Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
nackdelen med caldari och rails är att det bara är några få skepp som har bonus på dom.

Tex, ferox (optimal), eagle, harpy..

resten är missil orienterade

så vill du köra med kanoner, satsa på Gallente eller Amarr eller minmatar istället..

Är väl ganska balanserat. Är sagt att det ska bli bättre med det 3:e battleship:et.

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela 14-dagars trial nu, så skulle behöva lite tips

Är caldari och valde fighter när jag gjorde gubben. Funderar på att köpa ett nytt skepp nu, så har ni nåt tips om vilket man ska satsa på? Merlin låter ju rätt bra, så tycker ni man ska satsa på det?

Permalänk
Medlem

Tja... va ett tagsen vi gick ut med en "annons" om att vi sökte fler svenskar till TC (the corporation). Va några här som va halvintresserade, tänkte kolla igen då om ni fortfarande är det så är det bara att höra av sig ingame, i vår kanal -tc- eller ta kontakt med någon av våra members. (Hoolk, generatorn, eelak osv)

20m sp. Vi bryr oss inte direkt om er bakgrund eller så, men pirata undviker vi, utan skjuter våra targets + några till

Vi har släppt några filmer, mer info på http://www.mercenarycoalition.com/main/index.asp

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Tja... va ett tagsen vi gick ut med en "annons" om att vi sökte fler svenskar till TC (the corporation). Va några här som va halvintresserade, tänkte kolla igen då om ni fortfarande är det så är det bara att höra av sig ingame, i vår kanal -tc- eller ta kontakt med någon av våra members. (Hoolk, generatorn, eelak osv)

20m sp. Vi bryr oss inte direkt om er bakgrund eller så, men pirata undviker vi, utan skjuter våra targets + några till

Vi har släppt några filmer, mer info på http://www.mercenarycoalition.com/main/index.asp

Tja! Tänkte bara fråga.. hur mycket är 20m SP ungefär i tid? Jag spelade 1 o en halv månad runt jul ungefär, och tänkte kanske börja igen. Men jag kommer inte ihåg hur mycket SP jag har.
Så letar ni efter folk som mig eller mer rutinerade folk?!

Permalänk

jag har spelat i nästan ett halvår snart och har ca 4miljoner SP
så det är en bit till 20m SP

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Vi letar efter både erfarna och hyffsat oerfarna, alla går att träna upp bara intresset o viljan finns. 20mille sp kör vi för att vi behöver hyffsat erfarna som kan spelet ganska bra o klarar av att försörja sigsjälv då alla har egen ekonomi.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Finns m00 kvar?

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uben
Snabb fråga: Finns m00 kvar?

Nej men resterna finns i Evolution - BoB.

Permalänk
Medlem

hehe 20miljoner sp är helt crazy sitter med 264k just nu.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Nej men resterna finns i Evolution - BoB.

inte bara där, orginal gubbarna spelar inte längre (zap,stavros,rev,j0rt)

Några utav dom som joinade i andra "vågen" bland annat TWD finns i evolution - bob

3 och 4 vågen finns lite överallt ( mig själv inräknad)

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BunSon BuRnEr
inte bara där, orginal gubbarna spelar inte längre (zap,stavros,rev,j0rt)

Några utav dom som joinade i andra "vågen" bland annat TWD finns i evolution - bob

3 och 4 vågen finns lite överallt ( mig själv inräknad)

vad snackar ni om?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
vad snackar ni om?

Framgår inte det av texten?

Dom lurar på vart medlemmarna av en viss corp tagit vägen, just detta handlar om en väldigt "högljud" o relativt välkänd corp på tiden då det begav sig.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jag har spelat i nästan ett halvår snart och har ca 4miljoner SP
så det är en bit till 20m SP

Ah hehe en bit kvar då för mig också skulle jag gissa Jaja.. ska väl tröttna på Oblivion först innan det är någon ide att börja med något annat spel..!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Framgår inte det av texten?

Dom lurar på vart medlemmarna av en viss corp tagit vägen, just detta handlar om en väldigt "högljud" o relativt välkänd corp på tiden då det begav sig.

