Problem med online Peer-to-Peer spel, Nintendo Switch.

Permalänk

Problem med online Peer-to-Peer spel, Nintendo Switch.

Hej!

Har då alltså problem med att spela spel online när spelen använder peer to peer. Exempel på spel är Mario Kart 8 Deluxe till Nintendo Switch.

Kan inte koppla upp till någon alls i Mario Kart, fast att surfa i Eshopen går bra.

När jag googlar på felkoden ( 2618-0516 ) så får man upp att man ska öppna alla portar i routern till Switchen men det känns ju inte så bra.

Om jag förstår det hela rätt har det med NAT att göra. På min Nintendo Switch har jag NAT typ C. Det ska helst vara typ A och om inte det så kan B funka...

Sitter på 100/10 fiber från Bahnhof via ett öppet stadsnät.

Konfigurationen i huset är ett modem(okänt märke, monterat av de som fixade fibern) som fibern kommer in till, därefter ethernetsladd till en trådlös-router(Asus RT-AC66U) som sedan är kopplad till 2 olika Nintendo Switch trådlöst(och en massa telefoner och tv osv).

Har hittat andra som blivit föreslagna att skaffa Publik IP adress från Bahnhof men problemet med det är att vi har 2 Nintendo Switch i huset som båda vill kunna spela online. Behöver jag 2 IP adresser då? eller kan jag ge min Routers MAC adress till Bahnhof för publik IP?

En annan grej jag har hört är att det egentligen ska räcka med att ha UPnP igång på routern. Men har testat med det igång och det verkar inte hjälpa.

Kan det ha med det faktum att jag kör trådlöst till min Switch? Min PC som är kopplad till routern via Ethernet har inga problem med spel. Där är NAT typen Open i t.ex. Call of Duty MW2. Hade gjärna testat att koppla in mitt Switch till routern via sladd men då måste jag köpa nån adapter. för det finns ingen ethernet port i Switchet

Jag vill bara kunna spela online på mitt Nintendo Switch

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

@Easterblade:
Du behöver bara en publik ip. Gå till https://dhcp.bahnhof.se/ och klicka runt, det ska finnas där nånstans. NAT B duger fint till att spela online. Alla med B kan spela med alla andra som har B eller A.

Mario Kart stödjer inte uPnP så det hjälper inget.

Permalänk
Skrivet av varget:

@Easterblade:
Du behöver bara en publik ip. Gå till https://dhcp.bahnhof.se/ och klicka runt, det ska finnas där nånstans. NAT B duger fint till att spela online. Alla med B kan spela med alla andra som har B eller A.

Mario Kart stödjer inte uPnP så det hjälper inget.

Tack! Får fixa det imorgon!

Vet du om jag måste ha flera IP-adresser? asså om båda 2 Switches behöver egna publika IP adresser? eller om man typ kan fixa så routern får en publik IP? kanske inte är något problem med at ha 2 publika IP adresser?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easterblade:

Tack! Får fixa det imorgon!

Vet du om jag måste ha flera IP-adresser? asså om båda 2 Switches behöver egna publika IP adresser? eller om man typ kan fixa så routern får en publik IP? kanske inte är något problem med at ha 2 publika IP adresser?

Nej du behöver inte två publika IP adresser. Säg till om du behöveree hjälp senare

Skickades från m.sweclockers.com