Battlefront Beta Stopped Working
Hej,
Lite tips på hur hur ni kan få igång BF om ni som jag råkade utför BattleFront Beta has stopped working....
Hårdvaran på denna maskin:
Intel i5 4690K
evga gtx 980 ti sc acx 2.0
16 GB ram
Det verkar vara Nvidia som spökar på något sätt i kombo med Origin.
1. Uppdatera Nvidias drivare till 358.50, testa om ni kan spela. Om Nej steg 2.
2. Prova att lägga till följande i Game Properties för Battlefront i Origin,
Command Line Arguments: -novid -noborder -windowed
Testa om ni kan spela. Om det fortfarande funkar gå till steg 3.
3. Ominstallera Origin.
!!!OBS!!! Detta gör ni på egen risk då jag inte vet om det funkar för annat än de spel som jag
har i mitt system.
Det går att göra en ren installation och samtidigt behålla sina spel utan att behöva ladda ner
dem enligt denna tråd: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/8128920.page
För er som inte gillar engelska kommer här en svensk version:
-Lokalisera var er Origin Games folder finns.
De flesta hittar den nog här "C:\Program Files\Origin Games
-Stäng ner Origin helt (dvs inga backgrundsprocesser skall köra). Flytta alla era spel till
en temp katalog, skrivbordet eller vad ni känner för.
-Avinstallera Origin (via kontrollpanelen), ta bort Origin katalogen samt installationsfilerna. Om du
flyttar från en disk till en annan, avinstallera först Origin, ta sedan bort dess insallationskatalog.
Se till att svara "Nej" om du blir tillfrågad om du vill behålla inställningarna. Om du ominstallerar
Origin efter att ha ominstallerat Windows så behöver du inte göra detta, då kan du bara ta bort
Origin katalogen
-Ominstallera Origin där du vill ha det. DEt spelar inge roll var du lägger det. Starta Origin och
logga in, se till att du har Origins installationskatalog var du vill ha den (ligger under
inställningar).
-Påbörja nerladdning av dina spel. Du behöver inte oroa dig, vi kommer inte ladda alla dina spel
igen. Nästa steg är att Origin kommer att göra alla register länkningar och gemensamma
justeringar. Se till att nedladdningen kommer till 0.01% eller att det har skapats en ny katalog
för spelet i Origin Games katalogen.
-Stäng ner Origin, flytta till backa alla dina spel. Om du får frågan att du vill "slå samman
kataloger" (merge folders), tryck JA och välj "Flytta och ersätt" ("Move and Replace") om
Windows frågar om att skriva över några filer.
-Starta Origin, efter ett par sekunder så kommer spelen läsas in. Efter ytterligare ett par
sekunder så skall det vara klart för att installeras, tryck på "installera" och sen ska det vara klart.
Om detta inte funkade för er så kan jag tyvärr inte hjälpa mer just nu. Fyll gärna på med andra tips som ni har använt er av för att få igång BF Beta.
//CJTF