Brus i Logitech z-680?

Permalänk
Medlem

Brus i Logitech z-680?

Har tänkt att kanske köpa ett par Logitech z-680 men hörde att det var nåt tillvärkningsfel som gjorde så att det brusar lite i högtalarna hela tiden. Är det så? Hörs det väl isf?

Permalänk
Medlem

Re: Brus i Logitech z-680?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnReAL1
Har tänkt att kanske köpa ett par Logitech z-680 men hörde att det var nåt tillvärkningsfel som gjorde så att det brusar lite i högtalarna hela tiden. Är det så? Hörs det väl isf?

har märkt det i mina Cambrige Soundworks THX med... dock står det att dom är extremt känsliga för extärna störningar just för dom har så hög nogranhet på den ingående signalen... ryckte ut mina från ljukortet men brusar svagt ändå... får kolla påt men värkar vara helt oberoende av ljudstyrka mm.....
Märker man inte så fort man börjar spela lite eller nåt så hörs det inte.. kannse tom försvinenr vet ej har bara hafft mina sedan fredags. Men annars är jag nöjd med mina även om det inte är logitechs Z-680 som jag kollade på med men la 1200Kr mer än jag tänkt från början redan så.
Satt just nu å spelade 666 the devil på mina... syrans spegel i rumet brevid går... trrr... trrr... trrr....

Permalänk
Medlem

Har hört att Cambrige Sateliterna är bättre. Är det stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har hört att Cambrige Sateliterna är bättre. Är det stor skillnad?

ingen aning . har inget att gämföra med licksom men dom är på 70W burst power så är dom anndra på 56W bör dom ju på papper vara bättre men det behöver ju inte vara sannt... å anndra sidan är basen krafftigae i Z-680 men väggarna skakade jag löst i morse som jag sa så tror 150W sub räcker för dom flästa.

Permalänk

logitechen brusar inte längre dom på logitech har nu åtgärdat det felet så det ska inte vara några problem med att det brusar ifall du bestället nu....ska också beställa ett par nästa månad

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem

Är dom inte 56 watt rms? och inte burst..

Permalänk
Medlem

Jag fick brus i mina högtalare med (creative 5100) men jag klickade i något så försvann det. Nu brusar det bara när man har max volym (utan ljud alltså).

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Jag fick brus i mina högtalare med (creative 5100) men jag klickade i något så försvann det. Nu brusar det bara när man har max volym (utan ljud alltså).

mina brusar urkopplade.... får se vad jag hittar på... stör mig bara när man inte spelar som sackt annars mäks det inte.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan vara snäll och svara på min fråga. Måste bestämma mig imorgon! Är det stor skillnad på sateliterna på dom två systemen (550 thx oxh z-680)?

Permalänk
Medlem

jonaslind
Är du säker på att dom har fixat det nu då? För det är juh mycket pengar vi snackar om här nu (i alla fall för mig). Och när ska du köpa dom? Så kan du säga om det var något brus eller inte.

Permalänk

jag ska beställa mina antingen nu i helgen eller på måndag så jag får nog mina i slutet på nästa vecka......men asså det skiljer ju inte mycke i pengar mellan z-680 och 550d.......kansk 300 okay d e la en del men ja tycker att prological2 är värt d...så skönt med suround till vanligt musik plus at tfdet är tyngre bas.......jag fick hem en ny dator igår med altec lansing ada745...dom är på 10w per diskant plus basen på 60w...det är ett 4.1 system.....och asså det är faktikst riktigt bra ljud .....basen går inte köra max på men til spel fungerar dom utmärkt....men jag vill ju använda högtalarna till annat än spel så jag ska ha z-680 ändå....så några watt hit och dit gör inte mycke alls när man ska ha systemet i typ ett sovrum eller bara vid datorn....jag tror du blir nöjd vilka du än köper!!

