Permalänk
Medlem
Skrivet av MinusDrummel:

Sedan efter flera timmar när jag skulle ge mig för dagen så låg det helt plötsligt en liten o-ring på skrivbordet. En sån liten svart gummi-ring då.

Känner igen det där! Hade samma sak själv!
Minns faktiskt inte om jag listade ut vad den kom ifrån, men att jag valt att glömma den innebär rimligen att det inte var något att oroa sig över

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W: Bra att det inte bara är jag. Kände mig lite orolig där ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinusDrummel:

Jag tror den lilla o-ringen håller kabeln till headsetet förankrad med själva "huvudbandet" på vänster sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Dungeon Chess VR är riktigt välgjort. Drog på mig Chess VR som är totalt värdelöst men detta har riktigt mysiga miljöer och bra animeringar.

Dock så är AIn erbarmligt enkel även på nivå 10 går de på enkla finter och kan inte värdera pjäserna. Finns inga spelare så find a match lär va svårt gäller ha vänner som är schacksugna.

Förhoppningsvis utvecklar de AIn. Om de på något sätt kunde fixa något samarbete så det går att köra online med något av liren med större speldatabaser på mobil/pc hade ju vart grymt också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skaffade Ultrawings bl a på oculus rean. Gillar man eagle flight så är det ett säkert köp. Trevligt är det men nog hade man önskat man kunde bytt motion mot riktiga joysticks för vettig precision emellanåt och mer fysisk kontakt med planet. Men det höjer ju svårighetsgraden omn inte annat. Saknar den fysiska kontakten med touch men att skjuta ballonger i flygplan med revolver får en ju verkligen att önska sig en riktig WW 1 sim i VR.

Får inte till kamerahanteringen alls. Otroligt frustrerande. I ultra lighten fungerar den utan större problem jag kan hålla den i handen och ta foton tillförlitligt med triggern. I glidern dock så begriper jag bara inte hur det är tänkt att fungera. Kameran där är låst undertill men du kan inte greppa tabletten och ta foto på samma sätt. Ibland lyckas jag men jag har aldrig någon aning om hur det går till och lyckas aldrig repetera bedriften. I tutorialen säger de bara att man ska trycka lätt på avtryckarknappen precis som i glidern men det fungerar kanske 1 gång av 100. Kanske är buggat vad vet jag spelet har ingen codex eller något som förklarar kontrollerna det är en del av utmaningen.

Tog ett tag att få någorlunda konsekvens med att fixa fuel knappen konsekvent. Även magneto switchen hade man ett tag problem med att bli riktigt konsekvent. Med träning så lyckas man nu ofta på första försöket. Men tja det får en inte att önska switchable cockpits i flygsimmar om det ska va så här bökigt få dem att aktiveras. I stridens hetta kommer det leda till frustration minst sagt men visst hade vart intressant med ett joystick plus touch som HOTAS+instrumentmanövrering och se hur bra det skulle kunna tänkas fungera i framtida versioner av IL2/DCS.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Så!
Nu har jag köpt Oculus Rift till det otroliga priset av 4400kr!

Det ska bli en spännande upplevelse, då jag endast har testat HTC Vive!

Permalänk
Medlem

Ni som äger båda, vilken föredrar ni och varför? Vilka är skillnaderna? Är vives roomscale verkligen bättre?

Permalänk
Medlem

Vives tracking för roomscale är bättre. Oculus är bättre på allt annat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinusDrummel:

"O-ringarna" sitter runt Touch-kontrollernas handledsremmar när de levereras

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

"O-ringarna" sitter runt Touch-kontrollernas handledsremmar när de levereras

Aha, var det där de satt? Då kan man lugnt släppa detta helt nu

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skaffade Arizona Sunshine i ett svagt ögonblick. Stod emot oculus rean men nu så nappa man.

Mina fördomar blev som tur är inte helt bekräftade. Rörelseschemat är rätt okej iof bra mycket klumpigare än i serious sam remakesen men liret hade blivit på tok för enkelt annars. Positiva är att man känner sig inte som en superhjälte utan fullt dödlig.

Apropå handgranaterna killen verkar inte ha någon kastarm för fem öre. Vad är tricken för att kasta långt? Försökt öva med tennisbollar men det går sisådär få fart på dem

Mina 2 riftkameror räcker inte riktigt till men brukar kunna hålla mig åt rätt håll hyfsat länge och inte behöva reorientera allt för ofta.Riktigt drygt när man tappar något på marken där lyckas jag aldrig greppa något. Har en kamera monterat i taket riktat ner och ett står på golvet riktat uppåt i de främre hörnen. Bästa jag kan åstadkomma utan förlängningssladdar.

