Jag har sänt live på internet i snart 10 år i och för sig med kameror och capturekort men aldrig behövt gå över 25 fps oavsett 720 eller 1080. Ofta räcker det med 800 kbps för att få en bra stream om servern man sänder till är ok och inte för belastad elker bara funkar ok vilket kan skilja från site till site. Det är oftast där det skiljer och brister mellan dom. På youtube live behöver man inte tänka så (där kan man fortfarande använda fmle istället för obs) där kodas det om live så alla kan kolla oberoende av uppkopplingshastighet och därför blir det också ett längre delay i streamen än på andra ställen.
Det kanske är olika att streama spel men då har det hänt nåt på senare tid eller i och med att obs kom så förändrades nåt för det streamades spel förr också och det gick bra.
Mina inställningar för 1080 på youtube är 4000 kbps (bara för att det går, behövs kanske max runt 1000) 25 fps. Jag har blackmagic cinema pocket kameror, en panasonic g7 samt en gh3.
Jag skulle tro att det blir ungefär samma belastning på cpu som för spel i och med att jag har lite program igång på mina sändningar. Faktiskt så många att jag behöver två maskiner för att klara det jag vill göra med colorcorrection live på kameror och live meda switcha kameror etc etc. Men jag kör som sagt bara 25 fps.
Vad skulle jag tjäna på att börja tänka mig att gå upp till typ 60 fps?
Sen är ju obs så vitt jag förstår ett screencap program och det är inte fmle och camtwist etc etc som jag kör med. Däremot så kan camtwist screencappa och även sända video från disk utan att screencappa den.
Som jag har förstått så ska obs vara överlägset fmlle men om man måste köra så höga inställningar och gå ner på upplösningen så känns det inte riktigt som att det stämmer på nåt sätt.