Fredagspanelen 114: Pascal detaljeras, Broadwell-E i fyra modeller och HTC Vive

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fredagspanelen 114: Pascal detaljeras, Broadwell-E i fyra modeller och HTC Vive

Jonas och Jacob lyckas slita sig från den virtuella verkligheten för ett nytt avsnitt av Fredagspanelen, med bland annat Nvidias värstinggrafikkrets GP100 på agendan.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

Behöver ingen VR här för att bli illamående. Bara titta på fredagspanelen med den bakgrunden och Jacobs vs Jonas skjortor. Haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I stan
Registrerad
Jan 2010

Saknar Emil. Jag vet att han blivit boss och fått massa annat att göra.
Men snälla delegera och kom tillbaka till fredags panelen!

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Lite off-topic, men nån som vet om Thomas recension på Philips nya 42,5 tummare är på gång?

Hur som helst, det skönt med fredag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

@Mrfresh:
Nej, kolla på Jacob och se utvecklingen. Redan nu är han riktigt bra. Kommer bli ännu mer avslappnat om bara några avsnitt, de kan jag satsa pengar på. Undrar om Jacob gått kurs med Conan oBrien eller någon. Gick så snabbt förändringen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

@Jaco8: Thomas vet..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

Läste Emils inlägg på Insta eller va de var. VR: JA: de är framtiden. Rekommenderar att folk köper nu: NEJ!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Mrfresh:

Saknar Emil. Jag vet att han blivit boss och fått massa annat att göra.
Men snälla delegera och kom tillbaka till fredags panelen!

Skrivet av WEBRUNNER:

@Mrfresh:
Nej, kolla på Jacob och se utvecklingen. Redan nu är han riktigt bra. Kommer bli ännu mer avslappnat om bara några avsnitt, de kan jag satsa pengar på. Undrar om Jacob gått kurs med Conan oBrien eller någon. Gick så snabbt förändringen.

Jag ska bli nästa Stephen Colbert och göra träffsäker satir på @emilakered.

Skrivet av Jaco8:

Lite off-topic, men nån som vet om Thomas recension på Philips nya 42,5 tummare är på gång?

Hur som helst, det skönt med fredag

@Laxpudding väntar tålmodigt på ett testexemplar!

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Jacob:

Jag ska bli nästa Stephen Colbert och göra träffsäker satir på @emilakered.

Doit! Skönt att du har en humoristisk inställning också till hela grejen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Jag beställde Htc vive 2016-04-08 och jag kommer få min vive i maj enligt htc så inte så farlig leveranstid.

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Det går inte en fredagspanelen-tråd utan att Emil dras upp, kan inflika att jag själv saknar hans knivskarpa humor...lite Louis CK över honom

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Har faktiskt inte kollat på mer än 1 fredagspanel sen emil lämnade. Skitsynd.
Lite tråkigt för jacob kanske att höra men inget personligt, när man har vant sig vid nåt är det svårt att ändra sig.

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2011

Lika trevligt varenda gång panelen dyker upp i flödet
Tack för det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

Önskar livet ur mig att AMD kommer kunna konkurrera med Intel snart med CPUerna. (jag vågar inte säga GPU pga den hatstorm som blir). Skulle vara till allas fördel om de blev riktig konkurrens. Priserna skulle sänkas till att börja med. Sen skulle nog forskningen/släppen snabbas upp också.
Ingen mår bra av en överlägsen aktör.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av PowerNet:

Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

Missade du förra avsnittet? Där tog dom upp anledningen till varför Emil inte är närvarande just nu på fredagspaneler.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 32GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Bredd-Clockers? Spännande.
Jag gillar panelen, bra surr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Adam West:

Det går inte en fredagspanelen-tråd utan att Emil dras upp, kan inflika att jag själv saknar hans knivskarpa humor...lite Louis CK över honom

Jag tycker Jakob är suverän men saknar Emil likväl! Det är dags att han dyker upp nu så det blir lite klassisk Fredagspanelen för en gångs skull. Tycker inte det var kul att höra att man satt Emil på chefredaktörsjobb, fine om han gillar den biten men annars tycker jag ni borde ge den tjänsten till en annan. Emils touch på sidan är anledningen till att jag började läsa Sweclockers regelbundet fastän jag läst sidan sporadiskt när det startade.

