Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah! Nice, får titta närmare i inställningarna då. Lite så jag önskar att typ Resident Evil 4 kunde få en riktig VR-release, jävlar vad skoj det spelet skulle kunna bli. Borde kunna gå att bygga vidare på Wii-versionen av spelet nästan. Resident Evil 7 följer ju mer Outlast, Amnesia och andra liknande titlar än Resident Evil-serien, speciellt 4an och framåt som är mer action än survival horror.

Även fast jag spelat i nästan 30 år så är det rätt mycket nytt även om många av koncepten ändå är rätt lika befintliga lösningar. Riktigt kul att utforska med.

Ah, synd det egentligen. Hade varit bra om det gått att plocka upp igen lite lättare.

Haha jo precis, är ju inte direkt förlåtande och nog blir man stressad när zombierna börjar välla in. Men kul. Speciellt det där med siktningen, även om jag tycker att det är svårt med vissa av vapnen att linjera de rätt. Men väldigt tilltalande att plocka fiender på avstånd, vilket blir lite extra utmanande då jag är lätt darrhänt. Fungerar dock helt okej ändå, speciellt om jag stödjer "pistol"handen med armen.
Lär nog bli en hel del timmar med detta spel.

Lite synd att det kräver BFG-utgåvan bara. Har tänkt prova Quake II-versionen med VR när möjlighet ges dock.

Humble Bundle borde dra till med en VR-bundle också.

När blir det bra med fler än två kameror, är det när man får större spelyta eller för att öka precisionen? Jag hade tänkt vänta tills jag fick hem Rift innan jag började fundera på fler sensorer men en till vore nog kanske inte dumt ändå.

Intressant att se vad du kommer fram till.

Tjo! Haft min rift ett par veckor nu och køpte Arizona i lørdags. Hade faktiskt ingen aning om att det fanns alternativ till teleporteringen så har bara kørt den rakt av och har væl så att sæga, vant mig. Har såpass många timmar i spelet nu att teleporteringen, och orienteringen av mig sjælv i rummet/spelytan, sitter i ryggraden - æven om jag mycket væl førstår din kænsla som du beskrev ett par poster upp.

Men men, får la hem o prøva de andra (flere?) sætt att ta mig runt då

Oavsett, upplever det som ett sjukt kul spel. Uppvuxen som man ær på Nintendo 8bitars och C64 så har gaming alltid funnits dær men panikkænslan jag fick førsta gången i Arizona (precis då man kopplat elen till gruvdørrarna och det kommer en cutscene med zombies som væller mot en) var helt sjukt underbar. Immersion!!!

F.ø rekas ju Super Hot något galet. Spelmekaniken ær som gjord før roomscale VR - hoppas på DLC eller en SH2.

Lirade dessutom Dead and Buried før førsta gången igårkvæll. Spelade Shoot out tillsammans med 3 andra snubbar (2 mot 2) och det var galet kul. Hade tur och råkade væl springa in i tre skøna amerikanare och vi hade riktigt kul tillsammans mha voicechatten. 41 år och pangpang har aldrig vart så kul

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

När blir det bra med fler än två kameror, är det när man får större spelyta eller för att öka precisionen? Jag hade tänkt vänta tills jag fick hem Rift innan jag började fundera på fler sensorer men en till vore nog kanske inte dumt ändå.

Intressant att se vad du kommer fram till.

För att få bättre tracking. Två kameror fungerar bra för 180 grader men behöver i alla fall 3 för vettig 360 tracking. Det är rätt svårt hålla sig åt ett håll samt det förtar lite av immersionen så ett stort lyft köra 3

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tja spenderat ett tag med Lone Echo och kan lätt säga att det är en av de absolut bättre VR spelen jag spelat tills idag, Äntligen ett vettigt VR spel som inte är en rail shooter eller cockpit spel, nog för att det finns bra sådana men alldeles för få andra kategorier spel.

Har hört mycket gott om multiplayer biten men inte testat den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Kan testa The Solus Project för mer the Unknown... Snacka om tät atmosfär eller avsaknad gör att man förlåter oerhört mycket. Ett av få VR spel som nått 1.0 dessutom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Försökte få igång Doom 3 BFG VR. Installationen gick smidigt och det drog igång direkt. Mellansekvenserna buggar ur totalt den byter kamera stup i kvarten och det blir jättekonstigt därav. Tog ett tag innan jag fatta att jag ser mig själv i 3eperson ibland. Ibland står jag i mig själv, emellanåt är jag uppe i luften och ja kaos.

