Never Obsolete! Gaming-dator som håller i 4-5år <behöver rådgivning>

Permalänk
Medlem

Never Obsolete! Gaming-dator som håller i 4-5år <behöver rådgivning>

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9689168/

Problemet är att jag är lite osäker gällande moderkortet och eventuellt om det behövs platina 80+ eller om det räcker med guld på psu:n, kör just nu på ett AX850 corsair med extrem coil-whine så bojkottar corsair.

Har ni några tips på andra moderkort som gärna är avskalade men har usb 3.0, gärna något man kan överklocka på med tillräckligt bra strömförsörjning och så?

Kom gärna med lite andra förslag/kommentarer.

Mvh

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

@FaatIII: En kommentar.

Jag gjorde mig av med min första desktop i veckan och jag köpte den i slutet av 2011.

Delarna kan du se på bilden nedan.

Om du bortser från grafikkortet så är körde jag samtliga delar i chassit fram till förra veckan och allting fungerade kanon. Vad vill jag säga med detta? Jo, att du förmodligen inte behöver vara jättenojig med vad du köper, men köp ett bra moderkort och ett vettigt PSU (Seasonic gillas starkt). Jag rekommenderar att du ställer in dig på att oavsett vad du köper så kommer inte grafikkortet kunna köra AAA-titlar om 5 år. Jag körde dubbla GTX580 och en överklockad 2600k ett tag, och inte ens då maxade jag nyare titlar från 2014/2015.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

@FaatIII: En kommentar.

Jag gjorde mig av med min första desktop i veckan och jag köpte den i slutet av 2011.

Delarna kan du se på bilden nedan.

http://i.imgur.com/zHSmwob.png

Om du bortser från grafikkortet så är körde jag samtliga delar i chassit fram till förra veckan och allting fungerade kanon. Vad vill jag säga med detta? Jo, att du förmodligen inte behöver vara jättenojig med vad du köper, men köp ett bra moderkort och ett vettigt PSU (Seasonic gillas starkt). Jag rekommenderar att du ställer in dig på att oavsett vad du köper så kommer inte grafikkortet kunna köra AAA-titlar om 5 år. Jag körde dubbla GTX580 och en överklockad 2600k ett tag, och inte ens då maxade jag nyare titlar från 2014/2015.

Jag tänkte köra 1080p tills singel-GPU-lösningar kan hantera 4k eller ens 1440p i rimliga FPS tills dess avvaktar jag med att uppgradera igen. Rädd för SLI då det kan uppstå problematik i vissa spel med optimeringen.

Var väldigt nöjd med mitt 580 men börjar bli dags för en upgradering.

EVGEas nätagg verkar schyssta, men står mellan platina och guld där.

Mest osäker när det gäller moderkortet dock, både utseendemässigt och rent funktionellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable