Headset Switch till liten grabb?

Permalänk

Headset Switch till liten grabb?

Hej!

Jag ska köpa ett headset i julklapp till en son på 7 år som spelar Switch (en hel del fortnite som alla andra 7+:are).
Läser så att jag blir helt knäpp om vilka trådlösa som fungerar eller inte och hittar några som ska funka men kostar rejält med pengar 1000+. Med tanke på att man aldrig vet med barn om det blir populärt eller bara liggande känns det dumt att lägga så mkt pengar direkt, bättre att köpa ett bra om ett år om intresset finns kvar.
Vore kanon om någon kan tipsa om trådat eller trådlöst till Switch och funkar till ett barn. Vissa är ju stora som dasslock och det blir inte heller bra till ett barn. För trådlösa premieras verkligen att det är enkelt och inte ska aktiveras, fulkopplas eller liknande varje gång.

Vore väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiteFarbror:

Hej!

Jag ska köpa ett headset i julklapp till en son på 7 år som spelar Switch (en hel del fortnite som alla andra 7+:are).
Läser så att jag blir helt knäpp om vilka trådlösa som fungerar eller inte och hittar några som ska funka men kostar rejält med pengar 1000+. Med tanke på att man aldrig vet med barn om det blir populärt eller bara liggande känns det dumt att lägga så mkt pengar direkt, bättre att köpa ett bra om ett år om intresset finns kvar.
Vore kanon om någon kan tipsa om trådat eller trådlöst till Switch och funkar till ett barn. Vissa är ju stora som dasslock och det blir inte heller bra till ett barn. För trådlösa premieras verkligen att det är enkelt och inte ska aktiveras, fulkopplas eller liknande varje gång.

Vore väldigt tacksam för svar!

https://www.youtube.com/watch?v=sx4BLvp_NTY

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Tittade på den videon och blev mest trött på nintendo...
Tolkar det ändå som att trådat för Fortnite funkar lite vad som helst med 3,5 mm kontakt.
Skulle vara tacksam om ngn bara kan hjälpa mig att bekräfta det.
//Peter

Permalänk
Medlem

Och det fungerar inte med de "vanliga" hörsnäkorna man brukar få med mobilen? Borde ju vara smidigare med om man är på språng i jämförelse mot klumpiga hörlurar

Kan inte så mycket om detta, så borde igentligen inte komma med så mycket häller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@LiteFarbror:

ja fortnite har inbyggd voicechat så där funkar i princip vilka lurar som helst. Det som saknas är stöd i nintendos titlar, där tvingas man använda appen. Lurarna i videon är tafatta försök att råda bot på problemet att ha ett par lurar för ingame ljud men samtidigt kunna använda voice chat vilket är onödigt krångligt idag. Förhoppningsvis inser nintendo också det snart och skrotar appen

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Tack för svar och hjälp!
Jag kommer nog köpa ett par budgetgaminglurar enbart för fortnite och sen hoppas på att nintendo löser det. För en sjuåring räcker det väldigt långt att de ser ut som gaminglurar, dvs inte alls diskret design