Rykte: Nintendo släpper Switch i mindre format med lägre prislapp under 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

De kan specialutveckla en, vilket Tegra X1 är idag för den nuvarande Switchen.

Switch kör en standard Tegra X1, dvs en Nvidia shield med skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Drömmen vore att dom utvecklade sin egen Cemu och bundlade den med kontrollers.
Så vi kan spela allt på vår älskade PC.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Switch kör en standard Tegra X1, dvs en Nvidia shield med skärm.

Sant. Dock helt annan kvalite och nivå på optimering på de större dubbel och trippel-a-titlarna. Speciellt Nintendos egna spel förstås.

Det visar samtidigt hur mycket man ändå kan kräma ur en gammal sketen Tegra X1
Tänker typ på Doom, Zelda, Skyrim, och Diablo 3 i 60fps osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@C4B12: Haha, jag körde med argumentet att Switchen inte kunde säkerhetskopieras och att spelen inte heller kunde säkerhetskopieras, så den rimliga lösningen blev ju så klart att köpa en backup. Nu när säkerhetskopiering till molnet funnits ett tag tappade jag lite det argumentet

Så du tycker alltså att den är oergonomisk att använda i bärbart format? För min del har jag inte det problemet, är väl kanske Mario Kart 8 Deluxe där jag fått lite krampkänsla i händerna efter ett tag, men annars har jag kunnat spela flera timmar med den i bärbart utförande utan några problem.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@BengaBang: Det stämmer, men Nvidia har utvecklat specialanpassade gränssnitt och verktyg som låter utvecklarna utnyttja kapaciteten i Tegra X1 betydligt mer än de kan på en Android-enhet med Tegra X1. De mest avancerade spelen på Switch hade inte kunnat köras på en Shield exempelvis, eller skulle de köras med hysteriskt undermålig prestanda.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av loevet:

@C4B12: Haha, jag körde med argumentet att Switchen inte kunde säkerhetskopieras och att spelen inte heller kunde säkerhetskopieras, så den rimliga lösningen blev ju så klart att köpa en backup. Nu när säkerhetskopiering till molnet funnits ett tag tappade jag lite det argumentet

Så du tycker alltså att den är oergonomisk att använda i bärbart format? För min del har jag inte det problemet, är väl kanske Mario Kart 8 Deluxe där jag fått lite krampkänsla i händerna efter ett tag, men annars har jag kunnat spela flera timmar med den i bärbart utförande utan några problem.

Ja jag skulle inte säga jag tycker den är ergonomisk i bärbart format nej, har kikat på såna skal som lägger på lite bulk på baksidan att hålla i, men får se.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Va svårt är det att släppa större joy-cons som inte suger?

Vänster joy-con är väl "OK" men höger får man kramp av för att spaken sitter så långt ner. Skiter helt i att ha 2st joy-cons som man kan använda som separata små controllers.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre ha en i exakt samma formfaktor men med högre screen-to-body ratio och med högre batterikapacitet. Fördelen med detta blir ju även att alla existerande tillbehör borde fungera.

Sen hade det inte varit fel med ett nyare SoC så att den klarar 1080p30 även i handhållet läge. 720p är rätt trist 2019.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har väntar på en ny modell hela tiden för ville inte köpa Första modellen igen vilket jag gjort misstaget med med GB,GBA,DS,3DS,PSP och Vita. Men så säger de att version 2 blir sämre. Får se för kommer nog spela mest i portabelt läge så det låter bra. Ingen mening att koppla till tv då spelar jag hellre ps4 eller PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vänster joy-con är väl "OK" men höger får man kramp av för att spaken sitter så långt ner. Skiter helt i att ha 2st joy-cons som man kan använda som separata små controllers.

Testat något grepp som ska höja komforten? finns lite olika ex https://www.kickstarter.com/projects/734064828/the-ultimate-g...
Har du 3d skrivare har jag sett som du kan skriva ut.
Själv kunde jag bara köra bärbart 5 min innan det krampade som du säger men hade inga problem med joycons när de satt i "handkontrollshållaren" Testade aldrig något sånt grepp jag länkade utan sålde när jag kört ut mario.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testat något grepp som ska höja komforten? finns lite olika ex https://www.kickstarter.com/projects/734064828/the-ultimate-g...
Har du 3d skrivare har jag sett som du kan skriva ut.
Själv kunde jag bara köra bärbart 5 min innan det krampade som du säger men hade inga problem med joycons när de satt i "handkontrollshållaren" Testade aldrig något sånt grepp jag länkade utan sålde när jag kört ut mario.

Nej det har jag inte testat men är inte så suger på att köpa tillbehör som inte är från Nintendo, det mesta är skit i passform och materialkvalité. Jag har inte ens stora händer.

Just nu kör jag endast i dockat läge med en Pro Controller.

Permalänk
Medlem

"[...] fokus ligger på bärbarhet och spelande utanför hemmet"
Är inte det själva tanken med Switch som den är redan?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det gör du tills du ser kompis-par spela SnipperClips.
Fringe benefit - efteråt är det bara att plocka upp den nya singel du föredrar....

Permalänk
Medlem

Jag välkomnar en Switch mini som har en bra formfaktor och skönt grepp med en D-pad och styrspakarna på rätt ställen.
Just nu måste man ha tillbehör till Switchen för att få det att fungera, jag har till och med modifierat vänstra joyconen med ett styrkors.

Bygger man in greppet och ger ett lite starkare batteri så har vi en som lär hålla normal batteritid. Kanske plockar man till och med bort rumble skakningarna. Gyro lär behållas. Om den inte går att docka är faktiskt inga problem, då blir den helt och hållet för bärbart bruk. Vill man ha en dockningsbar så skaffar man originalet. Jag spelar på min 98% helt bärbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hade hoppats på en variant med en skärm som faktiskt täcker hela skärmen utan de stora svarta kanterna. Samt fetare hårdvara så att man kunde köra 1080p bärbart alternativt säkra 60fps i fler spel.

Samma här. Har två Switchar som är favoriter, men saknar 1080p i bärbart läge (som är nästan det enda jag använder, då jag både har HTPC och XBX till TV:en). Hade de kommit med en 1080p bärbar så hade det varit köpläge direkt för mig!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

en grej jag faktiskt har stört mig på enormt är att den inte har support för netflix T_T
töntig grej att störa sig på men blev faktiskt inget köp pga det

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

720p är rätt trist 2019.

720p på en gameboy är rätt ballt.

// Killen som spelade alldeles för mycket på 90-talet.

Visa signatur