Efter eve gick online tog det några veckor sedan började ett litet corp vid namn m0o (masters 0f ownage) campa ett system (mara), det speciella var att det var det enda system som kopplade ihop nord med syd. Så för dom som inte kände för att ta en omväg på 40 jumps så var det mara som gällde. Inne i mara så satt grabbarna och spottade ut jet cans med 1 trit i varje can för att skapa lagg ( innan det var en timer för att skapa cans). Det resulterade i att ALLA som warpade till gaten var utlaggade i minst 30 sec.

På den tiden så var hela eve forumet fullt med " stoppa m0o" trådar, efter ett tag så tog några devs ut sina BS (innan spelarna hade dom) och jagade bort m0o kamp (rev´s maller blev sprängd).

m0o var också först med att hitta en bugg med dmgmod modulerna som gjorde att man fick en skyhög dmg på sina vapen ( en frig sprängdes av en salva från ett vapen, en cruiser på en salva från alla). För varje dmgmod man hade på sitt skepp gav skillen "surgical strike" sin bonus en gång till ( är inte säker om det var alla dmgmods eller bara "stamped").

m0o´s j0rt var den första spelaren som flög ett BS (dominix) som senare blev spräng av RUS (eller om det var zap´s är inte säker)

På den tiden som eve hade ca 4k spelare online så hade systemen pf-346 och fd- minst 100 skepp sprängda varje dag.

En annan rolig sak som hände var att en kväll då m0o var ute och ställde till besvär så blev dom flyttade ut till ett 0.0 system av någon arg gm eller dev, det enda felet var att systemet var fullt av miners som försökte få mina i fred.... dom dog :D.

Efter några månader så lämnade zap,rev,j0rt spelet ett tag och dom övriga spelarna gick med i sinisters.... men det är en annan historia.

i slutet av 2003 kom zap och övriga tillbaka, efter 5 månader blev zap bannad från spelet på grund av att någon (techel) skickat en miljard exploitad isk till zaps char. Efter som hanns sec status var -10 så skickade han det vidare till hanns shoping char...click click "CYA IN 6 MONTHS".

På dom 6 månaderna hade m0o spöat skiten ur FA,CFS,CA,SA mfl (mycket pga att TWD joinade imo).

bah är trött så det finns säkert stavfel

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem

Kul med lite Eve historia.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

MMm , jag minns den gamla goa tiden då jag slitit i månader för min Maller och var ute i djuprymden 0.0 i Curse med en polare (också i en Maller) vi skulle NPC'a , vi mötte Paris - Sinister corp , vi trodde han åkte i en Merlin (iconeerna var ju till viss del likartade på skeppen) , men det visade sig han satt i en Scorpion *mamma hjälp!*
Jag lyckades komma till gate o warpa ut , polaren blev sprängd i småbitar lite senare då han ville fan döda honom (han visste fortfarande inte att det var en scorp) , jag hade ca 3% hull kvar på skeppet och på den tiden så hade man inga armor reppers utan man körde shieldboost på Amarr skepp + att man hade projectilvapen för lasers tog för mycke kräm
O det var första gången jag såg ett battleship på >nära< håll *hehe*

Detta var långt innan några allianser skapades i Curse arean

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jahopp, då har man börjat spela igen! Har bara en kort fråga:

Sitter i en Ferox nu, och tänkte bara på vad som ska bli nästa skepp, vad jag ska träna för? Jag antar att en Raven så småningom är det naturliga, men den precis som Ferox är ju så seeeeeeeeeeeeeeg!!
Så, är Harpy ett alternativ? Kan man göra lvl 3 uppdrag i en harpy osv?

Och om det är nån som är i ett corp som rekryterar nybörjare som jag (har spelat 14dars + 1 månad förut) så får ni gärna säga till!

(måste säga också även om min Ferox är seg så gillar jag den.. fina resists-bonusar, och 9700 hp shield )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Tja! Tänkte bara fråga.. hur mycket är 20m SP ungefär i tid? Jag spelade 1 o en halv månad runt jul ungefär, och tänkte kanske börja igen. Men jag kommer inte ihåg hur mycket SP jag har.
Så letar ni efter folk som mig eller mer rutinerade folk?!

