Rykte: Nintendo släpper Switch i mindre format med lägre prislapp under 2019

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Nintendo släpper Switch i mindre format med lägre prislapp under 2019

Uppgifter om en uppdaterad Switch dyker nu upp på nytt och det talas om en enhet i mindre format, vars fokus ligger på bärbarhet och spelande utanför hemmet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trist! Den var ju redan för liten.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Uppdaterad version är man ju intresserad av, men en mindre skärm? Jag hade gärna sett en större om jag ska vara ärlig, däremot lättare kanske. Får väl hoppas att det kommer två utföranden, en mini och en XL.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Låter som ett rätt så logiskt steg för Nintendo då de vill nå alla barn med sina konsoler. Antar att detta blir en början på att köra ut 3DSn och gå fullt på Switch isåfall.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Proffsmoddare

@loevet Hur många köper du?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@C4B12: minst en (men förmodligen två) Men du! Jag sålde faktiskt min backup-Switch förra veckan, så nu har jag bara en. Utöver att jag blir aningen mer rimlig öppnar jag även upp för att kunna köpa en eventuell Switch-revision eftersom jag då bara skulle äga en. Av revisionen alltså, och det är självfallet så logiken fungerar

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag hade hoppats på en variant med en skärm som faktiskt täcker hela skärmen utan de stora svarta kanterna. Samt fetare hårdvara så att man kunde köra 1080p bärbart alternativt säkra 60fps i fler spel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

I princip obefintlig konkurrens så är det såklart rätt väg att gå att göra en billigare enklare variant.

Jag som många fler skulle se en bättre, men det behöver de ej göra.
Likaso tycker jag de borde göra den mer generell, fixa så man kan se på youtube, netflex och läsa pdf dokument med den. Nu blir det en stor klump i väskan som jag bär med mig ut lika många gånger som min systemkamera.. (d.v.s. nästan aldrig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hade hoppats på en variant med en skärm som faktiskt täcker hela skärmen utan de stora svarta kanterna. Samt fetare hårdvara så att man kunde köra 1080p bärbart alternativt säkra 60fps i fler spel.

finns inte direkt nåt större uppgraderingsväg. Switchen basera ju i grunden på Nvidia's Tegra X1. så bästa Nintendo kan göra är väl att uppgradera till X2. Men man har ju inte direkt hört nåt nytt från Nvidia att dem ska göra en X3 eller liknande.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bernd_P1:

finns inte direkt nåt större uppgraderingsväg. Switchen basera ju i grunden på Nvidia's Tegra X1. så bästa Nintendo kan göra är väl att uppgradera till X2. Men man har ju inte direkt hört nåt nytt från Nvidia att dem ska göra en X3 eller liknande.

De kan specialutveckla en, vilket Tegra X1 är idag för den nuvarande Switchen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

I princip obefintlig konkurrens så är det såklart rätt väg att gå att göra en billigare enklare variant.

Jag som många fler skulle se en bättre, men det behöver de ej göra.
Likaso tycker jag de borde göra den mer generell, fixa så man kan se på youtube, netflex och läsa pdf dokument med den. Nu blir det en stor klump i väskan som jag bär med mig ut lika många gånger som min systemkamera.. (d.v.s. nästan aldrig)

Youtube finns ju nu, iaf 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med 3DS och Switch ang bärbart? Jag skulle vilja ha en "större" Switch med mer prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz | ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II | G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB | Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på motsatsen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

De kan specialutveckla en vilken Tegra X1 är idag för den nuvarande Switchen.

tack för dagen skratt. kan dem? ja. men vill dem? tror det är någ ett stort nej. finns en anledning varför både Microsoft och Sony har bytt till AMD och fortsätta så framåt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av loevet:

@C4B12: minst en (men förmodligen två) Men du! Jag sålde faktiskt min backup-Switch förra veckan, så nu har jag bara en. Utöver att jag blir aningen mer rimlig öppnar jag även upp för att kunna köpa en eventuell Switch-revision eftersom jag då bara skulle äga en. Av revisionen alltså, och det är självfallet så logiken fungerar

Helt rätt! Jag fick faktiskt tag på min Switch via en kollega som också köpt två stycken vid release, varför visste han inte riktigt men jag klagade inte som fick en i princip oanvänd Switch till förmånligt pris.

OT: Jag hoppades på en ny Switch som är mera ergonomisk att hålla i bärbart format.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Citat:

...expand the userbase

Släpp en stationär version som är kraftfullare och klarar av spelen i 1080p/60fps tack! Då köper jag den antagligen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker tvärtom att detta verkar som en bra produkt, Switchen som den är nu är ändå för klumpig för att ta med sig på språng, så hade aldrig tagit med mig den ut iallafall. När den står hemma vid TV:n använder man ju ändå en annan kontroll och då spelar storleken ingen roll, då sparar jag hellre en slant.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en stationär version den borde kunna göras för 1500-2000kr,ha en hårddisk för spelen och ha högre frekvenser tack vare utrymme för bättre kylning. Nuvarande version klarade knappt Mario odysse med jämn prestanda.

