Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

@ice cube:

Den kanske var rootad? En del kinesiska plattor är det från början, och det brukar inte vara populärt hos upphovsträttsfolket...

Det stämmer att den va rootad.
En nybörjarfråga men hur "unrootar" man en redan rootad enhet som man får hemskickad från tex Kina?

Permalänk
Medlem

@ice cube: Tyvärr ett sämre svar, har ingen aning faktiskt. Bättre att köpa en ny

Permalänk
Medlem

@ice cube: Exposed framwork och modulen root cloak.

Här finns lite guider beroende på vilken version av android du kör på osv: https://forum.xda-developers.com/xposed

1. Installera Exposed framwork - http://repo.xposed.info/

2. Installera modulen - http://repo.xposed.info/module/com.devadvance.rootcloak2

3. Gå in i rootcloak och lägg till de appar du inte vill ska kunna känna av att plattan är rootad..

Permalänk
Medlem

Har letat lite efter Android TV Boxar som klara av 4K, HDR och Dolby Vision som kan köra Netflix m.m.
Har inte hittat någon. Den enda som kommer närheten är Nvidia Shield.

Finns några chip som har stöd för det men ännu ingen boxar som har mjukvara som klarar av det.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

@Prelatur:

Vad jag förstått så klarar inte Mi box HDR än, men verkar som om det ska komma igång när den får Nougat 7.0. Kanske blir lagom att beställa, för det tar rätt lång tid från kina

Min har fortf 6.0.

Permalänk
Medlem

Mi Boxen har väl inte aut refreshrate switching heller?
Går väl dessutom inte heller att roota?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av joalin:

Gillar man play-kanalerna, och har Kodi eller SPMC installerat (SPMC är designat specifikt för Android och fungerar kanon), så rekommenderar jag ett addon som heter Retrospect. Det är helt lagligt, och tar kanalernas egena länkar direkt, och det fungerar med alla nordiska play-kanaler. Tyvärr missar man reklamen, som den inte lyckas få med På vissa kanaler läggs programmen ut samtidigt med live-sändningen, och på vissa efter att den är slut.

Har väldigt svårt att tänka mig att det där skulle vara lagligt om de nu inte har tillstånd av upphovsrättsinnehavarna att vidaresända det.

Helst inte utan reklam, om jag som företag köper en reklamplats i ett program från TV3 och de vidaresänder det utan min reklam då är det ju avtalsbrott av TV3.

Det de gör när de laddar ner och sänder det i efterskott skiljer ju sig inte från att göra programmet tillgängligt på Piratebay. Inte riktigt enligt detta forumets regler heller.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Inaktiv

Beställde en Mi box tv från geekbuying / kina den 12e Januari, den dök upp i Onsdags! Dessutom hade dom skrivit värde på varan till $20 fast jag betalade $69 så man slappa tull också

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall det finns någon Android TV enhet (eller annan) som kan strömma 4K upplösning/bitrate och visa det på en FullHD tv?

Har bara full hd med en lite äldre hdmi kontakt men vill ändå ha den högre bitraten som finns med 4K sändningarna.

Om jag köper en Nvidia Shield så verkar Pro stödja IR men kör den fjärren som följer med över blåtand? Är det olika för slim och Pro? Vill helst köpa slim. Känns fjärren rapp och inga konstigheter?
Att ha en liten fjärr är egentligen huvudanledningen att jag funderar på en Android tv istället för chromecast ultra.

Och trots att jag har FullHD tv så behöver jag köpa 4K modell för det verkar mest bara vara dom som stödjer 60fps, och så vore det som sagt fint om man kunde strömma 4K och visa på min FullHD tv också.

Har Mi box samma möjligheter till appstöd och att sideloada mobilappar som shield har?
Kommer aldrig spela på shielden så en mi box kanske gör samma sak för mig men kostar mkt mindre..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Squallie:

Mi boxen funkar bra med att sideloada. Bara att lägga in apk-filen, eller ladda ner direkt via chrome tex. Iofs måste man sideloada chrome med

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

@Prelatur:

Vad jag förstått så klarar inte Mi box HDR än, men verkar som om det ska komma igång när den får Nougat 7.0. Kanske blir lagom att beställa, för det tar rätt lång tid från kina

Min har fortf 6.0.