Liret kraschar när jag ska byta nivå av någon anledning så har inte ens hunnit testa hur vapenhanteringen fungerar. 3Dn fungerar helt okej främst ansiktsmodellerna som gör att de ser stenålders ut. Vet inte om det finns någon enkel fix mot krascherna skulle velat komma till actionbitarna i alla fall innan jag lägger ned

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5eb0tr/doom_3_bfg_vr_m...

Känd bugg i 7.2 tydligen testar någon fix som stod där

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som börjat köra Lone Echo? Har fastnat ska försöka undocka transport färjan men hittar ingen switch eller något som låter mig göra detta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har ni några bra tips på hur man skall placera de två kamerorna man fick med för att täcka upp en så stor roomscale yta som möjligt? När jag satte en kamera i varsitt hörn med kanske 5 meter mellan dem så fick jag obehagliga hopp av trackingen. Flyttade ena kameran lite närmare och jag tror det fungerar bättre men det är ju sjukt vilket litet utrymme man kan röra sig på om man jämför med Viven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Har ni några bra tips på hur man skall placera de två kamerorna man fick med för att täcka upp en så stor roomscale yta som möjligt? När jag satte en kamera i varsitt hörn med kanske 5 meter mellan dem så fick jag obehagliga hopp av trackingen. Flyttade ena kameran lite närmare och jag tror det fungerar bättre men det är ju sjukt vilket litet utrymme man kan röra sig på om man jämför med Viven.

Ju ljusare du har i rummet ju mer får kamerorna jobba, tänk på att även solljus har samma spektrum som kamerorna letar efter och även vissa lampor kan bråka på samma frekvenser så det funkar bättre om du har minimalt med ljus i rummet. Där e största fördelen med Vive då de sensorerna är mycket mindre känsliga för sådant iom annan teknik, utrymmet för riften är lite mindre men mer än nog för det mesta men som sagt lite känsligare system.

Sitter kamerorna högt uppe eller så? Om inte så verkar det ge bäst resultat om de "tittar" snett ner på dig (speciellt de två första), sedan är det även rekommenderat att du har 3 kameror då det är lättare för Oculus mjukvaran att räkna ut vart du är exakt i rummet, 4 är bättre men med en bra setup är skillnaden minimal enligt vad jag hört.

Sensorerna når ungefär ~3 Meter (enligt Oculus officiella guide) så 5 meter mellan med dåliga förutsättningar kommer göra att de tappar tracking, om du sätter dem ovan med ca 4meter mellan, tittandes ner i ett mörkare rum med lite solljus bör du få en väldigt stabil tracking på en ytan runt 2-2,5m^2

Oculus egen guide.
https://www.oculus.com/blog/oculus-roomscale-tips-for-setting...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Bäst är nog att sätta dem ganska högt, två meter upp minst och vinkla 45 grader ned. Rekommenderat utrymme mellan front kamerorna är väl 2 meter, men de täcker ju upp utanför det också.

Kan ju vara en USB grej också, kolla att de verkligen kör USB3, har du satt dem fem meter emellan så har du antagligen en förlängningskabel och det funkar ju med varierande resultat för folk. Är den aktiv eller passiv, har du på USB3 med olika kanaler eller samma, etc. Mycket som spelar roll.

Oculus har ju ett blogg inlägg om hur kamerorna bör sättas upp som väl täcker in det mesta.
https://www.oculus.com/blog/oculus-roomscale-tips-for-setting...

Skrivet av oqvist:

Någon som börjat köra Lone Echo? Har fastnat ska försöka undocka transport färjan men hittar ingen switch eller något som låter mig göra detta.

Kändes dyrt för cirka 4 timmar men det ska tydligen vara AAA nivå på spelet så ska väl inhandla det någon gång i helgen.

Vad tycker du själv om spelet hittills ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Försökte få igång Doom 3 BFG VR. Installationen gick smidigt och det drog igång direkt. Mellansekvenserna buggar ur totalt den byter kamera stup i kvarten och det blir jättekonstigt därav. Tog ett tag innan jag fatta att jag ser mig själv i 3eperson ibland. Ibland står jag i mig själv, emellanåt är jag uppe i luften och ja kaos.

