Muskampen 2025: Segraren korad!

Köpråd: Vad är mest värt egentligen?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Vad är mest värt egentligen?

Halloj alla vänner!

Anledningen att jag skapar tråden är inte för att jag är osäker på vad jag vill ha (eller jo lite på GPU fronten men det kan jag lösa själv) utan vad som är mer värt att "investera" i. Jag fick en extremt dålig lön denna månad (precis i tid till Black Friday, yay) då mina övertids timmar kommer nästa månad och därav är mina ekonomiska tillgångar lite låga. Har ju ett sparkonto, men det är inga miljoner där direkt.

Så, datorn jag har är ju den i signaturen nedan, men jag lägger till min kringutrustning också för att få lite mer hjälp vad som skulle vara värt att införskaffa.

Mus: Logitech G402
Tangentbord CM Storm QuickFire TK (Blue switches)
Musmatta: En stor XTRFY matta
Stol: Ikea Renberget (ish)
Skrivbord: Stort och klumpigt från Ikea
Skärm: Samsung Syncmaster S24B300B och någon gammal sunkig 4:3 skärm.
Cam: Logitech Livecam (720p 30fps)

Så det är väl all utrustning. Det jag lutar mest åt i dagsläget är ett nytt grafikkort, kollat både begagnat och nytt men har även funderingar på ny datorstol och/eller skrivbord.

Anledningen att jag frågar Er är för att tänka vad jag mest sparar pengar på, vilken är mest värd investeringen och och varför jag ska gå för det. Tack!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

En ny GPU borde definitivt ligga högst upp på listan, därefter en ny fin skärm så du kan se hur mycket din uppdatering faktiskt gav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

En ny GPU borde definitivt ligga högst upp på listan, därefter en ny fin skärm så du kan se hur mycket din uppdatering faktiskt gav.

Jag funderar faktiskt på det också. Leta upp ett begagnat 780/780ti/970 men är osäker om man vågar gå för beggat och inte helt nytt. Har spanat länge på en 144hz, men är osäker om jag får någon skillnad då min dator inte kan driva många fler spel (och jag spelar knappt CS:GO längre). Nu är det mer AC och liknande, och tror inte min dator kan driva stabila 144fps :/

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]