Man är ju sugen på ett par till man är lite i valet och kvalet med att dumpa Vive. Den har mycket bättre tracking trots allt. Jag kan inte se hur 4 rift kameror kan ge lika bra tracking som två vive bas stations i min setup med 2x2.5 meter med lite fusk. Jag har fullt sjå med att få min roomscale godkänd av steamVR Det går ju alltid köra 4 bas stationer dessutom.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Wilsons heart. Om det är gråskalan eller vad det är men det är bland det enda lir där jag verkligen inte stör mig på för låg upplösning alls. Som spel betraktat är det självspelande det finns ingen direkt problemlösning då du har kryckor hela tiden men gillar stämningen skarpt och storyn. Har en del jumpscares där man försöker skydda sig med händerna :D.

Lovande ifall man gillar äventyrsspel pga story snarare än utmanande pussel.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Jag upplever tre sensorer som perfekt, med mina krav. Om du med "bättre" menar att du klarar dig på två vive stationer har du kanske rätt men det går få närmast perfekt tracking med tre sensorer.

Möjligtvis att jag tappar i en viss vinkel om jag håller touch kontrollerna väldigt nära kroppen men jag har inte spenderat någon större tid på att försöka optimera utrymmet.

F.ö annonserade de något nytt spel idag, marvel co-op, inte riktigt min genre dock. Själv väntar jag på Mars 2030 just nu.

Känns också som att samlingstrådar för oculus och vive är rätt onödigt i ett vr forum. Jag ser fortfarande trådar från Mars/April på första sidan i forumet och de som frekventerar mest här skriver allt enbart i två samlingstrådar. Varför?

Permalänk
Medlem

Jo finns inget som hindrar en tråd per spel men jag är lat jag tror två basstationer ger mindre blindspots ändå men jo funderar starkt på en tredje kamera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Beställde precis två Rift på deras summer sale - mycket prisvärt IMO!

Visst det är fortfarande 1:a generationen av VR headset och inom nåt år eller två så kommer 4K/8K versioner men då måste man även a en CPU/GPU som hänger med i svängarna för de höga upplösningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Visst det är fortfarande 1:a generationen av VR headset och inom nåt år eller två så kommer 4K/8K versioner men då måste man även a en CPU/GPU som hänger med i svängarna för de höga upplösningarna.

Tror inte det är ett jättestort problem om dom får till foveated rendering. Tror mycket av nuvarande "pixlighet" stavas pentilematrix. PSVR har RGB paneler, totalt 20% högre subpixelupplösning än Vive och Rift pga. detta. Just nu har jag supersampling i SteamVR inställt på 2.0 och då rendreras det 2138x3276 per öga. (914MP/sec)

Permalänk
Medlem

Ja psvr har inte screendoor problemet trots det lägre pixelantalet. Mindre mellanrum mellan där kan jag nästan påstå det är obefintligt vilket är imponerande. De har dock problem med lägre antal pixlar så siktavstånden är lägre och upplevs allmänt blurrigare. Men nu har jag inte jämfört med samma grad av supersampling hade vart intressant att kunna jämföra rakt av där man försöker maximera bildkvaliten på båda headseten med samma setup.

Spännande se vad de får till med foveated rendering och eyetracking men tror inte de första generationerna med detta kommer fungera klockrent och kommer komma med sina egna grafiska artifakter. Men rimligen så kan ju dessa funktioner stängas av och du kan då köra de spel där ditt grafikkort orkar samt framför allt ha en grym virtuell cinema setup för ej interaktiv media

Förhoppningsvis kommer vi inte se mer vr headsets med pentile matrix eller LCD paneler.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tror inte det är ett jättestort problem om dom får till foveated rendering. Tror mycket av nuvarande "pixlighet" stavas pentilematrix. PSVR har RGB paneler, totalt 20% högre subpixelupplösning än Vive och Rift pga. detta. Just nu har jag supersampling i SteamVR inställt på 2.0 och då rendreras det 2138x3276 per öga. (914MP/sec)

Vad kör du med för GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Vad kör du med för GPU?

Jag kör ett 1080ti nu men det fungerade utmärkt även med ett 1080 tidigare.

Permalänk
Medlem

Fick hem oculus sensor plus aktiv usb 2.0 kabel idag. Undrar om man var dum som köpte usb 3 förlängningskablar för övriga sensorer. En 1,5 och en 3 meters. Fixar de att behålla signalen trots passiva?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fick hem oculus sensor plus aktiv usb 2.0 kabel idag. Undrar om man var dum som köpte usb 3 förlängningskablar för övriga sensorer. En 1,5 och en 3 meters. Fixar de att behålla signalen trots passiva?