Liret kraschar när jag ska byta nivå av någon anledning så har inte ens hunnit testa hur vapenhanteringen fungerar. 3Dn fungerar helt okej främst ansiktsmodellerna som gör att de ser stenålders ut. Vet inte om det finns någon enkel fix mot krascherna skulle velat komma till actionbitarna i alla fall innan jag lägger ned

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5eb0tr/doom_3_bfg_vr_m...

Känd bugg i 7.2 tydligen testar någon fix som stod där

Vilken texture mod kör du med?
Vad kör du för VR inställningar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Lone Echo kan absolut rekommenderas. Wilsons Heart likaså är en riktig trevlig upplevelse. Har säkert loggat in 4h i Lone echo redan men jag har inte bråttom. Särskilt dyrt med produktionskvaliteterna kan jag inte påstå att det är. Hade det släppts på konsol hade det kostat 60$.

Jag körde doom bfg hi res modden som rekommenderades. Faller andan på kanske jag testar utan texturmoddar.

VR inställningar kör jag motion controllers, tar bort alla handikappande komfort inställningar. Max fart på karaktären. Jag visar bara händer och armar torson klippte betänkligt och såg inge vidare naturlig ut. Där har de lyckats bättre i Lone Echo. N

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tack för tips. Ska testa att sätta kamerorna där jag har mina Vive-fyrar. Man bör väl börja med att testa Echo Arena för att se om man klarar av spelet utan att bli åksjuk innan man köper Lone Echo.

Permalänk
Medlem

Kan testa ISS experience också för att få känsla av att häva dig fram i tyngdlöshet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Jo fast som sagt på kinguin med buyer protection samt paypal avgift blir det 52 kr, det är en öl på krogen så får du ut mer än 1 timme av spelet så är det ju värt det ;D
Skippar du paypal och buyer protection är det ~35 kr tror jag, jag köpte det igår fastän jag inte fått min oculus än då det går segt med Summer sale

Knep spelet på GreenManGaming nu ikväll, de kör rea på flera spel och bblandannat detta. Egentligen hade jag tänkt vänta då jag har fullt upp så får se när jag har tid att testa. Väldigt lätt att köpa på sig en massa som man sedan ändå aldrig hinner spela. :/

Såg att din Rift verkar vara på väg med i den andra tråden, härligt!

Skrivet av TotalF:

Tjo! Haft min rift ett par veckor nu och køpte Arizona i lørdags. Hade faktiskt ingen aning om att det fanns alternativ till teleporteringen så har bara kørt den rakt av och har væl så att sæga, vant mig. Har såpass många timmar i spelet nu att teleporteringen, och orienteringen av mig sjælv i rummet/spelytan, sitter i ryggraden - æven om jag mycket væl førstår din kænsla som du beskrev ett par poster upp.

Men men, får la hem o prøva de andra (flere?) sætt att ta mig runt då

Oavsett, upplever det som ett sjukt kul spel. Uppvuxen som man ær på Nintendo 8bitars och C64 så har gaming alltid funnits dær men panikkænslan jag fick førsta gången i Arizona (precis då man kopplat elen till gruvdørrarna och det kommer en cutscene med zombies som væller mot en) var helt sjukt underbar. Immersion!!!

F.ø rekas ju Super Hot något galet. Spelmekaniken ær som gjord før roomscale VR - hoppas på DLC eller en SH2.

Lirade dessutom Dead and Buried før førsta gången igårkvæll. Spelade Shoot out tillsammans med 3 andra snubbar (2 mot 2) och det var galet kul. Hade tur och råkade væl springa in i tre skøna amerikanare och vi hade riktigt kul tillsammans mha voicechatten. 41 år och pangpang har aldrig vart så kul

Hehe, jag provade inaktivera teleporteringen och röra mig med analoga spaken på vänster kontroller. Jag vinglar så fort jag rör på mig så blev tyvärr att inaktivera. Men kändes bortsett från det bättre än själva teleporteringen. Mellantinget med större spelyta och teleportering kanske fungerar bättre för mig tills jag antingen bättrat min balans eller vant mig vid navigeringen.

Haha, det stället du nämner... där har jag mer eller mindre fastnat. Helt underbar scen eller vad man ska kalla det, just hur de bara väller fram och man försöker skicka tillräckligt med bly för att inte dö. Och fram tills denna punkt, att ta sig fram genom landskapet, skjuta zombier och faktiskt behöva sikta för att ha ihjäl dessa gav mig ett stort intryck. Nu när VR börjat nå sådanna priser många fler kommer kunna hoppa på så borde det nog kunna välla in spel framöver.
Hade jag haft tid och möjlighet så hade jag nog själv iallafall experimenterat lite också. Intresset har alltid funnits för spel, både att spela men också allt runt om. Och då även utvecklingsbiten förstås.

Superhot VR är ju riktigt häftigt, egentligen. Just att flytta sig åt sidan och titta när kulan går förbi i slow motion ger behagliga minnen från när man var ung och Matrix precis lanserats.

Låter riktigt nice det där! Jag har inte hunnit testa så många av de medföljande spelen, men Luckys Tale har det blivit en del spelat av med förstås.

Skrivet av oqvist:

För att få bättre tracking. Två kameror fungerar bra för 180 grader men behöver i alla fall 3 för vettig 360 tracking. Det är rätt svårt hålla sig åt ett håll samt det förtar lite av immersionen så ett stort lyft köra 3

Aha!
Det lär nog bli en tredje för mig misstänker jag.

Skrivet av Tenerezza:

Tja spenderat ett tag med Lone Echo och kan lätt säga att det är en av de absolut bättre VR spelen jag spelat tills idag, Äntligen ett vettigt VR spel som inte är en rail shooter eller cockpit spel, nog för att det finns bra sådana men alldeles för få andra kategorier spel.

Har hört mycket gott om multiplayer biten men inte testat den.

https://www.youtube.com/watch?v=2pmV2mwAV9k

Blir att titta närmare på detta vid tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tja jag klarar bara spela spelet i ca 30 min innan min åksjuka blir för kraftig så inte riktigt kommit så långt :P, samt speciellt inte när man är tvungen att spela om stora delar varje gång heller ><, önskar man kunde spara där man var ><.

Men lycka till

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag körde doom bfg hi res modden som rekommenderades. Faller andan på kanske jag testar utan texturmoddar.

Jag laddade aldrig hi-res modden (då den verkar kräva inloggning? ) och fick inte felet med att ladda nya banor...
Så jag tror hi-res modden är boven i dramat på ett eller annat sätt.

Prova installera om VR-modden igen efter du installerat hi-res grafiken...
Eller kolla denna länk för andra förslag: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5f0afv/doom_3_alpha_la...

---

Utan grafikmodden så är Doom 3 rätt blurrigt (och jepp, cinematiska sekvenser är helt f*ckade) men rätt coolt ändå
Vissa av kontrollerna känns dock inte direkt intuitiva, så skulle nog behöva ställa om dem.

Att styra runt med vanlig analog styrning känns lätt obehagligt för balansen (samma i Arizona Sunshine), och gnager liksom lite i kistan hela tiden. Jag föredrar nog teleportering än så länge, även om det tveklöst är en rätt primitiv workaround.

---

Lone Echo får man köpa sen nångång på nästa rea

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag laddade aldrig hi-res modden (då den verkar kräva inloggning? ) och fick inte felet med att ladda nya banor...

Eller kolla denna länk för andra förslag: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5f0afv/doom_3_alpha_la...

---

Utan grafikmodden så är Doom 3 rätt blurrigt (och jepp, cinematiska sekvenser är helt f*ckade) men rätt coolt ändå
Vissa av kontrollerna känns dock inte direkt intuitiva, så skulle nog behöva ställa om dem.

Att styra runt med vanlig analog styrning känns lätt obehagligt för balansen (samma i Arizona Sunshine), och gnager liksom lite i kistan hela tiden. Jag föredrar nog teleportering än så länge, även om det tveklöst är en rätt primitiv workaround.

---

Hade ingen inloggning för att ladda hem. Jag installerade allt i rätt ordning och testade fixen men det var helt klart hi res modden som ställde till det. Ominstallera och i VR headsetet märks det ingen större skillnad på texturerna måste ha mer högupplöst monitor för att få full utväxling dära. Skulle rekommendera att bara skita i det och få ännu bättre bildflyt istället.

