NZXT H440 New Edition- frontpanel lätt att ta av?

Permalänk
Medlem

NZXT H440 New Edition- frontpanel lätt att ta av?

Hej! Funderar nu att köpa ett nytt chassi- NZXT H440 New Edition :).
Mitt önskemål är att göra ren dammfiltret åtminstone 1 gång per vecka.
Nu är min fråga till er som äger detta chassi, eller den äldre modellen, är frontpanelen lätt att ta bort? eftersom det krävs för att komma åt dammfiltret.

Jag hade ett gammalt Coolermaster chassi där man också va tvungen att ta bort frontpanelen för att komma åt dammfiltret och det var riktigt svårt att komma åt, samt att det gick sönder väldigt snabbt.

Tacksam för åsikter

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@jwestby: På det nya så är det relativt lätt på det gamla får man ta i så man nästan är rädd att ta sönder fronten.
Vet att en tekniker från komplett var här och han hade svårt att ta loss det på det gamla skalet.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Ok tack för tipset, har du testat själv på dom nya?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jwestby:

@Tiamat: Ok tack för tipset, har du testat själv på dom nya?

Ja jag har båda hemma. Sitter på ett nytt på min senaste datorn.
Jag byter varje vecka och rengör utan att dra sönder naglar, stukade fingrar eller ta sönder fronten.

Permalänk
Medlem

har ett NZXT H440 New Edition, tycker inte det är något problem att få bort och tillbaka fronten. brukar rengöra filtret då och då, fronten sitter utan glapp och känns som ny.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: Corsair MP600 CORE XT - 2TB
Grafikkort :ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT 16GB OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: Razer Cobra

Permalänk
Medlem

@robbankentor:

Kanon! är det nån som tycker att det finns några nackdelar med chassit?
På vissa recensioner gnäller folk på luftflödet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwestby:

@robbankentor:

Kanon! är det nån som tycker att det finns några nackdelar med chassit?
På vissa recensioner gnäller folk på luftflödet?

Tycker luftflödet är bra. Eftersom jag bara kör ssd har jag tagit bort alla diskhållare och lagt diskarna i botten.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: Corsair MP600 CORE XT - 2TB
Grafikkort :ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT 16GB OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: Razer Cobra