mvh//jonas

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaslind
jag ska beställa mina antingen nu i helgen eller på måndag så jag får nog mina i slutet på nästa vecka......men asså det skiljer ju inte mycke i pengar mellan z-680 och 550d.......kansk 300 okay d e la en del men ja tycker att prological2 är värt d...så skönt med suround till vanligt musik plus at tfdet är tyngre bas.......jag fick hem en ny dator igår med altec lansing ada745...dom är på 10w per diskant plus basen på 60w...det är ett 4.1 system.....och asså det är faktikst riktigt bra ljud .....basen går inte köra max på men til spel fungerar dom utmärkt....men jag vill ju använda högtalarna till annat än spel så jag ska ha z-680 ändå....så några watt hit och dit gör inte mycke alls när man ska ha systemet i typ ett sovrum eller bara vid datorn....jag tror du blir nöjd vilka du än köper!!

mvh//jonas

kan tala om att du inte komer att använda bassen fullt ut om du inte bara vill hör dåvt dunka och ha väggar som skakar.... det klarar min i alla fall så tycker nog det är gott med lite bättre sateliter.

Permalänk
Medlem

Men jag kommer ha stor användning för extra funktionerna som z-680 har.
Ska skaffa mig en dvd spelare snart så kommer ha stor användning för Dolby digital och DTS decoderna. Och sen har jag en Gamcube också som stödjer DPL2. Och satteliterna kan väl knappast vara dåliga? Har inte z-560 samma? Läste Sweclockers recension på dom och där stod det "Satelliterna är av utmärkt kvalité, och de klarar av att hantera en hög volym." Hade tänkt mig en hemmabio för lågt pris och då är väl z-680 ett bra val? Tänkte även använda dom till datorn spela musik och spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag kommer ha stor användning för extra funktionerna som z-680 har.
Ska skaffa mig en dvd spelare snart så kommer ha stor användning för Dolby digital och DTS decoderna. Och sen har jag en Gamcube också som stödjer DPL2. Och satteliterna kan väl knappast vara dåliga? Har inte z-560 samma? Läste Sweclockers recension på dom och där stod det "Satelliterna är av utmärkt kvalité, och de klarar av att hantera en hög volym." Hade tänkt mig en hemmabio för lågt pris och då är väl z-680 ett bra val? Tänkte även använda dom till datorn spela musik och spel.

Dom är nog bra.... mina Cambrige Soundworke 550D kostade 3147Kr eller nåt sånt. Z-680 kostade 3895Kr då så skillnadne var för stor... hade bara tänkt å lägga 2K först.

Permalänk
Medlem

Alla "billiga" förstärkare brusar tyvärr.

Permalänk
Medlem

jonaslind: Kan du maila mig sen när du fått dom? Snälla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Alla "billiga" förstärkare brusar tyvärr.

Jupp men inte så pass mycket som logitechs grejor gjorde i första revisionen. Dom smarta ingengörerna på logitech hade inte isolerat kontroll-stationen ordentligt så dom brusade ganska kraftigt (enligt sägnen), men i slutet av januari/början på februari så åtgärdade dom felet genom att byta ut kontrollenheten. Risken att få en gammal version är med andra ord mycket liten. Skulle man mot förmodan få probs med högtalarna så är det bara att skicka in kontrollenheten till Logitech så får man en ny gratis. Detta har jag lärt mig genom att fundera på dessa högtalarna sen i januari :). Nu skall jag sälja moppen och har jag tur kan jag få den såld i morgon eller övermorgon då blir det z-680 direkt :D.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jupp men inte så pass mycket som logitechs grejor gjorde i första revisionen. Dom smarta ingengörerna på logitech hade inte isolerat kontroll-stationen ordentligt så dom brusade ganska kraftigt (enligt sägnen), men i slutet av januari/början på februari så åtgärdade dom felet genom att byta ut kontrollenheten. Risken att få en gammal version är med andra ord mycket liten. Skulle man mot förmodan få probs med högtalarna så är det bara att skicka in kontrollenheten till Logitech så får man en ny gratis. Detta har jag lärt mig genom att fundera på dessa högtalarna sen i januari :). Nu skall jag sälja moppen och har jag tur kan jag få den såld i morgon eller övermorgon då blir det z-680 direkt :D.

Låter bra Blir nog ett par z-680 för mig också så fort jag får pengar.

Permalänk
Citat:

jonaslind: Kan du maila mig sen när du fått dom? Snälla

visst serru d kan jag göra...eller förresten..håll koll på denna tråden hela tiden...kommer nog skriva om dom här istället så alla kan få reda på hur dom e!!

