Permalänk
Medlem

Swec juldator nr2

Nu har jag lyckats skrämma liv i ytterligare en burk
Samma "regler" som för Dator 1 gäller.

Specs:
Dell optiplex 790 sff
Cpu: i5 2400
Ram: 8gb ddr3
Gpu: Radeon HD7750
Hdd: 320gb segate
Win 10 Pro medföljer denna

Ska se om jag kan skrapa fram lite kringutrustning till denna med

Tänker att jag låter dom ligga fram till helgen och sen försöker välja ut någon lämplig (Lättare sagt än gjort...)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Kalas fint, tumme upp!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

👍 God Jul!

Permalänk

Nice. Tumme upp!

Permalänk
Medlem

Riktigt snällt av dig att skänka en sån fin present. Jag tänkte ge denna till min brorson som trots sin extremt unga ålder alltid vill pilla (som han inte får) på sin farfars dator när han spelar schack. Det hade passat perfekt som en gateway in till datorvärlden där han fritt kan klicka på saker och lära sig, utan att sabba någons schack-rating
Min syster bor i Linköping och hade kunnat möta upp dig.
Mvh, Armend

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Permalänk
Medlem

@kristianjk:

han skrev
''samma regler som dator 1''

Swec juldator?

Tidigare år så har det skänkts datorer kring julen och detta år kan ska väll inte bli sämre?

OBS! Denna dator skänkes inte till någon som tycker att det kan vara nice med gratis saker utan endast till någon som verkligen har nytta av den!

Har skrapat ihop lite saker som blivit liggande för att kanske kunna förgylla julen för någon. Har du tips eller kanske känner någon som inte har ekonomin att skaffa en burk själv eller kanske du vet av någon förening eller liknande som hade haft nytta av den?

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

@Faffa: Har inget behov av den själv men gläds åt att se initiativ som detta. Hoppas du hittar någon lämplig att förhöja julen åt!

Permalänk

Trevligt initiativ!
Har lovat min lillasyster som är sjukskriven att kolla på sweclockers efter en dator man kan spela Sims 4 på, denna hade nog passat bra. Står givetvis för frakt, emballage, arbetskostnad för att packa och skicka.

Permalänk
Medlem

jag tror jag har en gammal 17" plattskärm liggandes om du vill ha lite kringutrustning att slänga med!
Måste kontrollera att den finns och fungerar först bara!

Permalänk
Medlem

Min halvbror som är 9 år vill jätte gärna ha en dator som han kan spela på i julklapp. Han sitter just nu på en gammal laptop som man knappast kan spela Minecraft på. Denna datorn skulle vara perfekt då han inte spelar några krävande spel utan enklare spel som Minecraft. Han skulle blivit överlycklig om han fick en dator.

Detta är ett jätte bra indikativ och idé och jag hoppas den som får dator i slutändan blir nöjd.

Permalänk

@erieri02: de är ju schysst! om man blir vinnarn så skulle man nog ge bort den till mina små bröder

Permalänk

Det skulle uppskattas extremt mycket om jag skulle få denna dator till att ge till min bästa vän som aldrig har haft råd med någon dator. Om han får den så kommer vi att lira CS hela jullovet och slippa tänka på alla studier. Jätte kul att du gör sånt.

MVH

Permalänk
Medlem

Hoppas datorn kommer till bra användning till någon som verkligen behöver den

Skrivet av kristianjk:

Läsförståelse?

Permalänk
Medlem

Jag har en vän i min korridor som verkligen behöver en ny dator. Hon har just nu en bärbar dator med en värdelös AMD E1 APU. Hon kan inte ens spela enkla browser-spel på den för att dom laggar. Hon har det inte så lätt ekonomiskt heller, så att köpa en ny dator finns inte på kartan. Hon skulle iallafall verkligen uppskatta en ny dator, sålänge hon kan spela browser-spel, League of Legends och CS så är hon nöjd.

Permalänk
Medlem

jag har släkt i grekland som inte har datorer alls, och dem behöver köpa en fast dem har inte pengar till det