Spotify lanserar musiklistor för gamers

Permalänk
Melding Plague

Spotify lanserar musiklistor för gamers

Spotify vill locka fler datorspelare via nya tjänsten Spotify Gaming. Det handlar om musiklistor som ska vara skräddarsydda för den optimala spelkvällen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När jag får upp förslag på Whitney Houston och Boyz II Men så vet jag att damen har varit inne på Spotifykontot igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Discover weekly är värdelöst. Jag vill ha något som fungerar som Last.fm gjorde 20007-2009.. Det var tider det. Många av de banden jag hittade där lyssnar jag på än idag <3

Kan förresten undra om DLC-quest dyker upp där, för då kommer ju min musik med ^^

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Discover weekly är värdelöst. Jag vill ha något som fungerar som Last.fm gjorde 20007-2009.. Det var tider det. Många av de banden jag hittade där lyssnar jag på än idag <3

Kan förresten undra om DLC-quest dyker upp där, för då kommer ju min musik med ^^

Discover Weekly så får jag bara massa musik på norska, finska etc. så jag håller med att det är värdelöst. Pratat med supporten om de och de sa att det bara är att vänta tills nästa vecka så får du ny musik och så får man ännu mer musik på finska.

JAG FATTAR INTE FINSKA, JAG VILL INTE HA MUSIK PÅ FINSKA!!! Perkelle!

Permalänk
Avstängd

Dom borde göra att så när man trycker på Delete-tangenten så får man en bekräftelse.

När jag råka komma åt Delete-tangenten när jag skulle trycka på End eller Page Down så tar den bort låtar utan att fråga först och utan att ge en notis om det. Nu har jag råkat tagit bort en massa bra låtar som jag samlat på mig, och vet inte vilka det var. Kommer aldrig få höra dom igen.

Permalänk
Inaktiv

Tvivlar starkt att de kommer ta in några svenska klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Discover Weekly så får jag bara massa musik på norska, finska etc. så jag håller med att det är värdelöst. Pratat med supporten om de och de sa att det bara är att vänta tills nästa vecka så får du ny musik och så får man ännu mer musik på finska.

JAG FATTAR INTE FINSKA, JAG VILL INTE HA MUSIK PÅ FINSKA!!! Perkelle!

Haha, så det är fler än bara jag som random får finska låter på sin Discover Weekly spellista

Permalänk
Avstängd

Får nästan alltid upp sånt jag redan hört i Discover Weekly. Ibland har den dock lett mig in på nya spår.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Nog för att oljud till viss del får anses vara en subjektiv upplevelse, men dagens topplistor får mina öron att kräkas. Långt över 90% av det jag hittade på den där sidan efter en snabb titt var sådant jag aldrig har och aldrig kommer att lyssna på, vare sig när jag spelar eller gör någonting annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Får nästan alltid upp sånt jag redan hört i Discover Weekly. Ibland har den dock lett mig in på nya spår.

http://i.imgur.com/G91f97q.png

Vänta lite nu.. 1000 olika låtar, men fortfarande 7300 fler låtar än 2014 :')? Eller är det jag som missuppfattar hela grejen?

*edit* .... nu blev det lite pinsamt, ser att det är "17" som gömmer sig i bilden, alltså 17000 låtar

Discover Weekly är ett skämt.. Oftast låtar som man plöjt igenom ett 10-tal gånger redan och när det är något nytt så är det i klass med detta.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

Om nu inte Spotify gör enorma förbättringar så kommer detta att bli lika mycket pannkaka som deras tidigare listor.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

kan ni spela Svenne Rubins - En gammal Amazon

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

kan ni spela Svenne Rubins - En gammal Amazon

ja den går att spela

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Twitch har redan kört på detta koncept. Listor för specifika spel genom Spotify.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Discover weekly är ju 100% skit. Har aldrig hittat en enda sång där som jag gillat dessutom finns inte The White Panda på spotify mer vilket gör att jag sänker dess betyg ytterligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lyckas inte hitta listan

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Bara 1 spellista av 9 är bra imo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Härligt! Jag lyssnar väldigt mycket på olika soundtrack och det är alltför ofta man får lägga till låtarna själv. Nu kanske utbudet växer.

Bryr mig inte så mycket om de färdiggjorda listorna dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Låter intressant, faktiskt.

Hade inte lagt märke till Discover Weekly förrän nu, och den föreslår ganska bra musik för mig, i en drös genrer jag brukar lyssna på (från dödsmetall till blipp-blopp och en hel del däremellan).

Tillägg: några riktigt jävla bra låtar t.o.m.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Musik när man spelar? Då hoppas jag på "två minuter tystnad" på repeat.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Musik när man spelar? Då hoppas jag på "två minuter tystnad" på repeat.

Kan tänka mig ha på i bakgrunden på låg volym, särskilt när jag kör Fallout 4 eftersom jag är heligt less på in-game-musiken efter över 1200 timmars spelande (och har dragit ned musikvolymen till noll för länge sedan).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

kan ni spela Svenne Rubins - En gammal Amazon

Passar fint till bilspel ju

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

Trodde de skulle ordna spellistor 100% godkända av Twitch/Amazon för VODs med ljud.

Detta var inte direkt lika bra. .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Discover Weekly så får jag bara massa musik på norska, finska etc. så jag håller med att det är värdelöst. Pratat med supporten om de och de sa att det bara är att vänta tills nästa vecka så får du ny musik och så får man ännu mer musik på finska.

JAG FATTAR INTE FINSKA, JAG VILL INTE HA MUSIK PÅ FINSKA!!! Perkelle!

Inte för att jag är något fan av finska språket per se. Men metal är metal, och finsk metal är bra.

Permalänk
Medlem

Fullkomligt älskar discover weekly. Får svinbra nya låtar nästan varje vecka. Enda konstiga är att jag ofta får en låt à la aik-trubaduren och en ultima thule (lyssnar inte på något som liknar nåt av dem)

gaminglistor kan kvitta mig men ordna fram låttexter igen!

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Trodde de skulle ordna spellistor 100% godkända av Twitch/Amazon för VODs med ljud.

Detta var inte direkt lika bra. .

Finns väldigt mycket musik som är öppen osv redan som fungerar bra på Twitch. Lite får väl streamarna jobba, mer än att bara spela och lyssna på musik.

Permalänk
Medlem

Bara jag som hittar dem under Genres & Moods och inte under Discover ?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Bara jag som hittar dem under Genres & Moods och inte under Discover ?

Samma för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@N0iZE: You're the real MVP!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciero:

Haha, så det är fler än bara jag som random får finska låter på sin Discover Weekly spellista

Särskilt finsk rap i stil med Ken Ring eller Emilush.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8