Kul som fasen är det det är mer action än jag mindes och 3Dn är klockren. Ibland tappar jag vapnen dock och så börjar man boxas med en imp. Men det är riktigt tråkigt för man får ingen reaktion och ingen feedback på slagen. Hade vart kul kunna greppa och köra en halv nelson istället Annars har jag inga problem med kontrollern. Vet inte hur många gånger man får sträcka sig bakom ryggen och får upp en pistol med inga klipp när man behöver hagelbrakaren men det ökar ju spänningen om inte annat

Det är lite konstigt det dära jag känner noll och nada obehag i regel. En gång startade jag doom när jag hade headsetet i fel höjd så man fick en höjd på kanske 2.50 då börja man känna av lite när man sprang runt. Lone echo jag känner noll och nada i regel också fast en genomspelning då börja jag känna magsuget i en scen. Och då hade jag svävat runt där flera gånger innan utan att känna ett dyft. Gick förvisso undan lite men jag tror det är när jag totalt glömmer att jag lirar i VR och tappar fokus på vad jag håller på med och vart jag är på väg. Annars är det samma för mig att stå och lira i 360 vr som att sitta och lira på 2D monitor i regel bara svettigare. Det är snarare så att man saknar suget man fick i början med VR då man ibland nästan var tvungen sätta sig ned för att behålla balansen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hade ingen inloggning för att ladda hem.

Hmm, har du någon länk till ett hi-res pack som inte kräver inloggning/klient?
Den jag hittade via youtube tycker jag ska installera en klient för att ladda filer större än 1Gig.
(och jag är alltid lite skeptisk till sånt...)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

---

---

Är det Mega-länken du tänker på? Du behöver inte logga in (jag behövde inte det när jag plockade hem filerna) men en webbläsare som kan ladda ner utan att behöva det där pluginet de vill att man använder.

Opera-baserade webbläsare klarar av någon anledningen att ladda ner rakt av och med Vivaldi så var det för mig bara att ladda hem filen.

Skrivet av oqvist:

Hade ingen inloggning för att ladda hem. Jag installerade allt i rätt ordning och testade fixen men det var helt klart hi res modden som ställde till det. Ominstallera och i VR headsetet märks det ingen större skillnad på texturerna måste ha mer högupplöst monitor för att få full utväxling dära. Skulle rekommendera att bara skita i det och få ännu bättre bildflyt istället.

Kul som fasen är det det är mer action än jag mindes och 3Dn är klockren. Ibland tappar jag vapnen dock och så börjar man boxas med en imp. Men det är riktigt tråkigt för man får ingen reaktion och ingen feedback på slagen. Hade vart kul kunna greppa och köra en halv nelson istället Annars har jag inga problem med kontrollern. Vet inte hur många gånger man får sträcka sig bakom ryggen och får upp en pistol med inga klipp när man behöver hagelbrakaren men det ökar ju spänningen om inte annat

Det är lite konstigt det dära jag känner noll och nada obehag i regel. En gång startade jag doom när jag hade headsetet i fel höjd så man fick en höjd på kanske 2.50 då börja man känna av lite när man sprang runt. Lone echo jag känner noll och nada i regel också fast en genomspelning då börja jag känna magsuget i en scen. Och då hade jag svävat runt där flera gånger innan utan att känna ett dyft. Gick förvisso undan lite men jag tror det är när jag totalt glömmer att jag lirar i VR och tappar fokus på vad jag håller på med och vart jag är på väg. Annars är det samma för mig att stå och lira i 360 vr som att sitta och lira på 2D monitor i regel bara svettigare. Det är snarare så att man saknar suget man fick i början med VR då man ibland nästan var tvungen sätta sig ned för att behålla balansen

Blir balansen bättre efter ett tag alltså? Som jag skrev i inlägget innan så vinglar jag något i Arizona faktiskt. Och har även reagerat när jag hamnat en bit ovanför marken och då med teleportering.

Subnautica och hoppa i havet "kändes" men så fort jag var i så var det ingen större fara. Nu gillar jag inte djupt vatten och när jag spelade utan VR förra året (eller när det nu var) så gav spelet ibland en viss panikkänsla. Men det var borta i VR otroligt nog. Men vilken upplevelse alltså, synd bara på den låga upplösningen.