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaslind
visst serru d kan jag göra...eller förresten..håll koll på denna tråden hela tiden...kommer nog skriva om dom här istället så alla kan få reda på hur dom e!!

Det ska jag göra! Hoppas du får dom snart..

Permalänk
Medlem

Nöjd Z-680 ägare.

Tjena!!

Jag har Z-680 köpte dom för två mån. sen för 3450kr från datorbutuiken och är väldigt nöjd med de. Det finns lite brus i dom om man lyssnar från typ 20-30 cm i centerhögtalaren. Men om man placerar dom på avstånd så kommer du inte märka av bruset. Väldigt bra inställnings möjligheter och en bra tryck i basen.

Visa signatur

Wingman

Permalänk
Medlem

Wingman: Sateliterna då?

Permalänk
Medlem

Tai Mai Shu skulle du också kunna skriva dina intryck när du fått dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Wingman: Sateliterna då?

Saterliterna är bra, kanske dom bakre högtalarna är lite klena. Har inget att jämföra med, men jag är i helhet väldigt nöjd med Z-680.

Visa signatur

Wingman

Permalänk
Medlem

Jag har mina Z-680 sen Feb. Fick min kontrollenhet utbytt och nu är som som vilka andra högrtalare som helst.

Kraftigare finns inte.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Skee^
[B]Jag har mina Z-680 sen Feb. Fick min kontrollenhet utbytt och nu är som som vilka andra högrtalare som helst.

kolla vilken ver. ni har på era kontrollenhet genom att trycka i settings och input knapp samtidigt på kontrollenheten. Det ska stå v.1.1.2 har ni lägre ver. så ring till Logitech så får ni den utbytt.

Visa signatur

Wingman

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Wingman
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Jag har mina Z-680 sen Feb. Fick min kontrollenhet utbytt och nu är som som vilka andra högrtalare som helst.

kolla vilken ver. ni har på era kontrollenhet genom att trycka i settings och input knapp samtidigt på kontrollenheten. Det ska stå v.1.1.2 har ni lägre ver. så ring till Logitech så får ni den utbytt.

fick mina idag efter 1 månads servis på DB. eller ja de bytte ut alltihoppa.. men det tråkiga var att coax och den optiska kabeln följer inte med längre :(. Märkt en hel del skillnad från mina gammla mot dessa. Fjären e slö tycker jag, men det kanske bara är jag. v.1.1.2 har man nu.. ska lysdiåden värkligen blinka på kontrollenheten varje gång man ändrar någe med fjären?

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Re: Brus i Logitech z-680?

Citat:

Nån har säkert sagt detta medn en viss revision av dessa högtalar har det felet ja, men dom får man utbytta i fall det stämmer överens med den defekta revisionen.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Re: Re: Brus i Logitech z-680?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Nån har säkert sagt detta medn en viss revision av dessa högtalar har det felet ja, men dom får man utbytta i fall det stämmer överens med den defekta revisionen.

Ja det är bara o ringa o få den bytt.. Fick någe telenummer förut men har tappat bort det.. det är massor på det här forumet som fått controllerenheten bytt.. jag fick hela paketet bytt och jag tycker att jag hör skillnad. basen värkar ändå vassare i de senare modellerna då det knappt går och spela över halvfart med basen nedställd till 25%, utan att allt i huset skakar. Med de "gammla" gick det och spala nästan fullt ut innan man var tvungen o dra ner eftersom basen skakar allt. Jag tycker mig höra skillnader mellan de "nya" och de "gamla" vet inte om det är jag som e knepp men det tyx iaf vara så.

Men bara för att man får controllenheten bytt så innebär det inte att bruset försvinner helt.. utan det finns fortfarande kvar mässtadels i Center högtalaren. Något som jag reagerat på är att det är bättre ljud i de bakre högtalarna. Så det är värkligen trivsamt och spela musik.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Är det någon som har specen på logitech z-680?

Mina första var specen:

Subb: 185W rms
Satillt: 55W rms
Center: 55W rms

Stämmer det fortfarande? Tycker mig nämligen hära skillnad på de "nya" jag fick i gämförelse med de "gamla".

Visa signatur

Dator = Ja