Permalänk
Medlem

Halvt OT, men i Göteborg i alla fall är lönerna för alla kommunens sommarjobb riktigt kassa. De har någon konstig policy som säger att alla sommarjobbare ska tjäna lika mycket (läs: lite), oavsett uppgift.

Som färdigexaminerad stadsplanerare (och ja, högeskoleutbildning var ett krav för tjänsten) skulle jag alltså tjäna lika lite på en tjänst för trafikmodellering som någon ungdom skulle tjäna för att kratta löv i en park. 18k månadslön innan skatt. Tur att jag hittade annat!

Permalänk
Medlem

Erfarenhet kostar tyvärr. Lönar sig den. Kör ett par år, sen byta jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

kommunalt jobb? begär ut lönerna på alla som jobbar där, det är inte svårt. Ring till ekonomi eller maila, be dom maila det till dig. Det är din rätt då offentliga jobb är... offentliga.

Gjorde själv det både på universtetet jag jobbade på, och även på landstinget där jag sökte jobb på informatik.

Permalänk
Medlem

Gick in på 25.000kr support/nätverkstekniker för 18 månader sedan, ligger på 29.000kr inom kort!
2 års utbildning och mitt första IT-jobb, 26 år!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Tack för all info. Tror ni jag kan få upp lönen från 22,5 till 25-26 inom ett år på detta kommunala stället eller hade ni sökt annat under tiden?

Permalänk
Medlem

Sök annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Sök annat

Ska jag tacka jag till detta jobbet tycker du och kanske få lite erfarenhet o sedan söka vidare?

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst tråden verkar det som att du inte är supertaggad. Om pengarna spelar så mycket roll får du antingen: (1) utbilda dig vidare så du kan konkurera om de välbetalda jobben, eller (2) skaffa dig kompetens på annat vis (jobba eller lära dig på egen hand). Om (1) är uteslutet tycker jag du ska ta jobbet och se det som betald utbildning. Att drifta för kommunen tror jag är en god erfarenhet och något du kommer lära dig mycket av!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Efter att ha läst tråden verkar det som att du inte är supertaggad. Om pengarna spelar så mycket roll får du antingen: (1) utbilda dig vidare så du kan konkurera om de välbetalda jobben, eller (2) skaffa dig kompetens på annat vis (jobba eller lära dig på egen hand). Om (1) är uteslutet tycker jag du ska ta jobbet och se det som betald utbildning. Att drifta för kommunen tror jag är en god erfarenhet och något du kommer lära dig mycket av!

Tack för synpunkten. Plugga är inget jag har motivation till mer. Jag ska nog försöka som du säger få erfarenhet på stället och ta det därifrån. Jag är glad att jag fått jobbet men om det va privat hade jag kanske fått 25-26.

Skitsamma jag tänker för mycket det löser sig nog tillslut, man måste börja någonstans.

Permalänk
Medlem

Att ha ett jobb är bättre än att inte ha ett jobb. Är du inte nöjd med löneutvecklingen kan du alltid söka nya jobb medan du fortfarande jobbar kvar, 22,5kkr i månaden är inte rakt dåligt och det är betydligt bättre än 0kkr i månaden och leva på bidrag.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Man kan få ett antal tusen mer per månad om man byter jobb ett par gånger.

Visst man kan plugga istället, men då drar man samtidigt på sig en studieskuld, medan man på ett lågbetalt jobb ändå får betalt... Se det som betald praktik

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Prata med arbetsgivaren om det finns behov av specialkompetens, så du kan gå utbildningar på deras bekostnad med rimliga löneökningar efter utförda utbildningar/certifikat. Sen har du såklart all ny kompetens med dig om du känner att löneutvecklingen och utmaningen inte matchar dina förväntningar

//

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic