Push-to-talk knapp som inte stör datoranvändandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

ja där är vi tydligen olika jag anser att det är extremt mycket osmidigare att behöva trycka på en knapp i parti och minut när man sitter och spelar och ska säga något ingame än att behöva flytta högerhanden och mute:a en gång i timman om ens det när man ska säga något till sambon.

Edit: efter att ha läst ditt svar igen så antar jag att du troligen inte läst mina tidigare i tråden. Jag spelar alltså med Voice activation, knappen på höger kåpa är till för att mute:a headsetet, inte för att prata som du verkar tro inser jag nu.

Ah, ja missade helt ditt första inlägg Om man bara växlar något ord här och där så spelar det ju inte så stor roll, men jag tolkar det som att TS har småbarn som brukar kunna föra ganska bra liv. Sen kanske han inte sitter avskiljt utan mer öppet eller har lite dålig ljuddämpning, gissar på att man behöver hyfsat dyra lurar då för att det ska fungera bra?

Sätt och spela en eftermiddag hos en barnfamilj, eller ha något motspelare i samma sits så ska du nog se att det är lite olika scenarion som du med en sambo har och han med en familj

Halvt OT, men är det dock inte ett ständigt jävla gissel med mikrofoner och nivåinställningar? Jag kör uteslutande med Discord när jag spelar med vänner, men det är ofta som någon (givetvis inte alla) påpekar att jag låter högt eller lågt, utan att jag ändrat något. Detsamma kan gälla för mig och andra och givetvis är det enligt motpart samma där, inte rört något reglage eller inställning. Någon som varit med om samma?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ah, ja missade helt ditt första inlägg Om man bara växlar något ord här och där så spelar det ju inte så stor roll, men jag tolkar det som att TS har småbarn som brukar kunna föra ganska bra liv. Sen kanske han inte sitter avskiljt utan mer öppet eller har lite dålig ljuddämpning, gissar på att man behöver hyfsat dyra lurar då för att det ska fungera bra?

Sätt och spela en eftermiddag hos en barnfamilj, eller ha något motspelare i samma sits så ska du nog se att det är lite olika scenarion som du med en sambo har och han med en familj

Halvt OT, men är det dock inte ett ständigt jävla gissel med mikrofoner och nivåinställningar? Jag kör uteslutande med Discord när jag spelar med vänner, men det är ofta som någon (givetvis inte alla) påpekar att jag låter högt eller lågt, utan att jag ändrat något. Detsamma kan gälla för mig och andra och givetvis är det enligt motpart samma där, inte rört något reglage eller inställning. Någon som varit med om samma?

Headsetet som klarar av voice activation och inte störa medspelare finns ej, det är bara rövhål utan respekt som sitter och kör sånt (speciellt om de saknar smidig bind för mute).

Discord spökar ofta för alla jag känner så kan ha med det att göra?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Headsetet som klarar av voice activation och inte störa medspelare finns ej, det är bara rövhål utan respekt som sitter och kör sånt (speciellt om de saknar smidig bind för mute).

Discord spökar ofta för alla jag känner så kan ha med det att göra?

Ja, jag lutar också åt att det har med disc att göra. Verkar ofta kunna vara relaterat till vilken server man är inne på också har jag märkt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:

jo för att voice ska fungera helt bra krävs ofta lurar modell dyrare.
Jag kör själv med ett par Steelserie Siberia H och på dom fungerar det riktigt bra, jag har datorn i vardagsrummet och min sambo kan sitta o titta på tv nån meter bort utan att micen tar upp det ljudet.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Caps lock har alltid vart att föredra i min värld, tyvärr tycks det inte gå att inaktivera att caps lock aktiveras men skrev ett litet program bara för skojs skull som skickar caps, scroll och num-lock direkt efter att man släppt respektive knapp, om dom är aktiverade i programmet, har man caps som push to talk så lyser den bara när man pratar (vilket var en trevlig effekt): CAPSno++

Annars så mappa bara om knappen till någon som inte används så slipper du funktionen helt

Permalänk
Medlem

Bindat om Capslock till Numpad - och sedan använder jag capslock som push2talk. När jag använder flera push2talk appar samtidigt är en mouse 4/5 och en caps.
Använder Sharpskeys.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.