Jag använder en kommersiell vpn-tjänst på min dator hemma för säkrare surf. Jag skulle vilja lägga in denna vpn-tjänst i min routern.
"Problemet" är ju då att all trafik går via vpn-leverantören. Om jag kopplar in ytterligare en router där jag inaktiverat dhcp, kan jag då installera vpn-tjänsten på den och köra all vpn-trafik via denna router och all övrig trafik via min första (comhem) router?
Jag vill alltså inte köra precis allt via vpn-tjänsten. Kräver detta mycket av routern som ska hantera vpn-tjänsten, några speciella routrar som rekommenderas?
PFSense på hårdvara som klara den throughput du vill ha. Då kan du dela upp ditt nätverk hur du vill. Köra vissa enheter på VPN å andra inte är busenkelt.
PFSense på hårdvara som klara den throughput du vill ha. Då kan du dela upp ditt nätverk hur du vill. Köra vissa enheter på VPN å andra inte är busenkelt.
Tack, men jag tror det blir meckigt då jag även kör tv på Comhems router. Frågan kvarstår, kan jag hänga på ytterligare en router på Comhems router och köra vpn-tjänst på den?