Det bästa vore ju om ni tre bytte av varandra på Fredagspanelen, lite mer variation helt enkelt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Mar 2008

Mycket gnäll på Jacob. Jag tycker han gör ett bättre och bättre jobb.
Titta på dom första fredagspanelerna, då var varken Emil eller Jonas speciellt vassa

För övrigt så gillar jag din skjorta Jacob, vart har du köpt den?

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

YouTube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Klappis:

Jag tycker Jakob är suverän men saknar Emil likväl! Det är dags att han dyker upp nu så det blir lite klassisk Fredagspanelen för en gångs skull. Tycker inte det var kul att höra att man satt Emil på chefredaktörsjobb, fine om han gillar den biten men annars tycker jag ni borde ge den tjänsten till en annan. Emils touch på sidan är anledningen till att jag började läsa Sweclockers regelbundet fastän jag läst sidan sporadiskt när det startade.

Det bästa vore ju om ni tre bytte av varandra på Fredagspanelen, lite mer variation helt enkelt!

Jo absolut, Jacob är riktigt vass nu efter sin inskolning
Men som du säger så tycker jag det vore roligt med lite mix, inte bara Emil till och utan framförallt Tomas skulle jag vilja se mer av, och inte bara i form av recensioner då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Jonas, tänk på ryggen när du lyfter!

Fredagspanelen har blivit lite som en tradition och vi vill se dig i rutan en lång tid framöver. Med tid så kommer du att bli nästa Arne Weise .

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Sebastian V:

Missade du förra avsnittet? Där tog dom upp anledningen till varför Emil inte är närvarande just nu på fredagspaneler.

Såg bara delen när de berättade om att Emil har blivit bänkad på "bakom skrivbordet pappersjobb" än att göra det som han är bäst på, dvs recensioner och tjattra gött i "fredagspanelen". "Fredagspanelen" dog helt när Emil lämnade, vart tom och icke intressant/rätt usel om man säger så, då Jonas och Emil var så synkade och perfekt som "radarpar" för panelen.

Skrivet av Klappis:

Håller med, Emil borde släppa det och låta någon annan ta det.
Men det är väl så att "the old crew" vill hålla i alla tyglar stenhårt, och ha fullständig kontroll över allt flöde, brukar vara så i företag där personer varit med och byggt upp verksamheten under lång tid, vilket både Emil och Jonas varit, så det kanske mer handlar om 110% igt kontrollbehov än egen vilja att ta pappersarbetet?

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Tyckte att Jacob var extremt jobbig i de första avsnitten han var med, men nu känns han lika bekväm som Emil var, tycker Jonas & Jacob duon fungerar bättre än Jonas & Emil :).

Går man tillbaka och tittar på de första fredagspanelerna och tio avsnitt senare så. Err...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2006

Nyttja taket + väggar för utrustning.. ~ Förslag.

Thomas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Nej Fredagspanelen funkar inte för mig utan Emil, tyvärr. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av PowerNet:

Ja när emil var med var det väl mer flummpanelen ? man lärde sig inget nytt
Med Jacoob spar man tid då han har gjort grovjobbet och läst på alla nya nyheter osv
Vilket uppskattas. Flum är bra men i lagom mängd!
Tycker Jacob är bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av PowerNet:

"helt tappat" var väl att hårddra lite. Jag tycker att Emil är en fena på att underhålla men jag gillar vad Jacob tillfört hittills.
Det är ju fortfarande informativt att kolla på fredagspanelen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av PowerNet:

Så länge du sitter och freeloadar på redaktionens goda arbete (dvs blockerar ads) kan du hålla dina åsikter för dig själv. Dra nu inte mer kostsam bandbredd genom att svara på detta inlägg.

c[_]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av superapan:

Så länge du sitter och freeloadar på redaktionens goda arbete (dvs blockerar ads) kan du hålla dina åsikter för dig själv. Dra nu inte mer kostsam bandbredd genom att svara på detta inlägg.

Haha, tror du på den själv? Är du så naiv?
"freeloadar"... Vilket påhitt du kommer med.
Och bandbredd är inte dyrt, man kan få 100/100 bandbredd för 40 kr/månad (+moms) för servrar

Och det "goda arbetet" har fallit när Emil gick ifrån fredagspanelen, så där finns det ännu mindre värde i att ge Geeks Publishing AB mer intäkter när de har en vinstmarginal på nästan 45%, en marginal som andra företag (som levererar betydligt mer värde) bara kan drömma om att nå upp till.

Så det går ingen nöd på Geeks Publishing AB om det är någon som blockar en enstaka reklamannons eller inte, kom igenom det är 90%+ som blockar så får du se om omsättning/vinst sjunker.