Noctua färdigställer nya A-seriens flaggskeppsfläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Fullkomligen älskar Noctuas produkter, genomgående kvalité och en hög grad av service gentemot kunder, sett till att de förser kunder med gratis monteringskit till nya socklar.

Färgtemat är helt enkelt Noctua, något jag finner trevligt. Fläktar ska flytta luft, vara tysta och ha bra livslängd, hur de ser ut är egentligen fullkomligt oväsentligt. Åtminstone när det inte längre finns anledning att exponera innanmätet på en dator.

Ja, jag tycker det är kul färgtema för att det just är så långt från P8 och blinkande LEDs som man kan komma.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Hur bra mår man om man mäter sig med hur snyggt datorinnanmäte man har och prompt måste kunna visa upp och titta på det?

Nog för att jag själv inte är särskilt intresserad av rgb-leds och fönster utan föredrar oftast stilren minimalism, men jag tycker nog inte man behöver dra så stora växlar på det. Tror inte det har särskilt mycket med psykiskt mående att göra.

Fick jag bestämma själv skulle Noctua vara helsvarta (utan de färgglada hörnen från Chromax-serien), enligt de facto färgstandard, men eftersom jag aldrig haft något fönster på mina chassin så spelar det ingen egentlig roll.

Har aldrig gillat Noctuas bajsfärger, men har vant mig över åren.

Stavfel, stavfel och åter stavfel.
Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Tjohej!!!

Heja Noctua, de är bäst! Fullkomligt älskar deras fläktar och kylare. Men 0,5 graders skillnad (58.0 vs 58,5 grader) i jämförelsetestet på denna nya ersättare till nuvarande NF-P12. Jaja okej då, det är ju faktiskt en halv grads skillnad som räknas rent tekniskt sett. Det hela jämfördes med 1 st. ny ersättare med ny fläktblads design vs 2 st. NF-F12:or. Intressant. Vet att NF-F12 har lite högre ljudnivå än NF-P12, presterar med max 1500 RPM vs1300 RPM, samt på en bekostnad utav lite sämre luftflöde och statiskt tryck. Ett nytt material i denna nya 120mm fläkten dock, intressant. Storgillar de positiva bieffekterna (reducerade vibrationer=lägre ljudnivå) som nämns i artikeln.

Angående färgsättningen på fläktarna så har jag ingenting emot den, tycker tom att den är riktigt stilig. Nu är ju även svarta varianter på ingång, vilket säkert uppskattas utav den stora massan. Inte mig emot, men jag gillar deras första originella brun/beige färgkombination faktiskt. Sedan spelar det inte så himla stor roll det där med färg på fläktar faktiskt, man stänger ju ändå till chassit när de är färdigmonterade. Men jag kan förstå de som har fönstersidor i det fallet. Själv prioriterar jag i alla fall fläktar för deras egenskaper, framför allt prestanda, i kombination utav luftflöde/ljudnivå istället för hur de ser ut.

Undras vad denna nya modell kommer att få för namn? NF-P12 v2?

Tack för en bra och intressant artikel!

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

5 år för att utveckla en fläkt ? Dessutom så är det inte lite dyrt med 30 euro för en fläkt ?

Skrivet av Oneone:

varför envisas de med me så fula färger ?

Dörför att alla som fattar grejen, ser att det Noctua!

Skrivet av Pungen83:

@Oneone: Precis.. Vilket gör att jag aldrig, hur bra dom än är, kommer att köpa dom

Då kan du köpa deras Chromax-serien Noctua släpper svarta chassifläktar Men tro inte att dom flyttar lika mycket luft

Skrivet av VadSaDu:

Fet fläkt, men dyr..inväntar vad konkurrenterna har att erbjuda så priserna kan trilla ner lite.

Jag tror du har svårt att hitta det du önskar faktiskt! Detta är A-seriens flaggskeppsfläktar Som alltid kostar det att ligga på top!

Skrivet av EliteSweden:

Om så fläktarna är de bästa på marknaden så kommer jag ändå aldrig köpa dem pga den fula färgen.
Beiget och chokladbrunt, inte många system det passar in i.

Helt sjukt i min värld hur man kan tänka så!
Alla entusiaster, som ser ett system med bajsbruna fläktar tänker typ - "Den personen vet vad som gäller" Det är som man ser en röd Farrari, den ska vara röd! Jag kan förstå om man är en pro mod, och att färgtemat skall passa i utställningsmonter, men för enkelt bruk hemma...

För min del hade dom kunnat vara rosa, dom flyttar luft, är tysta, och alla ser direkt att det är en "Ferrari"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ser ju misstänkt lik ut gentle typhoon..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Applet:

Som sagt väldigt lika Gentle Typhoon, förhoppningsvis lika trevliga eller t.o.m bättre. Tycker man de är fula eller för dyra så går det fortfarande att köpa (Nidec) Gentle Typhoons på t.ex. ebay, riktigt grymma imo.