Jo har titta på den och den är nog det bästa alternativet efter Shielden.
En klar fördel att den kör Android TV och klarar av HDCP 2.2 vilket ju ett måste om man vill ha Netflix 4K.
Men jag vill ha Dolby Vision så hoppas att det kommer nåt baserat på S912 chippet snart.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Men jag vill ha Dolby Vision så hoppas att det kommer nåt baserat på S912 chippet snart.

AMLogic S912 varnas det för bla i Kodiforumet, ska vara bland det buggigaste som finns fn och AMLogic är inte intresserade av att lösa problemen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

AMLogic S912 varnas det för bla i Kodiforumet, ska vara bland det buggigaste som finns fn och AMLogic är inte intresserade av att lösa problemen.

Kommer ju fler chip som har Dobly Vision så jag får se om någon av de andra kanske lyckas bättre.
Men det dröjer nog minst ett halvår innan det finns nåt fungerande.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joalin:

@Squallie:

Mi boxen funkar bra med att sideloada. Bara att lägga in apk-filen, eller ladda ner direkt via chrome tex. Iofs måste man sideloada chrome med

Funkade sådär att installera viaplays app app på xiaomi tv boxen tyvärr

1. när man startar den blir inloggningskärmen liggandes (går att leva med den vänder sig rätt när man trycker logga in)
2. viaplay hamnar inte ute bland dom andra installerade apparna, man måste gå via inställningar->appar->viaplay->öppna för att få igång den..
3. Den laddar viaplay go, och menyn ligger utanför skärmkanten hos mig, kanske är någon inställning som måste göras (har en fullhd tv)
4. fjärren fungerar inte att navigera runt med..

Sen hade det ju varit fint om man kör t.ex chrome att ha fjärren som en airmouse..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon107085:

Funkade sådär att installera viaplays app app på xiaomi tv boxen tyvärr

1. när man startar den blir inloggningskärmen liggandes (går att leva med den vänder sig rätt när man trycker logga in)
2. viaplay hamnar inte ute bland dom andra installerade apparna, man måste gå via inställningar->appar->viaplay->öppna för att få igång den..
3. Den laddar viaplay go, och menyn ligger utanför skärmkanten hos mig, kanske är någon inställning som måste göras (har en fullhd tv)
4. fjärren fungerar inte att navigera runt med..

Sen hade det ju varit fint om man kör t.ex chrome att ha fjärren som en airmouse..

Lite så är det att använda appar som inte är gjorda för Android TV. Man får stöta på viaplay.
Det finns iofs lösningar på flera av problemen.
1. Fixa appen Set orientation. Den låser din box till landscape.
2. Fixa appen Sideload launcher. Du får där en mapp med alla dina sideloadappar.
3. Skumt. Prova en annan ingång. Ofta funkar den man döpt till PC eller pixel map eller liknande i inställningarna.
4. Sant. Man behöver en Air mouse om man har appar som utvecklarna inte ligger i framkant med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon107085:

Funkade sådär att installera viaplays app app på xiaomi tv boxen tyvärr

1. när man startar den blir inloggningskärmen liggandes (går att leva med den vänder sig rätt när man trycker logga in)
2. viaplay hamnar inte ute bland dom andra installerade apparna, man måste gå via inställningar->appar->viaplay->öppna för att få igång den..
3. Den laddar viaplay go, och menyn ligger utanför skärmkanten hos mig, kanske är någon inställning som måste göras (har en fullhd tv)
4. fjärren fungerar inte att navigera runt med..

Sen hade det ju varit fint om man kör t.ex chrome att ha fjärren som en airmouse..

Det finns en Android TV-variant av Viaplay, dock har Viaplay valt att inte göra den tillgänglig på Mi Box och andra fristående boxar (med undantag för Shield TV). På min Sony-TV med inbyggd Android TV fungerar appen prima, förutom att det är en riktigt ful app.

Edit: Finns här och ska enligt uppgifter fungera iallafall på Mi Box:
http://www.apkmirror.com/apk/viaplay/viaplay/viaplay-1-0-0-7c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Har letat lite efter Android TV Boxar som klara av 4K, HDR och Dolby Vision som kan köra Netflix m.m.
Har inte hittat någon. Den enda som kommer närheten är Nvidia Shield.

Finns några chip som har stöd för det men ännu ingen boxar som har mjukvara som klarar av det.

Alla tvboxar med Amlogic912 fixar det du vill, kör själv BB2 och några andra men gillar BB2 bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phbjoh:

Alla tvboxar med Amlogic912 fixar det du vill, kör själv BB2 och några andra men gillar BB2 bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Bara Android TV kör Netflix HD t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phbjoh:

Alla tvboxar med Amlogic912 fixar det du vill, kör själv BB2 och några andra men gillar BB2 bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Citerat från Kodiforumet: "do NOT buy AML S912 devices"

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Citerat från Kodiforumet: "do NOT buy AML S912 devices"

Med Kodi17 fungerar det utmärkt
Kolla in Redskull på Youtube, han reviewar tv boxar och med DTSP ljud verkar det finnas problem i övrigt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Nej. Bara Android TV kör Netflix HD t ex.

Netflix HD kräver WV L1 certifikat och Netflix godkännandet och det har inte 912 burkarna men det är de inte ensamma om...

912 tvbox ca 500 SEK = mycket för pengarna och fungerar mycket bra för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phbjoh:

Med Kodi17 fungerar det utmärkt
Kolla in Redskull på Youtube, han reviewar tv boxar och med DTSP ljud verkar det finnas problem i övrigt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt testfreaket och Kodiforum-moderatorn wrxtasy är allt med AMLogic S912: "Buggiest Android Kodi Box".
Litar nog mer på hans omdöme än betalda youtubereviews.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Mi box är helt klart ett av mina bättre köp på länge, kunde inte vara mer nöjd.

Permalänk
Medlem

@MatteN: Har du någon länk till Kodiforumet, skulle vilja läsa vad de skriver för jag är mycket nöjd med mina två olika Amlogic912 boxar.
Jag kör själv dessa två och gillar BB2an bäst, den har tagit alla appar jag slängt åt den däremot på MXIIIan går ej Android Device manager att installera från Play Store, sidladda går dock bra.
http://www.ebay.com/itm/222268561211
http://www.ebay.com/itm/222325753175

Permalänk
Medlem

Ni som har Mi Box, hur är flytet vid filmtittande via Kodi? Hackar/rycker det vid panoreringar etc? Jag kollar mest på "vanligt förekommande" 720p/1080p filmer, blir jag nöjd med denna box? Fungerar röststyrningen i Kodi, går det tex söka efter film man har lokalt lagrad på hårddisk?

Permalänk

Jag är inne på min andra android box, båda av fabrikatet Minix.
Använder den mest till Plex, Twitch, Youtube. Den har stöd för 4K och Dolby Digital 5.1.

Är väldigt nöjd med den jag har idag, MiniX Neo X8-H + MiniX Neo A2 (fjärrkontroll).

Köpte den för något år sedan från geekbuying för ~1200:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2707388

Permalänk
Hedersmedlem

Hur löser man detta med språket när man köper tex en Mi från Geekbuying? Det står ju Chineese only.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hur löser man detta med språket när man köper tex en Mi från Geekbuying? Det står ju Chineese only.

Köp en Internation Edition/version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hur löser man detta med språket när man köper tex en Mi från Geekbuying? Det står ju Chineese only.

http://www.geekbuying.com/item/-Official-International-Versio...

Permalänk
Hedersmedlem

Tack. Ibland finns svaret mitt framför näsan utan att man ser det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!