Edit: Oj, ja du kan få problem. Kanske funkar det eller så får du problem. Det bör ju fungera tycker man, men jag köpte själv 5m aktiv och det fungerar prima.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du testat med passiva usb 3.0. Länge sen jag läste på men vill minnas de har längre aktionsradie än usb 2.0. Jag har en 2 meters usb 3 som förlängning för riften och det har fungerat så det finns en chans i alla fall. Fast kamerorna kanske sänder mer data än headsetet?
Hoppas på facit imorgon

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Borde nog kunna bli skaplig fart på tråden med alla nya ägare, mig inräknade, som skaffat en Oculus Rift nyligen och inom kort.

I dagsläget har jag så pass litet utrymme att röra mig på 1x1 meter men i nya lägenheten jag flyttar till inom kort borde det vara möjligt med 2x3 eller 3x3 meter iallafall. Återstår dock att se om jag vill offra ytan för VR.

Trivts väldigt bra med den de timmar jag hunnit använda den sedan jag tillslut fick hem Rift i tisdags. Blivit att testa de titlar jag redan hade som varit kompatibla samt köpt två nya, Superhot VR och Arizona Sunshine. Gillar dessa även om utrymmet jag har att spela på är för litet.

Personligen gillar jag inte riktigt teleporteringen i Arizona Sunshine men behovet av att använda den lär nog minska något bara jag får lite större utrymme. Att försöka linjera upp karaktären med ett föremål man ska plocka upp kan ta ett tag, speciellt också för att få spelet att greppa föremål. Sedan det dryga i att ha dubbla boundary-problem som blockerar varandra. Borde kanske gå att lösa genom att göra Steam-boundary större än Rift.

Definitivt värt sina 4400kr. Helt rätt att sänka priserna, får hoppas utvecklingen tar fart nu. Behövs fler AAA/Big budget titlar i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Arizona Sunshine har traditionellt rörelseschema också. Du ska inte lina upp du ska gå fram tar ett tag att ställa om hjärnan Måhända tvunget med 1x1 i roomscale jag har 2x2 lite drygt och det känns som gränsfall speciellt för superhot VR där jag blir alldeles för het

Jag kör home versionen men det går att köra utan boundaries för steam och bara köra oculus. Kanske går att köra utan oculus också om man är modig. För min del skulle det räcka med att bara se kamerorna för att veta var jag inte bör veva men den funktionen finns bara i steamvr tror jag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Arizona Sunshine har traditionellt rörelseschema också. Du ska inte lina upp du ska gå fram tar ett tag att ställa om hjärnan Måhända tvunget med 1x1 i roomscale jag har 2x2 lite drygt och det känns som gränsfall speciellt för superhot VR där jag blir alldeles för het

Såvida man inte har oändligt stor spelyta så kommer man ju behöva teleportera sig. Ju oftare desto mindre yta man har rimligtvis.
Sedan behöver man väl också centrera sig i mitten av spelytan ganska ofta så man inte slår i något. Blir lite som att spela Myst nästan hehe.
Sedan problemet med att plocka upp saker som hamnar på marken, omöjligt för mig då spelet slutar känna av när jag närmar mig golvet.

Riktigt maffigt med ett vapen i varje hand dock. Att kunna sikta med bägge vapen är något som är svårt/omöjligt att göra utan VR och ger en rätt härlig effekt med. Då jag är högerhänt så föredrar jag att sikta med höger hand och har en Uzi i vänster för crowd control. Upplösningen, trots supersampling, gör det lite svårt att sikta i mitt tycke. Men riktigt häftigt oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Såvida man inte har oändligt stor spelyta så kommer man ju behöva teleportera sig. Ju oftare desto mindre yta man har rimligtvis.
Sedan behöver man väl också centrera sig i mitten av spelytan ganska ofta så man inte slår i något. Blir lite som att spela Myst nästan hehe.
Sedan problemet med att plocka upp saker som hamnar på marken, omöjligt för mig då spelet slutar känna av när jag närmar mig golvet.

Riktigt maffigt med ett vapen i varje hand dock. Att kunna sikta med bägge vapen är något som är svårt/omöjligt att göra utan VR och ger en rätt härlig effekt med. Då jag är högerhänt så föredrar jag att sikta med höger hand och har en Uzi i vänster för crowd control. Upplösningen, trots supersampling, gör det lite svårt att sikta i mitt tycke. Men riktigt häftigt oavsett.

Du kan förflytta dig som när du kör sittandes också. Teleport har inget existensberättigande det är en nödlösning för de som får vr sjuka. Kolla i settings du kommer hitta andra val för att förflytta dig än teleport. Jag klarar mig helt utmärkt utan någon form av komfort kryckor. Det är de första jag slår av i alla vr spel. Tyvärr är det default allt som oftast.