Intressant hur lätt hjärnan luras trots att man ändå vet att man står still och så vidare.

Permalänk
Medlem

@Roger W: http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def/downloads/doom-3-...
http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def/downloads/doom-3-...

Installera på egen risk. Många fastnar i hissen dära och jag var tvungen skapa en ny sparfil när jag starta om kunde inte fortsätta på den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det Mega-länken du tänker på? Du behöver inte logga in (jag behövde inte det när jag plockade hem filerna) men en webbläsare som kan ladda ner utan att behöva det där pluginet de vill att man använder.

Opera-baserade webbläsare klarar av någon anledningen att ladda ner rakt av och med Vivaldi så var det för mig bara att ladda hem filen.

Blir balansen bättre efter ett tag alltså? Som jag skrev i inlägget innan så vinglar jag något i Arizona faktiskt. Och har även reagerat när jag hamnat en bit ovanför marken och då med teleportering.

Subnautica och hoppa i havet "kändes" men så fort jag var i så var det ingen större fara. Nu gillar jag inte djupt vatten och när jag spelade utan VR förra året (eller när det nu var) så gav spelet ibland en viss panikkänsla. Men det var borta i VR otroligt nog. Men vilken upplevelse alltså, synd bara på den låga upplösningen.

Intressant hur lätt hjärnan luras trots att man ändå vet att man står still och så vidare.

Hjärnan lär sig hantera det mer och mer, det är lite som åksjuka och liknande. Vissa kommer tyvärr alltid ha problem men om det funkar ok så lär du lära dig anpassa dig mer och mer vilket gör att det blir lättare och du kan hantera mer rörelse utan att må dåligt etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Subnautica är ett av kommande lir jag ska testa i min rundgång. Skulle jag drömma så skulle jag vilja ha endless ocean 3. Undervattenslir passar utmärkt för VR de har ju naturligt korta siktavstånd. Objekt som är nära ser bra ut i VR för min del då räcker pixelbudgeten till

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

@Roger W: http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def/downloads/doom-3-...
http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def/downloads/doom-3-...

Installera på egen risk. Många fastnar i hissen dära och jag var tvungen skapa en ny sparfil när jag starta om kunde inte fortsätta på den.

Tackar, får testa!

Skrivet av anon5930:

Aha, så det beror på läsaren? Jag är inte så sugen att installera en ny just nu, så får prova Oqvists länk istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installera inte senaste patchen till lone echo. Haft ett par krascher med den kraschhfixen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fått upp mina sensorer i takhöjd nu mha dessa som jag beställde på nån generisk skitsajt för några dar sen. If intresserad , googla väggfäste kamera... Galet bra anordning och superenkelt att bara lossa fästet för att förändra vinkeln på sensorn 🖒🖒🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tack för tips. Ska testa att sätta kamerorna där jag har mina Vive-fyrar. Man bör väl börja med att testa Echo Arena för att se om man klarar av spelet utan att bli åksjuk innan man köper Lone Echo.

Tänk även på att sensorerna kan vara lite kinkiga när det kommer till förlängningskablar. Fick själv dålig tracking för ett tag sedan, och det visade sig vara på grund av den USB-förlängning jag använde mig av.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Tänk även på att sensorerna kan vara lite kinkiga när det kommer till förlängningskablar. Fick själv dålig tracking för ett tag sedan, och det visade sig vara på grund av den USB-förlängning jag använde mig av.

Ska du köra USB förlängning så om det strular, kolla på aktiva kablar, det ska tydligen lösa problemet

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tror jag köpte samma kamerafästen. Undrar om det finns någon chans att slippa borra. Finns det några pads med grymt lim som inte släpper pga Newtons lag?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tror jag köpte samma kamerafästen. Undrar om det finns någon chans att slippa borra. Finns det några pads med grymt lim som inte släpper pga Newtons lag?

M3 dubbelhäftande tejp men du kommer ta bort tapeten/puts etc när du försöker flytta dem om du inte kör med någon speciallösning ;P

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

OK. Testade lite längre USB förlängning (3-5 meter) och då hittades inte ens kamerorna. Nu kör jag ena kameran med en kortare USB ext-kabel på c:a 1 meter och det ser ut som det fungerar OK.