Permalänk
Medlem

Var får man BPO´s från första början? Vore gött om man kunde lägga vantarna på en och ha framtidens ekonomi säkrad

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

Antingen av R&D agenter och så tror jag att svårare complexes ger BPOs...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Varför skulle en cap recharger bpo vara mer lönsam än en hulk bpo?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Alla vill ha cap charger II´s och man har oftast mer än ett skepp att placera dom på.
Dom behöver även ersättas ofta när det är krig o sånt skit pågång (konstant alltså, alltid nån som krigar på någon annan, hehe)

Inte lika många som vill ha en hulk och dom behövs inte bytas ut lika ofta.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Alla vill ha cap charger II´s och man har oftast mer än ett skepp att placera dom på.
Dom behöver även ersättas ofta när det är krig o sånt skit pågång (konstant alltså, alltid nån som krigar på någon annan, hehe)

Inte lika många som vill ha en hulk och dom behövs inte bytas ut lika ofta.

låt oss säga vinsten på en cap recharger 2 är 15 mill och på en hulk 400 mill. man kan ungefär bygga en hulk om dagen.. jag tvivlar på att man kan bygga mer än 25 cap recharger 2 om dagen. en hulk går åt som smör för tillfället och visst kommer efterfrågan minska en bit men inte så mycket att priset halveras.

Permalänk
Medlem

jo men det handlar lite om avansen.. en cap recharger kostar 2m o tillverka, så du har väl en sissådär massa miljoner i ren vinst..

hulks däremot kräver en covetor samt massa moduler o grejs.. och tja, dom tjänar kanske 100% på varje som byggs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
jo men det handlar lite om avansen.. en cap recharger kostar 2m o tillverka, så du har väl en sissådär massa miljoner i ren vinst..

hulks däremot kräver en covetor samt massa moduler o grejs.. och tja, dom tjänar kanske 100% på varje som byggs...

vad tror du jag pratar om? vinsten på en hulk ligger på ÖVER 400 miljoner efter att allt betalats (rent, components etc). vinsten på en cap recharger 2 ligger på ca 15 miljoner. kan man tillverka 25 st cap recharger 2's om dagen? allt handlar om hur stor "vinsten" är med avseende på tiden.

Permalänk

vinsten är stor på båda bpo så den som äger den och bygger blir rik som ett troll!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Är det lönt o starta med eve nu?

Visa signatur

i´am the creator of jet.....

Permalänk
Medlem

Alla ni som producerar, minar ni ihop mineralerna själva eller köper ni dom?

Skaning, det är sjukt lönt att börja spela nu faktiskt Jag kan skicka dig en trial om du vill.

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk

det kommer nya spelar hela tiden och folk skapar nya karaktärer hela tiden. universum är så enormt stor och man har nästan alltid någon ny spelare i närheten.
jag anser visserligen att man är ny de första 3-6 månaderna.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaning
Är det lönt o starta med eve nu?

Tänkte på exakt samma sätt då jag började spela för snart 2 år sen. Tar dock inte för lång tid att bli bra på ett område om man specialliserar sig, jag bestämde mig tidigt för att inrikta mig på gallente battleships.

De flesta äldre spelarna med +30M SP har oftast spritt en massa skill points på att träna mer eller mindre onödiga skills till lv5. Detta gör att en spelare med 15M SP kan komma upp is nästan samma nivå som de med 30M SP.

Permalänk

ja många som spelar som pirater kanske inte har gjrot det i 3 år. de kanske började som miner år 1 och sedan trader år 2 och sedan upptäckte de att pirat var kul så då tränade de sånna skills.

men allt handlar inte om skills. det handlar om skicklighet och förmågan att hitta nya vägar och kunna prata för sig själv oxå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ECM funkar alltid med, en jammer gör 30+m sp gubben handlingslös tex

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
ECM funkar alltid med, en jammer gör 30+m sp gubben handlingslös tex

Jag skulle vilja se dig försöka ta min dominix med vilket ECM skeppsomhelst..

(2 ravens, 1 scorp.. dödade scorpen o jagade iväg ravenarna.. helt solo i min ubernix)..

Who needs a lock? Räcker med att ja får låsa dig 1-2 sek så kan ja bussa dronsen på dig o sen eru körd..

Permalänk
Medlem

Dom 2 ravensen borde ha tatt dig...

Visst domin är fin, men drönarna går at låsa o döda dom med.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

hehe, lite svårt o låsa när man inte kan låsa

domin SKA inte underskattas, specielt inte om du kör med cruises (och med torps dödar du inge drones)... och med cruises så tankar en domi utan problem 2 ravens, specielt om man kör med injectors

domi 1on1 är en pwnmobile

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom 2 ravensen borde ha tatt dig...

Visst domin är fin, men drönarna går at låsa o döda dom med.

Eller Smartbombs Muahahahaha, döda dronar....

Men visst, Dominixen är ett fint BS, körde missions i en med min byggar/miner alt Var rätt skönt att kunna gå o hämta kaffe mitt i krigandet.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk
Medlem

jo men kör du en smartbomb i empire dör du.. vilket en (iofs redan dödsdömd) geddon fick erfara..