Sunshine är programmerat så att allt som faller på marken är tappat av någon anledning.

Man måste ju verkligen aima rätt genom siktet men det är kul att det är lite skills inblandat. Det är lite skillnad mot 2D fpsn där allt det där redan är linat upp och klart från start.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat Doom 3 BFG moden som ger VR, Touch support och voice commands? Behövs bara BFG versionen som kostar typ max en 50 lapp hos Kinguin, verkar sjukt nice och moden är ändå i extremt tidig alpha

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Inte hunnit testa än. Installerat min tredje kamera nu och oj va mycket smidigare de känns. Har inte optimerat max behöver lite längre kablar men från höft till axel så har jag inte många deadzones nu. Inte riktigt lika bra som min tidigare vive setup men om jag lyckas optimera kommer det nog bra nära. Får undersöka om det går att fixa en fjärde smidigt med kabeldragning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Du kan förflytta dig som när du kör sittandes också. Teleport har inget existensberättigande det är en nödlösning för de som får vr sjuka. Kolla i settings du kommer hitta andra val för att förflytta dig än teleport. Jag klarar mig helt utmärkt utan någon form av komfort kryckor. Det är de första jag slår av i alla vr spel. Tyvärr är det default allt som oftast.

Sunshine är programmerat så att allt som faller på marken är tappat av någon anledning.

Man måste ju verkligen aima rätt genom siktet men det är kul att det är lite skills inblandat. Det är lite skillnad mot 2D fpsn där allt det där redan är linat upp och klart från start.

Ah! Nice, får titta närmare i inställningarna då. Lite så jag önskar att typ Resident Evil 4 kunde få en riktig VR-release, jävlar vad skoj det spelet skulle kunna bli. Borde kunna gå att bygga vidare på Wii-versionen av spelet nästan. Resident Evil 7 följer ju mer Outlast, Amnesia och andra liknande titlar än Resident Evil-serien, speciellt 4an och framåt som är mer action än survival horror.

Även fast jag spelat i nästan 30 år så är det rätt mycket nytt även om många av koncepten ändå är rätt lika befintliga lösningar. Riktigt kul att utforska med.

Ah, synd det egentligen. Hade varit bra om det gått att plocka upp igen lite lättare.

Haha jo precis, är ju inte direkt förlåtande och nog blir man stressad när zombierna börjar välla in. Men kul. Speciellt det där med siktningen, även om jag tycker att det är svårt med vissa av vapnen att linjera de rätt. Men väldigt tilltalande att plocka fiender på avstånd, vilket blir lite extra utmanande då jag är lätt darrhänt. Fungerar dock helt okej ändå, speciellt om jag stödjer "pistol"handen med armen.
Lär nog bli en hel del timmar med detta spel.

Skrivet av Ferrat:

Är det någon som testat Doom 3 BFG moden som ger VR, Touch support och voice commands? Behövs bara BFG versionen som kostar typ max en 50 lapp hos Kinguin, verkar sjukt nice och moden är ändå i extremt tidig alpha
https://www.youtube.com/watch?v=Cgwes2c_KK4

https://www.youtube.com/watch?v=83kdr7D-DJ0&feature=youtu.be

Lite synd att det kräver BFG-utgåvan bara. Har tänkt prova Quake II-versionen med VR när möjlighet ges dock.

Humble Bundle borde dra till med en VR-bundle också.

Skrivet av oqvist:

Inte hunnit testa än. Installerat min tredje kamera nu och oj va mycket smidigare de känns. Har inte optimerat max behöver lite längre kablar men från höft till axel så har jag inte många deadzones nu. Inte riktigt lika bra som min tidigare vive setup men om jag lyckas optimera kommer det nog bra nära. Får undersöka om det går att fixa en fjärde smidigt med kabeldragning.

När blir det bra med fler än två kameror, är det när man får större spelyta eller för att öka precisionen? Jag hade tänkt vänta tills jag fick hem Rift innan jag började fundera på fler sensorer men en till vore nog kanske inte dumt ändå.

Intressant att se vad du kommer fram till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite synd att det kräver BFG-utgåvan bara. Har tänkt prova Quake II-versionen med VR när möjlighet ges dock.

Jo fast som sagt på kinguin med buyer protection samt paypal avgift blir det 52 kr, det är en öl på krogen så får du ut mer än 1 timme av spelet så är det ju värt det ;D
Skippar du paypal och buyer protection är det ~35 kr tror jag, jag köpte det igår fastän jag inte fått min oculus än då det går segt med Summer sale

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood