Guldexemplar av EVGA Gtx 980 SC med vattenblock.

Permalänk
Medlem

Guldexemplar av EVGA Gtx 980 SC med vattenblock.

Hej,

Säljer nu av min best pga uppgradering till ett 980Ti. Kortet inhandlades direkt vid lansering i September 2014 och har suttit vattenkylt i burken sedan dag ett. Kortet har aldrig gått över 50 grader i full load.

http://www.evga.com/products/product.aspx?pn=04g-p4-2983-kr

Kortet har en ASIC rating på 70.9%, och i heaven benchmarks går det stabilt upp i 1641 Mhz core från fabriksöverklockningen 1241 Mhz (1340 boost). Detta med hjälp av ett custom BIOS som kommer förinstallerat på kortet vid leverens. Original BIOS kan skickas med om så önskas. Kortet hängde med upp i ca 1560 Mhz utan custom BIOS. Även minnesklockan är höjd och ligger runt 8 000 Mhz, men går att få ur mer av denna om så önskas.

Vattenblocket är ett EK-FC980 GTX - Acetal+Nickel och kostade ca 1000 kr vid inköp. En backplate sitter på kortet i orginalutförande.

http://www.inet.se/produkt/5331250/block-ek-fc980-gtx-acetal-nickel#/specs

Referenskylare följer med (oanvänd).

Utropspris på denna best är 3800 kr. Upphämtning prioriteras, men kan även skickas. Låter eventuell budgivning pågå till Söndag eftermiddag.

Har även en D5 Top / reservoir combo som jag släpper för 250 kr för den som är intresserad.

http://www.frozencpu.com/products/17572/ex-pmp-216/EK_D5_X-RES_Top_140_-_Acetal_-_Laing_D5_Swiftech_MCP655-B655655-PWM.html?tl=g57c595s1937&id=bxkUrNfY

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar gärna d5 topen! Ingår o-ring och underplattan? Vad, om något, behöver kompletteras? Utöver en d5 pump såklart. Har swish och står för frakten

Såg att o-ring inte ingår från EKs sidan, men det följer ju med pumpen å andra sidan
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willeykk: Bottenplattan ingår, samt själva fästanordningen för chassit. Tyvärr har jag ingen O-ring kvar =(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av writler:

@willeykk: Bottenplattan ingår, samt själva fästanordningen för chassit. Tyvärr har jag ingen O-ring kvar =(.

Ah kanon, får helt enkelt köpa en pump som har o-ring med Då tar jag den gärna som sagt. Kolla upp vad frakten går på och skicka ett PM med uppgifter så swishar jag direkt.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@willeykk: Annars är jag intresserad av Top-Res kombon. om writler drar sig ur.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@willeykk: Annars är jag intresserad av Top-Res kombon. om writler drar sig ur.

Nu blev det nog lite tokigt

Permalänk
Medlem

@Broder Truck:
Det är inte lätt när det är svårt!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@writler: Hehehe, var intresserad även om willeykk drog sig ur med

Jag fick min reservoar idag och pump-top combo ligger på schenker och väntar på mig. Så drar ut mitt intresse iaf.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag är intresserad av dit kort men jag är orolig för coil whine. Mitt 6970 är väldigt tyst och jag stör mig lätt på coilwhine. Köpte ett 290 av simonnorrhede. Han hade aldrig hört något coilwhine… fick sälja det igen till ett lägre pris eftersom jag skrev en ärlig annons.
Har du hört något coilwhine från kortet och i så fall vid vilken FPS?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Medlem

@kdk_warhead:
Hej,

Kul att du är intresserad av kortet. Kortet har haft coil-whine vid väldigt få specifika situationer, till exempel i menyn i Fifa 15, samt även någon meny i något annat spel. Det förekommer inget coil-whine under load i spel, möjligtvis kan det höras i spel där FPS-en går över 500 (LoL exempelvis) men det är ingenting jag hört över huvud taget. Om man vill går detta så klart att lösa ut med V-sync, men jag föredrar att köra utan detta.

Sammanfattningsvis kan sägas att jag aldrig hört coil-whine när jag spelas, men i ett fåtal situationer i menyer där det är stillbilder men grafikkortet pumpar på full load. Ljudet är dock inte speciellt högt, men det är noterbart om man har en tyst dator i övrigt.

Mvh
Robin

Permalänk

@writler:

Hej Robin,
Ok då är nog Coilwhine inget större bekymmer. Spelar mest BF4 (1080p med en 144hz skärm) och lite Skyrim. Köper förmodligen Star Wars Battlefront.

Inget coilwhine i windows?

Min dator är väldigt tyst. Har en liten pump som körs på 5v och en oversized extern kylare. Jag blir galen på pipande ljud...

Länken pekar på 04g-p4-2983-kr (EVGA GeForce GTX 980 SC GAMING ACX 2.0 med bla. 2 fläktar) men enligt bild 4 så är det ett 04G-P4-2980 (EVGA GeForce GTX 980 GAMING) d.v.s inte SC. Övriga bilder visar också ref. kylare men du skriver att det är "EVGA Gtx 980 SC"?

Du menar kanske att det är ett 04G-P4-2980 kort med bios från 04G-P4-2983?
04g-p4-2983-kr
04G-P4-2980-KR

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@kdk_warhead: Hej,

Nix, inget coilwhine i Windows.

Ajaj, ser att jag länkat fel. Det intressanta i det hela är att jag är helt säker på att jag hade ett SC, men nu i efterhand så är det skumt när man kikar på serienumret. Satt och valde mellan dessa vid inköpet :). Kan det vara så att de sålt ett 2980 med BIOS från ett SC, och därför kallade det SC hos återförsäljare?.

Du ser även serienumret på backplaten på bild nr 4 som du påpekar. BIOS-et är dock hämtat från GTX 980 Owners club på www.overclockers.net och är ett volt-moddat BIOS som lägger kortet på en fast spänning i load och med en power-target som är som ett EVGA GeForce GTX 980 SC GAMING ACX 2.0.

Sorry för snurrigheten.

//Robin

Permalänk

Tja det blir fel ibland. Står det inte modell på kvittot? Var är det köpt?
Har svårt att tänka mig att dom har döpt om det till SC.
Kan du ge en länk eller namn till bioset så at man kan läsa på lite?
Kör korett på låg voltage vid idle och hög konstant voltage vid load?

Jag hade egentligen tänkt köpa ett GTX 780 så att man klarar sig till att 16/14nm korten kommer ut men ett trimmat 980 är förstås lite bättre:)

Visa signatur

Permalänk

Hmm.. vattenblocket tycks vara "EK-FC980 GTX - Acetal" och inte "EK-FC980 GTX - Acetal+Nickel" ?
Det är tydligt koppar färgat i bilden (har inte nickel beläggning).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli pinsamt. Så går det när man inte korrekturläser. Här är länken till det block som sitter på.

http://www.coolerkit.se/shop/ek-fc980-gtx-4543p.html?key=02EK...

Permalänk

@writler:
Ok jag lägger ett bud på 3500kr + spårbar frakt till Kalmar.
Skickar även ett PM med lite förutsättningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3600+frakt.

Permalänk
Medlem

Är kortet sålt eller?

Permalänk
Medlem

Japp, jag köpte det och affären sköttes exemplariskt. @hygea