Skrivet av backfeed:

Till synes tydligt inspirerat av Scythe Gentle Typhoon (OEM-tillverkat av japanska Nidec), som är (var) extremt bra på att trycka luft genom kylflänsmotstånd (pga högt statiskt tryck), så jag är inte förvånad över att de verkar prestera riktigt bra.

Att det tar lång tid att utveckla fläktperfektion förstår jag mycket väl, det är ett väldigt komplext problem.

Hur som helst mycket intressant, och när det är dags för nya fläktar kommer jag inte tveka att testa dessa.

Varför slutade Scythe sälja GT egentligen, någon som vet? De borde ju ha sålt som som smör eftersom "alla" ville ha dem till sina radiatorer.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Denna fläkt går att köpa på Noctua Store redan. Vet flera som fått hem 120 mm i 15 mm tjocklek av nya A serien i pvm utförande.

Borde väll vara denna dom visar här

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Bra att Noctua fortsätter köra flaggskeppsfläktarna i bajsbrunt. Blev ju lite ledsen när dom släppte svarta fläktar. Nu kan man ju andas ut igen.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att den har mycket bättre flöde och tryck än vad Noctua NF-F12 iPPC-3000 har.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lite tur i oturen där. nu hittade dom ett bättre material för sina fläktar. Vem vet om det någonsin hade skett annars?

Permalänk
Inaktiv

Vore kul att testa dessa på NH-D15 och se vad som händer. Kylaren är redan oerhört kapabel, men med dessa små valpar så kan den bli fenomenal

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Helt sjukt i min värld hur man kan tänka så!
Alla entusiaster, som ser ett system med bajsbruna fläktar tänker typ - "Den personen vet vad som gäller" Det är som man ser en röd Farrari, den ska vara röd! Jag kan förstå om man är en pro mod, och att färgtemat skall passa i utställningsmonter, men för enkelt bruk hemma...

För min del hade dom kunnat vara rosa, dom flyttar luft, är tysta, och alla ser direkt att det är en "Ferrari"

Mina chassin har alla glassidor och där skulle ett gäng bruna fläktar halta rejält gentemot det färgtema som är tänkt. Stängda chassin spelar ju ingen roll, har en liten noctua cpu-kylare inkl fläkt i htpc:n som funkar ypperligt, men den ser man ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

I stort sett varenda kylartillverkare släppte kit gratis.

Om man skiter i prestanda i jämförelse med ljudnivå, är det verkligen värt att köpa så dyra fläktar nu? Alla borde väl vara bra. Snackar vi någon grads skillnad på komponenterna i burken eller tiotal?

Om du kör med en Noctua kylare så finns det ingen anledning att inte köra deras fläktar. (du köper inte en Ferrari för att sedan köpa nya bromsklotsar på Biltema)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Blir definitivt ett köp av 140mms När de kommer. 6 stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Om du kör med en Noctua kylare så finns det ingen anledning att inte köra deras fläktar. (du köper inte en Ferrari för att sedan köpa nya bromsklotsar på Biltema)

Alla andra tog också ansvar för sina produkter och släppte monteringskit till Ryzen gratis.

Skrivet av sesese:

nya kittet till RYZEN släpptes gratis (jag betalade 100kr på netonnet) vilket visar att man tar ett ansvar för sina produkter som finns ute hos konsumenterna.

Kanske missuppfattade dig?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Varför slutade Scythe sälja GT egentligen, någon som vet? De borde ju ha sålt som som smör eftersom "alla" ville ha dem till sina radiatorer.

Hittar inte källan nu, men det jag minns är att Scythe och Nidec ingick ett avtal där Nidec tillverkade fläktarna och Scythe sålde dem under sitt varumärke Gentle Typhoon. Avtalet gick ut för några år sedan, men förnyades inte av någon anledning - jag tror att Nidec och Scythe blev osams över något.

Nidec skulle fortfarande kunna tillverka och sälja dem, men inte under namnet Gentle Typhoon (pga att Scythe som sagt äger det namnet), och jag TROR att Nidec faktiskt gör (eller åtminstone har gjort) det. Kan hända att det bara är till industrikunder dock, och jag vet inte heller vad Nidec använder för produktnamn.

Tillägg: hittade den här produktförteckningen hos Nidec, där fläktarna med modellkoden "D1225SC" ser väldigt likt ut:

http://www.nidec-servo.com/en/digital/g_fab/

Tillägg 2: tittade på pdf:erna till modell "D1225SC" och ja, det står t.o.m. "Gentle Typhoon".