Undrade wtf varför sents började skjuta på han, tydligen hade han smartbombat en concord drone

zap, bang.. kort efter det så följde hans ravenkompis med.

iofs, ravens är ju carebearskepp...

Permalänk
Medlem

Så satans mkt skills att träna...vet knappt vart man ska börja

Kör Amarr atm, tränar upp till frig3.. o sen ska man klura ut vilka saker man ska fitta en punisher med också.

Nån som har lite tips? Tips på vilka vapen man ska köra med för optimal skada? Pulse/laser är frågan, samt medium eller light? Känns som man vill sätta in medium laser på en punisher... fast andra tipsar om light laser på den med..

Aja nattpass ftw, 14h med EVE WWW'ande..

Permalänk
Keeper of the Bamse

Flyttade precis till 0.0 rymd, jävlar vad stålar man håvar in. 1.4 mille på en rat är inget jätteovanligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Flyttade precis till 0.0 rymd, jävlar vad stålar man håvar in. 1.4 mille på en rat är inget jätteovanligt

Vad har du för skills / skepp? Jag vill igentligen inte ut i 0.0 än.. verkar för farligt Men är en del i 0.4-0.3 och för lätta rats där nu för min Ferox, skulle igentligen behöva lite svårare.. men kanske bättre med 0.2-0.1 för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Vad har du för skills / skepp? Jag vill igentligen inte ut i 0.0 än.. verkar för farligt Men är en del i 0.4-0.3 och för lätta rats där nu för min Ferox, skulle igentligen behöva lite svårare.. men kanske bättre med 0.2-0.1 för mig?

Du borde köra missions för nån agent i ett lowsec system. Det ger verkligen massa pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du borde köra missions för nån agent i ett lowsec system. Det ger verkligen massa pengar.

Jo gör lvl 3 uppdrag nu i ett 0.5-system, så stannar nog här ett tag, funkar rätt bra i min ferox!
Måste samla ihop lite pengar nu ändå, systemet jag är i gränsar till några 0.4-0.3system så tänkte jag skulle testa lite pvp igår, vilket gick riktigt bra i typ 30 minuter, börjat lära mig hur scannern fungerar, dödade 4 cruisers... men sen kom en av dem tillbaks med sina kompisar Obra för mig hehe.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo

Rattar en thorax, tier 2 cruiser alltså. Åker allt som oftast i gangs med corpen.

Vi äger ju vårat 0.0 space, de som kommer in där blir prompt sönderbombade

Har ett problem dock. Jag gör bara thermal+kinetic damage, vilket betyder att jag får wreckings på 10 kanske polarna i ravens och skit kör ju explosive och massmördar angels...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

finns det medlemmar av OCC här på sweclockers?

Det borde iallfall finnas någon W-I-N medlemm iallfall, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Så satans mkt skills att träna...vet knappt vart man ska börja

Kör Amarr atm, tränar upp till frig3.. o sen ska man klura ut vilka saker man ska fitta en punisher med också.

Nån som har lite tips? Tips på vilka vapen man ska köra med för optimal skada? Pulse/laser är frågan, samt medium eller light? Känns som man vill sätta in medium laser på en punisher... fast andra tipsar om light laser på den med..

Aja nattpass ftw, 14h med EVE WWW'ande..

Punishern är ett finfint skepp. En av dess fördelar är att den har fin armor tank, så en liten plate och en small armor rep brukar vara standard.

Dens cap bonus är fin också, speciellt om du t.ex. tränar upp small projectiles och använder de på punishern, de använder ingen cap. Detta gör så att du har en mycket fin cap recharge som kan ge dig en mycket fin tank.

Själv föredrar jag snabba närstrids-frigates när jag flyger, gärna i kombination med en Nosferatu så får du ännu finare Cap som låter dig köra tank+afterburner+ew modul konstant i princip. Kolla på skeppdelen av de officiella forumen, finns en limmad tråd där som listar många olika setups.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag har kört väldigt länge med Armageddon nu som ger väldigt mycket skada med rätt skills och vapen. Har också kört mycket med Raven, men nu ska jag satsa hårt på Dominix. Den verkar väldigt bra i strider. Armor tanka den, använd Electric warfare och sedan mosa iväg med dronsen. Ska tydligen fungera bra. Dock surt att dra upp adv drone interfacing till lvl5, bs till 5 osv. Bara ett tips.

/A

Permalänk
Medlem

Jupp Nightcrawl, ungefär den setup-en jag hittade på forumet... Blir en tackler när man ska pvpa tills skillsen kommer upp för de större skeppen

nån ny härifrån som har tips på en bra newbie corp man kan joina? Just nu lutar det åt NBSI's academy corp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
finns det medlemmar av OCC här på sweclockers?

Det borde iallfall finnas någon W-I-N medlemm iallfall, eller?

Jag är då iaf med i Wlven (Ghost alliance, nere i Insmother/cache), brukar vara o hänga i N-Rael med W-I-N ibland