Få igång force feedback på Logitech-joystick.

Permalänk
Medlem

Få igång force feedback på Logitech-joystick.

Hejsan! Jag lirar ets2, där använder jag ratt, men har ingen växelspak. Så jag fyndade en Logtech Wingman extreme digital 3D.
(10kr) I vilket fall ska den ha force feedback. Dock funkar det inte, och jag ser ingen inställning där man kan ändra på det. Jag vill använda ett program för FFB-joysticks som gör joysticken till en H-växellåda, men den registrerar inte joysticken. Jag misstänker att det är pga. att den inte har FFB´n igång. Man ska ju inte förvänta sig att en joystick för 10kr funkar, men det borde ju finnas en inställning?
Tackar för alla svar, jag kommer svara på frågor om ni har några!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat rätt drivrutiner till den?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet Japp, ofc! Den fungerar korrekt och alla knappar funkar in-game och i logitech gaming software.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

@giplet Japp, ofc! Den fungerar korrekt och alla knappar funkar in-game och i logitech gaming software.

Låter som att själva FFB-motorn har fastnat, jag rekommenderar att du plockar isär den och smörjer skiten med lite diverse navelkrämer.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Låter som att själva FFB-motorn har fastnat, jag rekommenderar att du plockar isär den och smörjer den med navelolja.

Ajajaj, dock är navelolja dyra grejer så jag vettefan. Samtidigt fastnade jag ju med fingrarna i FFB´n för ca. 1 år sedan - något jag inte vill göra om!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

Ajajaj, dock är navelolja dyra grejer så jag vettefan. Samtidigt fastnade jag ju med fingrarna i FFB´n för ca. 1 år sedan - något jag inte vill göra om!

Jo, då är det nästan värt att du kostar på dig en ny joystick! Hehe jo de slutade ju med att du fick åka till akuten & bli omplåstrad!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Jo, då är det nästan värt att du kostar på dig en ny joystick! Hehe jo de slutade ju med att du fick åka till akuten & bli omplåstrad!

Ah, ja. Jag vill ju inte till akuten igen..
Tror du denna joystick kan passa mina behov?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

Ah, ja. Jag vill ju inte till akuten igen..
Tror du denna joystick kan passa mina behov?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Atari_XE_joystick_(colour_restored).jpg

Det kan jag förstå!

Jo den ser perfekt ut, kör på den.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Hmmm, är du säker på att den skall ha FFB?
Hade den haft det så är jag rätt säker på att den hade hetat något med "Force" i namnet. Och vad jag vet så hittar jag ingen version av Logitech Wingman extreme digital 3D, med just FFB..

Bild vore att föredra, gärna på både själva joysticken och serienummer m.m. på undersidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

Hmmm, är du säker på att den skall ha FFB?
Hade den haft det så är jag rätt säker på att den hade hetat något med "Force" i namnet. Och vad jag vet så hittar jag ingen version av Logitech Wingman extreme digital 3D, med just FFB..

Bild vore att föredra, gärna på både själva joysticken och serienummer m.m. på undersidan.

Jorå det har den! Han var o skruva i skiten förra året (som han nämde tidigare), och fastnade i den så kallade FFB-motorn.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Jag förstår bara inte vad du ska ha FFBen till på en växelspak?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NobSWiX:

Jag förstår bara inte vad du ska ha FFBen till på en växelspak?

FFB gör att man bara kan dra spaken som en växelspak i ett H gissar jag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet:

Finns ingen Logitech Wingman extreme digital 3D med force feedback.
3d pro är det som har force feedback.

Varit i kontakt med en kompis som jobbar med logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordzehn1974:

@giplet:

Finns ingen Logitech Wingman extreme digital 3D med force feedback.
3d pro är det som har force feedback.

Varit i kontakt med en kompis som jobbar med logitech.

Ah :I Såg en video med en som såg likadan ut, alltså är dom prick lika, bara FFB´n som skiljer isf..
Tack för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

Smörj upp skiten och återkom med en uppdatering ifall den funkar eller ej.

§1 /moderator
Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558