Tja, har man bra attribs (18 lr nå) på mainattribarrna på skills man tränar, så snittar jag iaf 1 mille SP per månad..

26 mille and counting, spelat ca 2 år men med en hiatus på 5-6 månader..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Jahopp, då har man börjat spela igen! Har bara en kort fråga:

Sitter i en Ferox nu, och tänkte bara på vad som ska bli nästa skepp, vad jag ska träna för? Jag antar att en Raven så småningom är det naturliga, men den precis som Ferox är ju så seeeeeeeeeeeeeeg!!
Så, är Harpy ett alternativ? Kan man göra lvl 3 uppdrag i en harpy osv?

Och om det är nån som är i ett corp som rekryterar nybörjare som jag (har spelat 14dars + 1 månad förut) så får ni gärna säga till!

(måste säga också även om min Ferox är seg så gillar jag den.. fina resists-bonusar, och 9700 hp shield )

en cerberus hade ju inte varit helt fel.

btw dyraste auktionen i eve's historia? --> http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Permalänk
Medlem

Fråga till vet'sen

Kan man köpa de olika rasernas rymdskepp eller är man bunden till sin egna ras saker?

Permalänk
Medlem

Jadå, du är inte bunden på något sätt, bara att köpa skillbooks för det du vill köra o träna in det. Enda som är att från start får du lite skills i din ras skepp typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan köpa andra resers skepp om man har tränat skills för dom..

Alltså kan man flyga alla skepp om man har skills för dom

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrac
en cerberus hade ju inte varit helt fel.

btw dyraste auktionen i eve's historia? --> http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Nope en cerberus hade helt klart inte varit fel Synd bara att det nog är ca 1 månads träning innan jag kan köpa en..! Men får se, Engineering / Mechaninc / Spaceship Command är ju inte fel att ha lvl 5 ändå, så bara jag får upp lite mer grundläggande missil och sköld-skills ska jag nog börja träna mot den..

Ang. auktionen.. Jag har ingen aning om vad kursen är för dollar / isk, men bara kollade på ebay snabbt nu, och längst upp fanns en som var 400 mil ISK för 95 dollar. 400 000 000 / 95 = 4 210 526.3. Det är alltså hur mycket ISK du får för 1 dollar. 82 600 000 000 (som BPOn sålde för) / 4 210 526.3 = 19617.5. ALLTSÅ NÄSTAN 20 000 DOLLAR (tror iallafall min matte är korrekt?)
Ok kanske inte så många privatpersoner som sitter på 82 miljarder ISK, men det är rätt sjukt mycket pengar!!

Permalänk
Medlem

vad står bpo för

blueprint o?

Permalänk

bluepring orginal

sedan finns det blueprint copy (bpc)

bpo kan du använda hur många gånger som helst samt att du kan forska och utveckla produkten.

bpc kan du endast använda ett visst antal gånger

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

äsh 80 miljarder tjänar man ihop på en kvart *växelpengar*

Inte sett en Cap recharger II BPO (aka Moneyprint) på länge på aktion, dom borde so sälja för betydligt mer än 80 miljarder..

Jävla tech2 BPO marknad, monopol.. rik blir rikare

Permalänk
Medlem

jävligt lång tutorial..

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jo men stå ut, du lär behöva den, EVE är skitstort

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
äsh 80 miljarder tjänar man ihop på en kvart *växelpengar*

Inte sett en Cap recharger II BPO (aka Moneyprint) på länge på aktion, dom borde so sälja för betydligt mer än 80 miljarder..

Jävla tech2 BPO marknad, monopol.. rik blir rikare

jag vet inte.. det är inte många som har råd att hosta upp så här mycket isk och hulk bpo:n är definitivt värd över 100 miljarder och förtjänsten ligger på samma nivå som cap recharger 2. vi pratar om en vinst på 11-12 miljarder isk i månaden!