Ja, detta kom till mig några dagar efter att köparen var missnöjd med köpet:
"Tradera - 2018-01-05 12:01
Hej!
Tradera har blivit kontaktade angående din försäljning. Köparen i annonsen har inlett en tvist på grund av att varan skiljer sig markant från beskrivningen.
Meddelande från köpare:
"Säljaren nämnde inte i beskrivningen att dessa är tejpade. Det ser ut som något han själv hittat i grovsoporna och sen sålt. Jag hämtade ut dessa idag och fick se dom, försökte ringa säljaren fick inget svar. Sen skicka jag email och fick då svar att han vägrar betala tillbaka. Innan jag la första budet skickade jag och frågade säljaren om skicket på högtalarna och han svarade då detta:"Skicket på högtalarna är bra, och det är inga repor eller märken på dem.""
Om betalningen redan har gått ut till dig kan det omtvistade beloppet komma att läggas på din kommande faktura om ärendet beslutas till köparens fördel.
Om du inte återkommer med din ståndpunkt i ärendet kan pengarna komma att återbetalas till köparen samt varan stanna i dennes ägo
Bidra oss därför med följande information inom 10 dagar:
Om du vill återbetala fullständigt belopp till köparen och låta köparen behålla objektet besvarar du meddelandet med en bekräftelse.
Om du vill återbetala fullständigt belopp till köparen men köparen måste skicka tillbaka objektet besvarar du meddelandet med en bekräftelse
Om du menar att varan är som utlovat skickar du in underlag som intygar att varan är detta
Vi rekommenderar också att du kontaktar köparen för att reda ut vad som har hänt. I dessa fall är det bäst för både dig och köparen att tillsammans komma överens om en lösning.
Med vänliga hälsningar,
Tradera"
Har bifogat bilder i tvisten som togs precis innan jag skickade varan. Antagligen har köparen nu redan bokat frakten på mina högtalare, som jag kommer få hemskickade igen.
Bara att låta bli att hämta ut paketet?
Vad är mitt nästa steg?