Utfläktar 140mm för Define R5 med pwm funktion ?

Permalänk
Medlem

Utfläktar 140mm för Define R5 med pwm funktion ?

Har ett Define R5 chassi med 3st infläktar, ifram 2 st Noctua Noctua NF-A14 och i botten 1 st Noctua NF-S12A. Utfläktarna är 2st och sitter i bak samt ett i taket i bak och det är dom Fractal fläktarna som följer med chassit. Utfläktarna kör jag på den inbyggda fläktkontrollern.

Jag överklockar både cpu, gpu och ram (se signatur) och vill därav ha rätt bra luftflöde men ändå ha låg ljudnivå. Kör Noctua fläktarna via pwm och på egen fläktkurva, när jag spelar så går dom typ upp på ca 800rpm och dom är väldigt tysta där. Har märkt att tempen på grejjerna speciellt gpu blir lite beroende på vad jag kör utfläktarna på. Tycker Fractal fläktarna låter en del redan på mittennivån på fläktkontrollen, skulle vilja ha nåt som flyttar mer luft på lägre rpm.

Det enda kravet jag har är att dom ska vara svarta iom jag har den ena i taket. Jag har kollat på Noctua NF-A14 PWM chromax black swap och Corsair ML140 PRO.

Nån som har nåt annat förslag ? eller är dom jag redan har tillräckligt bra och jag inte kommer märka nån direkt skillnad med andra ? Annars är det ju alltid roligt med nya grejer

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II