting som gäller. men jag tycker om eve för sina möjligheter med ekonomin, företgen och forskningen och produktionen. det blir lite som ett eget samhälle/värld man lever i och alla roller är viktiga för att allt skall flyta på.

Visa signatur

Permalänk

håller helt med. ju fler spelar man lär känna så är de flestas tonvikt på pvp. och missions. visst är det kul att tjäna bra med cash och få bra items men hela eve börjar bli väldigt likt de andra slash&loot spelen, t.ex D2 och WoW.

Många skriker väl rätt ut och pekar på alla dessa stora allianser som inte skulle ha funkat om inte spelare kan göra olika saker men i viss mån tycker jag att spelet borde vara mer restriktivt beroende på vilka val man gjort vid skapelsen av charactern.

t.ex om man gör val som ger en mer i science så ska man ha bonus mot det också och inte ha chansen att lära sig t.ex battleship eller carrier.
vad har en science gubbe för intresse av att flyga ett battleship och ganka rats?
dessutom, varför skulle en amarr vilja lära sig flyga minmatar skepp?
om du är amarr, flyg amarr. sätt en tidsökning med 50-70% på tiden av andra fraction skepp eller ta bort möjligheten helt.

Eve är faktiskt ett av de få RPG spel jag vet av där man kan bli allt i slutändan. Hur kul hade det varit i NWN att kunna vara lvl 20 i alla klasser eller i WoW att en Priest kunde använda alla typer av vapen, spells och skills?

Nej, mer uppdelning av spelare så man får fram en mer distinkt värld.
Visst, det tar sin tid idag att bli bra i allt men det går. Men jag vill endå se att man tvingar fram mer sammarbete mellan olika char typer för att Eve inte ska sluta som alla andra online spel, dvs allt det går ut på är PvP och looting.

Visa signatur

In a rose tattoo

Permalänk

ja absolut vill vi inte sluta där andra rpg spel är
men en sak som jag ändå trots allt gillar med eve är valmöjligheten att kunna bli vad du vill oavsett hur du skapade din char i början. spelet är så pass långt och tidskrävande att man inte gärna skapar en char på nytt då man spelat i 6 månader.
andra rpg spel kan man gå till högsta lvl på några månader medans i eve finns det ingen högsta lvl. det finns inriktingar som gör dig bättre på diverse saker.

men som sagt... sciens, miners m.m. borde bli lite mer framträadande i eve för att få en bättre balans. pvp är ju självklart en stor del och det kan jag förstå till 100% men låt de andra yrkena oxå få va med och va en del av det stora. något som corps och alliancer behöver och är beroende av. nu får corps och alliancer sina mineraler från moon mining till exempel och då är vanliga miners inte så viktiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eve är faktiskt ett av de få RPG spel jag vet av där man kan bli allt i slutändan. Hur kul hade det varit i NWN att kunna vara lvl 20 i alla klasser eller i WoW att en Priest kunde använda alla typer av vapen, spells och skills?

Nej, mer uppdelning av spelare så man får fram en mer distinkt värld.
Visst, det tar sin tid idag att bli bra i allt men det går. Men jag vill endå se att man tvingar fram mer sammarbete mellan olika char typer för att Eve inte ska sluta som alla andra online spel, dvs allt det går ut på är PvP och looting.

ugh. först och främst att begränsa spelare till vissa saker är emot hela EVE filosofin så den kan du släppa direkt. Sen finns det ingen motsättning mellan PVP och mining, de är däremot en förutsättning för varandra. Om inga byggt skepp hade PVP spelarna inte haft några skepp att panga ner och hade PVP spelarna inte panget ner varandra hade skeppsbyggarna inte kunnat sälja sina skepp. Jag vet inte hur länge du spelat men det låter som om du inte kommit in i 'EVE tänket' än

Permalänk

nja jag tror han inte riktigt menade så drastiskt som det han skrev läg. bara att klyftan är lite väl stor.
självklart är det ena beroende av det andra idag. men det ena tar över lite väl mycket ibland och speciellt i vissa situationer.

som miner är man väldigt beroende av andra om man är del av ett low sec corp. och för att tjäna stora pengar som miner måste man vara i low sec space. och visst det är inget fel med att man är beroende av andra. jag får bara en liten känsla av att low sec corps inte är så beroende av miners om de har en POS som inar åt dom. då handlar det mer om försvar av POS och pvp för resten i grova drag.

Visa signatur

Permalänk

Menade inte att det inte finns men att en char av typen "Miner" inte ska ha lika lätt att lära sig skills av typen "Fighter" eller "Scientist".

Om du får den uppdelningen på Eve så blir företagen mer beroende av olika typer av spelare och du får ett större sammarbete mellan "avdelningarna".

Eve ska vara ett RPG, låt det vara det då, inte nån konstig hybrid.

