Galaxy S7 hängt sig, starta om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2007

Galaxy S7 hängt sig, starta om?

Min Galaxy S7 har inatt hängt sig så pass illa att bildskärmen inte startar och visar bilden. Jag märker att den är igång eftersom den ringer om jag ringer till den, men kan inte svara eller se något på skärmen.

Nu behöver jag använda telefonen i jobbet om 2,5 timme, så jag behöver starta om den, men hur fan då?
På äldre telefoner ryckte man bara ur batteriet på den totalt hängde sig, men det blir lite svårt när batteriet är inbyggt.
Självklart är den fulladdad också så att vänta på att batteriet tar slut tar väl flera dagar.

Finns det inget sätt att starta om en Galaxy S7 utan att se något på skärmen?

En massa gamla jävla hårddiskar som som fyller upp datorn och får den att i kombination med processorn och grafikkortet även fungera som element när man fryser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

“If your device is unresponsive, press and hold the Power key and the Volume down key simultaneously for more than 7 seconds to restart it.”

MSI X299M Carbon | Core i9 7900X @ 4.6 GHz| NZXT x62 | Crucial Ballistix 32768 MB DDR4-2400| 500GB Samsung 960 EVO, 1050GB Crucial mx300, 480GB Seagate 600 | ASUS 1080 Ti Strix OC 11GB @ 1733/11800| Enthoo Evolv mATX TG | EVGA 850W G2 Supernova | ASUS ROG Swift PG348Q 34" | 64TB UNRAID NAS | HP Spectre 13 | i5-8250U | 8192MB | 512GB NVMe SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmsta
Registrerad
Maj 2011

Hände samma sak med min S6, visade sig vara LCD:n som hade spruckit. Var en minimal spricka i överkant som gjorde att hela skärmen slocknade. Det kan inte vara det som hänt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av spindoctor:

“If your device is unresponsive, press and hold the Power key and the Volume down key simultaneously for more than 7 seconds to restart it.”

Tack, men...

Skrivet av Brusarn:

Hände samma sak med min S6, visade sig vara LCD:n som hade spruckit. Var en minimal spricka i överkant som gjorde att hela skärmen slocknade. Det kan inte vara det som hänt?

Tyvärr verkar det som att du har rätt. Jag såg inga sprickor rakt av, men efter att ha vinklat skärmen i lite olika vinklar ser jag faktiskt en pytteliten spricka, den verkar vara under skärmen så att säga. Trist

En massa gamla jävla hårddiskar som som fyller upp datorn och får den att i kombination med processorn och grafikkortet även fungera som element när man fryser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmsta
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Bejje:

Tack, men...

Tyvärr verkar det som att du har rätt. Jag såg inga sprickor rakt av, men efter att ha vinklat skärmen i lite olika vinklar ser jag faktiskt en pytteliten spricka, den verkar vara under skärmen så att säga. Trist

Precis det som hände mig också Ingen aning om hur den uppkom, men gick inte på garantin och kostade nästan 2lax att fixa