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Vore kul att testa dessa på NH-D15 och se vad som händer. Kylaren är redan oerhört kapabel, men med dessa små valpar så kan den bli fenomenal

Jämfört med fläktarna som den redan har blir det garanterat en stor nedgradering.
150 mm vs 120 mm är nästan 60% större area.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Applet:

Som sagt väldigt lika Gentle Typhoon, förhoppningsvis lika trevliga eller t.o.m bättre. Tycker man de är fula eller för dyra så går det fortfarande att köpa (Nidec) Gentle Typhoons på t.ex. ebay, riktigt grymma imo.

De presterar garanterat bättre. Finns många bra ersättare till Typhoons idag.

Jag vet inte hur mycket pengar och tid jag har slösat på att hitta de bästa fläktarna till min dator under alla år men på senare tid har jag hittat bättre och framförallt flexiblare alternativ. Typhoons är ju fortfarande bland dom bättre men de har feta vibrationsproblem som måste lösas med gummimattor eller liknande (på grund av att dom kör med dubbla kullager).

Exempel på fläktar som presterar bättre:
EK Vardar
Corsair ML
Be-quiet Silent Wings 3

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Noctuas fläktar är så bra att man kan flytta dem från dator till dator. Överlever allt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

5 år för att utveckla en fläkt ? Dessutom så är det inte lite dyrt med 30 euro för en fläkt ?

Kvalitet kostar. I min tv-bänk har jag två Noctua-fläktar som går igång så fort tvn startar, de fyller 10 år nu i juli. Ljudet har inte förändrats nämnvärt under dessa år och de funkar alltså fortfarande. 10000+ drifttimmar.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Haha exakt min första tanke också, man kan ju alltid hoppas.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag vet inte hur mycket pengar och tid jag har slösat på att hitta de bästa fläktarna till min dator under alla år men på senare tid har jag hittat bättre och framförallt flexiblare alternativ. Typhoons är ju fortfarande bland dom bättre men de har feta vibrationsproblem som måste lösas med gummimattor eller liknande (på grund av att dom kör med dubbla kullager).

EK Vardar
Corsair ML
Be-quiet Silent Wings 3

Samma här, har spenderat enormt med tid och testat andra, har iofs inte kört Silent Wings men resten kan jag inte hålla med om att dom skulle utprestera de DS FT 2150 (DS1225C12B6AP-60) jag kör nu och de gjorde inte heller 140mm Noctua ippc 3000 utan heller utan tillbaka till GT med 140/120 adapter igen, trodde man kunde slippa adaptern ett tag men? Ippc brölar på betydligt mer dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

EK Vardar
Corsair ML
Be-quiet Silent Wings 3

Gentle Typhoon har vibrationsproblem? Inte så vitt jag har märkt och jag har kört GT i flera års tid på min radiator. Min erfarenhet är tvärtemot att Gentle Typhoon är otroligt välbalanserade. Enda nackdelen som jag upplever med GT är att de dubbla kullagren ger en annorlunda ljudprofil (har en surrande karaktär) och vissa personer upplever den som jobbigare än ljudet från fläktar med glidlager. Sen så har GT en rejält stor dead spot i mitten. I övrigt älskar jag mina GT och kommer att gråta den dagen de slutligen ger upp.

I klippet nedan så har vi en jämförelse av ljudet mellan EK Vardar och Gentle Typhoon. GT vinner med ca 5 dB vid samma varvtal. 5 dB låter kanske inte som mycket, men dB är ju som bekant en logaritmisk skala där 3 dB motsvarar en fördubbling av ljudstyrkan. 5 dB är en stor skillnad.
https://youtu.be/cN5nRuyKUp8?t=356

Permalänk
Medlem

Har bara 8-9 Noctua-fläktar i chassit nu och minns att det blev ganska dyrt när man skulle samla ihop delarna till bygget men det var det värt. Hade en fläkt som förde oväsen men det var pga. stora mängder dammavlagringar på bladen, efter en tvätt med luft på burk så snurrar allt som nytt igen!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ser fram emot den, kör just nu Be Quiet! Silent Wings 3 High 120mm på mina radiatorer och temperaturerna är mycket lägre jämfört med andra populära modeller som Noctua iPPC, EK Vardar och Darkside Gentle Typhoon. Inte testat Corsair ML men jag hatar Corsair så.

Skrivet av Svensktiger:

Jämfört med fläktarna som den redan har blir det garanterat en stor nedgradering.
150 mm vs 120 mm är nästan 60% större area.

Har själv en NH-D15S i en HTPC och där bytte jag ut den stora fläkten till två stycken Noctua iPPC 2000 PWM. CPU temperaturen i belastning gick ner 10 grader och nya fläktarna lät mindre vid ungefär samma varvtal.