Skrivet av Bernd_P1:

tack för dagen skratt. kan dem? ja. men vill dem? tror det är någ ett stort nej. finns en anledning varför både Microsoft och Sony har bytt till AMD och fortsätta så framåt.

De skulle i alla fall kunna göra om den så den kan göras på en bättre tillverkningsprocess, får de ner energiförbrukningen kan den kanske köras i samma frekvenser bärbart som den gör i dockat läge idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vill ha en uppföljare med större skärm och bättre batteritid.

Den tjocka ramen känns ju lite 2010. Vore ju inte så svårt o sträcka ut skärmen lite närmre kanterna.
O sedan gå ner från 20 nm processen till kanske 10 nm för chipet, men fokusera på samma prestanda för att göra den mer strömsnål.
Kanske då till och med kan använda helt passiv kylning, vilket öppnar upp mer utrymme för batteri på insidan, då det inte finns en fläkt som tar plats.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vaneriuz:

Youtube finns ju nu, iaf 😛

ok, mer än vad jag visste. Och Zelda II: The Adventure of Link har kommit som man bara är tvungen att spela igenom igen. Synd att det är så enkelt. Proffsen klarar spelet på 1h, jag tänker en långkörare på 4h.

Permalänk
Medlem

En stationär switch med stöd för 4k och HDR :/

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Om de arbetar bort den super feta svarta kanterna runt skärmen så går det att skala bort flera cm och göra en mindre Switch som inte lär skada så mycket, Dock personligen hade jag önskat en med större skärm, och samma storlek, dvs en som utnyttjar hela enheten till skärmen och inte har 1cm+ kanter på varje sida.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

"Cutting features" och mindre format låter som om de i denna vevan skippar löstagara joycons.
Kan de sedan göra en XL med samma joycons som tidigare men större skärm och bättre batteritid i det gamla formatet så är de hemma.

Lite tråkigt dock att de inte direkt börjar uppdatera processorn varje år,
de kanske brände sig med 'new' 3ds men ska man får utvecklarna att anpassa sig till olika varianter så borde de börjat direkt med små inkrement.

Permalänk
Medlem

Om dom bara kunde få upp spelen i minst 1080p så vore det nedrans fint.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild i 4K är så vackert.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

X2 skulle ju vara perfekt för en "Switch Pro".

Portable Pro Mode = gamla Docked Mode.
, eller om användaren vill:
Portable Eco Mode = gamla Portable Mode fast med mkt längre batteritid.
, samt
Docked Pro Mode = gamla Docked Mode fast högre upplösning+supersampling. Så Switch på stor tv sticker mindre i ögonen...

Det fina är att de bara behöver byta ut "tableten". Pro skulle kunna säljas billigt till befintliga kunder mao.

(detta är förstås en alldeles för bra idé , dvs det kommer inte hända)

Permalänk
Medlem

Jag tycker prestandan är fullt tillräcklig i switch i de spel jag spelar (botw, mario oddyssey, paladins, ray man) Jag köpte switchen för spel jag inte kan spela på datorn och inte som primär gamingmaskin. Ser personligen inte heller någon nytta med en ny version med ev. större skärm, när jag spelar handheld tycker jag nuvarande format funkar helt ok. Men å andra sidan spelar jag 95% av tiden på TV med Pro controller.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

7nm känns ju svårt sett till kostnad för produktionen, men funderar på ifall en uppgradering från 20nm till 14 eller 12nm hade kunnat ge dem en passiv, portabel maskin på 5V, kanske utan möjlighet att koppla till TV? eller kanske via kabel?

Rent spontant så hade en mindre maskin, med bara en pcb, inga joy-cons, ett batteri, ingen dockningsstation, bara en usb-c kabel, kunnat reducera produktionskostnaden rejält. 1890kr? Det känns rimligt.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Portable Pro Mode = gamla Docked Mode.
, eller om användaren vill:
Portable Eco Mode = gamla Portable Mode fast med mkt längre batteritid.
, samt
Docked Pro Mode = gamla Docked Mode fast högre upplösning+supersampling. Så Switch på stor tv sticker mindre i ögonen...

Detta är mitt dröm-scenarie, en inkrementell uppgradering som gör maskinen mer lämplig för tv-spelande. Idag är Switchen en fantastisk portabel maskin med tv-möjlighet. Jag älskar maskinen med hela mitt hjärta, den är fantastisk som ett bärbart komplement till PCn. Däremot når den inte riktigt upp tprestandanivå där tv-spelandet känns riktigt bra. Den behöver en liten extra skjuts.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Uppdaterad grafikkrets hade varit nåt det.

Permalänk

Kan de inte bara släppa en utan skärm med bättre hårdvara och kylning.

Den är ju redan idag gjord för att kunna spelas som stationär. Antingen köper man versionen idag som går spela även bärbart men med en hit på prestanda.

Eller så finns det en "pro" som enbart går göra dockad eller stationärt som pressar upp samma spel i 1080p/60fps.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro