Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech förvärvar mikrofonjätten Blue Microphones

Permalänk
Melding Plague

Logitech förvärvar mikrofonjätten Blue Microphones

Logitech sitter på en bred arsenal av kringutrustning för datorer. Genom nyförvärvet Blue Microphones ämnar bolaget utöka produktportföljen med fler ljudrelaterade inslag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

En miljard är ett pluttbelopp. Frågan är hur bra bolaget går.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: kan de va för att eliminera en konkurrent

Permalänk
Skrivet av agitax:

@DavidtheDoom: kan de va för att eliminera en konkurrent

Logitech gör väl inga mikrofoner?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av agitax:

@DavidtheDoom: kan de va för att eliminera en konkurrent

Skrivet av Travhäst:

Logitech gör väl inga mikrofoner?

Det är fullt normal förvärvsstrategi, köpa upp bolag och nyttja deras kompetens, marknadsställning och kanaler.
Vad jag reagerade på var att en miljard för ett bolag som har ledande marknadsställning inom sin nisch (Mikrofoner för datorer och gamers) inte låter speciellt dyrt.

Så om det inte är så dyrt kanske det går dåligt för Blue rent ekonomiskt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av DavidtheDoom:

En miljard är ett pluttbelopp. Frågan är hur bra bolaget går.

Sist jag kollade så hade dem $2.6B i försäljning förra året och har haft runt den siffran sedan återminstonde 2014, vet dock ej vad de har i tillgångar eller vad de faktiskt går i vinst med

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Travhäst:

Logitech gör väl inga mikrofoner?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Soitora:

Sist jag kollade så hade dem $2.6B i försäljning förra året och har haft runt den siffran sedan återminstonde 2014, vet dock ej vad de har i tillgångar eller vad de faktiskt går i vinst med

Det enda jag kan hitta är:
2016 Revenue $55.9 M (Jag pratar alltså om Blue Microphones och inte logitech).

Dvs Logitech pröjsar dubbelt mot intäkterna. Frågan är ju vad vinsterna ligger på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Smart drag. Om det är något Logitech verkligen har saknat i sin tillbehörsarsenal så är det vettiga mikrofoner.

Övriga aktörer på mikrofonmarknaden hade nog kostat en hel del mer att köpa

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av elBenko:

Smart drag. Om det är något Logitech verkligen har saknat i sin tillbehörsarsenal så är det vettiga mikrofoner.

Övriga aktörer på mikrofonmarknaden hade nog kostat en hel del mer att köpa

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.
Men ja dom har ju typ noll om man kollar fristående.

Har kört g35or nu i många år. Aldrig haft problem med varken mikrofon eller vanligt ljud. Tvärt om mycket bättre än allt annat i mellan Tier gällande headset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

@superegg: ser lite nasty ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agitax:

@superegg: ser lite nasty ut

Jag tål inte saker som flyttar på sig så jag tejpar fast den med brun tejp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.
Men ja dom har ju typ noll om man kollar fristående.

Har kört g35or nu i många år. Aldrig haft problem med varken mikrofon eller vanligt ljud. Tvärt om mycket bättre än allt annat i mellan Tier gällande headset.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, deras fristående mikrofoner har i princip varit riktade headset-mikrofoner på bordsstativ
Vet inte om jag tycker deras headset håller varken bättre eller sämre kvalitet jämfört med andra. Ägt någon modell som jag tyckte hade rätt värdelöst ljud i lurarna, men polarna tyckte iaf. mikrofonen lät bra i voice-chat i förhållande till deras egna Razor respektive Corsair-grejer.

Permalänk
Medlem

Då ska de bara förvärva en Elgato och en producent av gröna dukar, så kan de sälja Streamer Kits!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Jag tål inte saker som flyttar på sig så jag tejpar fast den med brun tejp.

Brödsmulor eller sågspån?

Permalänk
Medlem

@superegg: tänkte mer på alla smulor och damm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.
Men ja dom har ju typ noll om man kollar fristående.

Har kört g35or nu i många år. Aldrig haft problem med varken mikrofon eller vanligt ljud. Tvärt om mycket bättre än allt annat i mellan Tier gällande headset.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma prisklass som Sennheiser PC360SE, alt. PC37X med lite tur.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.
Men ja dom har ju typ noll om man kollar fristående.

Har kört g35or nu i många år. Aldrig haft problem med varken mikrofon eller vanligt ljud. Tvärt om mycket bättre än allt annat i mellan Tier gällande headset.

Skickades från m.sweclockers.com

G35 hade grym mikrofon, deras nya har inte lika bra, inte ens de dyrare...

Permalänk
Medlem

Det låter bra. Gillar både Logitech och Blue.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Det där är en tandborste.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agitax:

@superegg: tänkte mer på alla smulor och damm

Har inte städat sen 2015 så kan vara därför.

Skrivet av Travhäst:

Det där är en tandborste.

Det är många som tar fel så många gånger man prata med någon på skype som har tryck in mic i munnen och man hör inte i skit men dom tro att man hör bättre för att dom har tryck in den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.

Inte använt Sennheiser antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har inte städat sen 2015 så kan vara därför.

Jag är inte här för att ge livsstilsråd men det låter inte speciellt hälsosamt varken fysiskt eller psykiskt.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaså? Tycker Logitech har några av de bästa inbyggda mikrofoner i headset.

Det håller jag med om vad gäller de märken som inte sysslar med high-end ljud så mycket, men det är en jävla skillnad på "vettiga mikrofoner" och "bästa inbyggda mikrofonerna i headset" om man är antingen tillräckligt mycket prylbög för att vilja ha en mick-arm eller ska ge sig på att spela in t.ex. voice overs till video, podcasts eller dylikt också vid sidan av att skrika könsord åt ryssar i chatten.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Jag är inte här för att ge livsstilsråd men det låter inte speciellt hälsosamt varken fysiskt eller psykiskt.

Ser ännu värre ut resten av rummet. Då jag inte har något ork och är samt seg/trött nästan hela tiden så orkar jag inte så mycket längre.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Tråkigt, Blue har för mig alltid känts ganska kvalitativt. Logitech är mest bara plast och skräp.

Permalänk
Medlem

Undra vad som kommer hända med den här skönheten i framtiden? https://www.thomann.de/se/blue_bottle.htm

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det håller jag med om vad gäller de märken som inte sysslar med high-end ljud så mycket, men det är en jävla skillnad på "vettiga mikrofoner" och "bästa inbyggda mikrofonerna i headset" om man är antingen tillräckligt mycket prylbög för att vilja ha en mick-arm eller ska ge sig på att spela in t.ex. voice overs till video, podcasts eller dylikt också vid sidan av att skrika könsord åt ryssar i chatten.

Hehe, ryssarna förstår inte om inte mikrofonen distar något enormt bara man höjer rösten lite

Permalänk
Medlem

Där blev mina Blue Lola och Yeti, Logitech tråkiga.
Så oändligt trist när pengastinna globala företag, köper upp och dödar, innovativa och intressanta företag.

Blocket med Blue prylarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Ser ännu värre ut resten av rummet. Då jag inte har något ork och är samt seg/trött nästan hela tiden så orkar jag inte så mycket längre.

patetiskt.. ryck upp dig och ändra på ditt liv. Du har bara ett så värna om det. Kanske dags att prova på ett annat land med varmare väder och socialare människor om du är deprimerad. Om du bara är allmänt trött så är datorer och elektronik det sämsta. Ta en vit månad utan dator/mobil och besök naturen!

Skickades från m.sweclockers.com