Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Tycker ni?
Sämsta BF som jag spelat...
Inte lirat hardline iofs...

Permalänk
Medlem

@Swennis: Gillade spelet i början. Tröttnade dock efter någon vecka. Har inte spelat sen våren 2019.

//C

Permalänk
Medlem
Skrivet av dne:

Är det någon mer än jag som ser helt sjuka CPU spikes i BF V?
Märker inte av något i benchmarks eller andra spel och ser inga WHEA errors i HWinfo när det sker.
HWinfo listar inte heller några maximums över 80% användning.

https://i.imgur.com/AlqRhRp.jpg

Kör en 9900K i stock och ligger runt 60% cpu användning i snitt.
Settings ultra med directx 12 och utan ray tracing.
Oftast yttrar det när något exploderar eller när man zonar mellan olika från att t ex vara död till att spawna.

Byt till DX11 och spela några timmar så din GPU hinner bygga upp shaders. Kör även high performance powerplan i Windows.
Har länge haft samma problem själv.

Permalänk
Medlem

Brukar spela BFV lite då och då, blir väl att testa igen i sommar när sista stora updaten kommer men överlag är nog BFv ett av de sämsta BF spelen jag har spelat, väldigt trista maps och gameplay samt dålig content. Har gått tillbaks till BF4 och BF1. Finns fortfarande förvånansvärt mycket servrar uppe i båda spelen.

Permalänk
Medlem

Har försökt spela sporadiskt under de senaste månaderna men spelet kraschar konstant efter några få minuter utan några felmeddelanden. Har alltid uppdaterat till senaste drivrutinerna för grafikkortet men det hjälper inte. Har även stängt av MSI Afterburner men det hjälper inte heller. Det här är ju skrattretande. Spelet fungerade mycket bättre tom när det var nysläppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tycker ni?
Sämsta BF som jag spelat...
Inte lirat hardline iofs...

Hardline var helt ok imo 🤔

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Uppgraderar man nya sniper pickan till 6x förstoring buggar den ur och slutar göra skada.
Bara så ni vet!

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att det är extremt mycket fuskare nuförtiden kontra bara en månad tillbaka på PC?

Permalänk
Medlem

@razeer:
Nja det var längesen jag stötte på en uppenbar fuskare, tycker det mest är n00bs som i chatten anklagar bra spelare för fusk.

Permalänk
Medlem

Finns det bf2 servrar uppe?
Sorry om offtopic, men man har lite bf sug ibland, men bf5 fastnar jag inte för...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Finns det bf2 servrar uppe?
Sorry om offtopic, men man har lite bf sug ibland, men bf5 fastnar jag inte för...

Vet ej om det finns. Borde finnas några enstaka men tänk på att det är hela 15 år gammalt.

Du har ju massvis av andra BF spel att välja på:
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline
Battlefield 1

Pm:a mig ditt Origin nick så kan vi hooka upp och lira BF. Får man fråga varför du inte har fastnat för BF V? Jag tycker att det är rena mästerverket....

Permalänk
Medlem

Testar köra lite bfV, för att ge det en chans till...
Varför sparas inte mina settings i Nvidia till spelet? Vill ha "föredrar max prestanda" och lite ökad bildskörpa... men inställningarna går tillbaka så fort jag startat spelet, varför? :/

Permalänk
Medlem

Lirade mkt BF5 när det släpptes. Sedan började det meckas med en massa spelmekanik, det känns som man borde ha låtit time to kill vara osv. Fick sedan min första unge, så gamingen har legat lite på is.

Hoppas kunna återvända när BF6 släpps

Permalänk
Medlem

Ett bra spel men kan definitivt bli lite väl rörig och mycket för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sallom:

Håller med! Förstår att man vill skapa en epsikt känsla med 64 spelare och grymt soundtrack, men alla är lite överallt känns det som. Fortfarande kul dock men bara lirat ett par månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sallom:

Skrivet av d141:

Håller med! Förstår att man vill skapa en epsikt känsla med 64 spelare och grymt soundtrack, men alla är lite överallt känns det som. Fortfarande kul dock men bara lirat ett par månader

Vilket är också vad som har varit hela grejen med Battlefield sedan BF3 släpptes. Ett kaos man "bara kan uppleva på slagfältet" var ju mer eller mindre deras slogan för när de lanserade spelet.

Permalänk
Medlem

Det är kul en stund, men tröttnat har man. Man får hoppas på att nästa spelet i serien sänker tempot lite. BF2, BC2, BF3 var helt perfekt. Allt känns som en blanding mellan CoD och BF nu.