Permalänk
Medlem

Än så länge snurrar mina nu rätt så gamla Scythe GT-fläktar vidare, men det är bra att se att det kommer finnas något likvärdigt när de till slut ger upp

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Thor:

Hur gick det med deras magnet-stabiliserande fläktar egentligen? Löste de sina tillverkningstekniska problem?

Och de med aktiv brusreducering. Vad hände med dem?

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Japp vinnande design, att böja bladen så får man mer yta.

Skrivet av _niko_:

Kvalitet kostar, skulle aldrig köpa ngt annat än deras prylar för eget bruk

Typoon är brutal bra fläktar också (inte billiga heller).

Skrivet av wounds:

Säljs på ebay och Amazon.

Skrivet av backfeed:

Hittar inte källan nu, men det jag minns är att Scythe och Nidec ingick ett avtal där Nidec tillverkade fläktarna och Scythe sålde dem under sitt varumärke Gentle Typhoon. Avtalet gick ut för några år sedan, men förnyades inte av någon anledning - jag tror att Nidec och Scythe blev osams över något.

Nidec skulle fortfarande kunna tillverka och sälja dem, men inte under namnet Gentle Typhoon (pga att Scythe som sagt äger det namnet), och jag TROR att Nidec faktiskt gör (eller åtminstone har gjort) det. Kan hända att det bara är till industrikunder dock, och jag vet inte heller vad Nidec använder för produktnamn.

Tillägg: hittade den här produktförteckningen hos Nidec, där fläktarna med modellkoden "D1225SC" ser väldigt likt ut:

http://www.nidec-servo.com/en/digital/g_fab/

Tillägg 2: tittade på pdf:erna till modell "D1225SC" och ja, det står t.o.m. "Gentle Typhoon".

Säljs än på ebay och amazon, men är betydligt bökigare att få tag i fläktarna och dyrare tyvärr. Passa på att köpa 4 stycken innan dom försvann.

Flyttar rejält med luft och är ändå rätt tysta (högsta varv hörs ju luften susa och det är ju svårt att åtgärda), men kör dessa lägre och har bra drag. Har jag inte fel som finns deras bara i 120mm tyvärr.

Kan ju köpa dessa här t.ex https://www.amazon.co.uk/dp/B001Q6RUVO/ref=asc_df_B001Q6RUVO4...

Tror garanterat A-serien kommer kunna flytta hel del luft, får hoppas det är lite varv på dessa med (i fall man behöver lite mer tryck). För designen har ju visat sig vara riktigt bra för just typoon och borde inte vara sämre på dessa fläktar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fast det här med samma temperatur vid samma ljudnivå med endast en fläkt ger jag inte mycket för. Jag ser ingen temperaturskillnad på min 212Evo X när jag använder en eller två fläktar, och vad jag kan se är denna kylaren av en liknande modell. Jag har testat med flertalet fläktmodeller på min kylare utan att se någon skillnad mellan 1 eller 2 fläktar.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Avstängd

Känns mer som något man borde kunna lista ut på en helg än 5 år men noctua gör annars bra fläktar och cpu kylare men där dom faller lite för min del är priset på chassie fläktar för trots dom kan skyffla lite mer luft är skillnaden minimal med ett 1000kr kitt noctua fläktar och ett 350kr kitt chassie fläktar som man kan få lika tysta och håller samma temp

Är faktiskt samma med cpu kylarna att fläktarna i sig gör inte stor skillnad utan kommer ner kylflänsen till 97% men dom har ändå dom bästa helhetslösningarna för luftkylning som jag valt över färdiga vattenkylnings kitt och är riktigt bra cpu kylare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För min del så har jag dock slutat med 12mm fläktar och kör 14mm i princip överallt, med enstaka undantag. Så jag ser fram emot 14mm fläktarna.

Nu har jag inte så extrem dator, men för mig så duger 3st 14mm fläktar in i chassiet och en ut där alla har lågt luftflöde bra. Och jag skulle vilja ha fläktar helt optimerade för detta där, cpun däremot, ja den fläkten ändrar ju sin hastighethela tiden.
*edit*
3 fläktar en och en ut låter knepigt, det tycker jag också, men dagens chassi är knepiga. Helst skulle jag vilja ha en tunnel över cpun, att dens luft ej hamnade i chassiet.

Vad har du för liten låda som tar dessa fläktar ?

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Inaktiv

@Patrik356b: Jag skrev fel 14nm fläktar menade jag såklart det blir ju ett jättestort chassi annars. Inlägget går ej att redigera i efterhand.
*edit*
Fel igen 14pm menade jag, så går det när man är nyvaken.