Visa signatur

In a rose tattoo

Permalänk

vi får se vad som händer med uppdateringen som kommer till sommaren (vad jag vet).
skall bli kul att se om dom rensar upp bland t2 marknaden och gör spelet stbilare.
trist och kul med grafikuppdateringen. trist att man måste köpa ny dator och skaffa windows vista, kul att man om 3 år då man köper ny dator kan se den nya grafiken

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finns det några bilder på den nya grafiken än?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

har för mig jag sett en på en vexor men jag kommer inte ihåg var och det är ju inte säkert den var "äkta"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna vilja se den nya grafiken.. Eve slog allt annat på marknaden när det kom ut, så jag antar att den nya grafiken också kommer vara något i hästväg.. Särskilt eftersom dom kan lägga så stor detalj på skeppen när omgivningen bara består av rymdtextur

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

tror inte man behöver en ny dator/os för att se den nya grafiken för om dom gör det på det sättet så skiter dom sig själva i handen...

Visa signatur

In a rose tattoo

Permalänk
Avstängd
Citat:

tror inte man behöver en ny dator/os för att se den nya grafiken för om dom gör det på det sättet så skiter dom sig själva i handen...

Du kommer behöva Windows Vista eftersom den nya grafiken kommer bygga på DX10 som är exklusivt för Vista (i nuläget iaf). Men du kommer inte behöva ny dator eftersom den gamla klienten (med nuvarande grafik) också kommer funka lika bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom ska ju gå över till dx10 väl? dx10 betyder nytt grafikkort och OS.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

ja dx10 är nytt grafikkort åtminstånde, och troligvis nytt OS oxå om det inte släpps någon form av patch/fix sak till äldre som möjliggör dx10 användning.

jepp grafiken är ganska simpel i eve idag och den behöver inte bli mycket mer avancerad heller. bara förbättra ljussättning och texturdetaljer skulle va rätt stort lyft för eve. men jag skulle gärna se lite mer uppdateringar på andra saker oxå....

till exempel så hade det varit trevligt om man kunde ha möjlighet att stöta på fenomen i rymden, jag menar då typ svarta hål, nebulusor, gasmoln m.m. inte nödvändigt att man skall göra något med dessa bara en lite detalj. svarta hål skulle kunna va en super gate från 1 ställe i galaxen till ett annat. de skulle bara dyka upp på ett ställ i ett par timmar och hoppar man igenom så kan man inte återvända. och gasmoln kanske skulle kunna vara ett ställe där man får bege sig in i sökandet av skatter men med risken att elektriska laddningar kan skada och till och med förstöra skeppet man flyger.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mer eyecandy hade iaf varit schysst Typ extremt detaljerade skepp så att man kan se varenda liten reflektion från dom omgivande stjärnorna och explosioner som får en att tappa hakan

Har förövrigt gjort ännu en ny karaktär, med så balancerade stats jag kunde.

8 int
11 per
5 cha
8 will
7 mem

Utan några learning skills. Verkar det okej? Shit, det här spelet har verkligen potential. Minar ihop till en cruiser för tillfället, sen ska jag ge mig ut och slakta rats

Visa signatur

Permalänk

det står lite om deras framtida planer/önskningar på hemsida.
där kan man läsa att det kanske jobbas för att ge möjlighet att välja vad på skeppet man skall skjuta sönder. till exempel om man vill förstöra motorerna och få skeppet att stå stilla. detta skulle då kanske förstöra innebörden av alla de olika modulerna som finns på marknaden men om denna funktion läggs till så blir det lite mer taktik i hur man skall gå till väga när man möter en motståndare. inte bara att låsa target och skjuta för full kraft och försöka ge så mycket skada som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fan vad jag är trött på min cruiser nu. Är gallente som inte alls kan göra explosive damage. Okej drones... men i övrigt. ugh vad tråkigt det är att ratta (även i 0.0) när man göra 5-6 skada.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Jupp Nightcrawl, ungefär den setup-en jag hittade på forumet... Blir en tackler när man ska pvpa tills skillsen kommer upp för de större skeppen

nån ny härifrån som har tips på en bra newbie corp man kan joina? Just nu lutar det åt NBSI's academy corp..

Tjabba, jag och tre till startade Splintered Shards of Europe, för snart två månader sedan och vi består av newbies Nu är vi 16 pers och är ute och minar och har kul. Idag förklarade ett annat corp krig mot oss så nu sitter vi i TS och försöker hitta medlemmar i detta corp. Annars kan du ju kolla på eve's hemsida och recruitment-forumet.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd

Gah, vad är det enklaste sättet att betala för spelet? Hur gör ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VISA-kort, snabbt och enkelt.

EDIT: Ingen aning, tror PayPal krånglar just nu, och då finns väl inte så mycket kvar. Man kan köpa gamecards men de säljs inte i sverige

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
VISA-kort, snabbt och enkelt.

Förutsatt att man inte äger ett dyligt glömde jag nämna

Visa signatur

Permalänk

Gräs-mannen, vars håller ni till? Gallente eller?

Visa signatur

In a rose tattoo