Permalänk
Avstängd

Chromecast 2 nätadapter

Min chromecast laggar apmycket och har alltid gjort, funderar på att köpa en ultra då jag hört att den kommer med nätkabel och nätadapter.

Min fråga till er är, varför säljs inte denna nätadapter i sverige till chromecast? Varför är man tvungen att köpa den på ebay där den ändå inte kommer fram? Köpte en för 5 månader sedan från kina och den har inte kommit än.

Permalänk
Medlem

Är det 60 fps material det laggar i?

Permalänk
Medlem

Nätadapter? Det är ju en USB-kabel med adapter som till en mobiltelefon. Du kan ju köpa en sådan på Kjell&Co eller liknande.
Och jag fick med en sådan i min Chromecast 2 vad jag kan komma ihåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Min chromecast laggar apmycket och har alltid gjort, funderar på att köpa en ultra då jag hört att den kommer med nätkabel och nätadapter.

Min fråga till er är, varför säljs inte denna nätadapter i sverige till chromecast? Varför är man tvungen att köpa den på ebay där den ändå inte kommer fram? Köpte en för 5 månader sedan från kina och den har inte kommit än.

Menar du nätdelen som har uttag för nätverkskabel?
Den säljs till Sverige och har gjort det rätt länge, köp den av google så får du den i brevlådan på några dagar.
Köpte min för ett par år sedan via dem dem och fick hem den på tre dagar.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Laggar eller buffrar? Om det laggar så beror det snarare på att den inte klarar allt material i 1080@60fps, exempelvis funkar inte Twitch i 1080@60fps över en viss bitrate (8000 eller mer tror jag), då behöver du antingen Chromecast Ultra eller Gen 3.

Permalänk
Avstängd

Wow vilka snabba svar! Grymt, tack!

Skrivet av Gainsgoblin:

Är det 60 fps material det laggar i?

1080p material, mkv och testat .avi

Skrivet av Trackmaster:

Nätadapter? Det är ju en USB-kabel med adapter som till en mobiltelefon. Du kan ju köpa en sådan på Kjell&Co eller liknande.
Och jag fick med en sådan i min Chromecast 2 vad jag kan komma ihåg.

Jaha... ja jag vill koppla cc med kabel bara så jag slipper buffer och att den ibland aldrig laddar filmen. Testat dra ner quality på videostream till 360p utan förbättring. Startart om alla enheter, återställt cc, router etc. Wifin på min dåliga c1 comhem router är säkerligen även en felkälla. Testat samtliga wifi kanaler.

Skrivet av roxkz:

Den säljs till Sverige och har gjort det rätt länge, köp den av google så får du den i brevlådan på några dagar.

Ah, skall se om jag hittar den här då!

Skrivet av dlq84:

Laggar eller buffrar? Om det laggar så beror det snarare på att den inte klarar allt material i 1080@60fps, exempelvis funkar inte Twitch i 1080@60fps över en viss bitrate (8000 eller mer tror jag), då behöver du antingen Chromecast Ultra eller Gen 3.

Buffrar. Får nog bli en ultra..

Permalänk
Avstängd

Den buffrar på 240p... hackar sig fram varje sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Denna säljs inte lös längre vad jag vet, man kanske kan kontakta dem och fråga ifall dem har några kvar?

Du kan köpa en tredjeparts av UGREEN på Amazon:
https://www.amazon.co.uk/UGREEN-Ethernet-Adaptor-Chromecast-N...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FashionCoree:

Denna säljs inte lös längre vad jag vet, man kanske kan kontakta dem och fråga ifall dem har några kvar?

Du kan köpa en tredjeparts av UGREEN på Amazon:
https://www.amazon.co.uk/UGREEN-Ethernet-Adaptor-Chromecast-N...

Hmm, udda.. Något de slutat med nyligen?
Gick att köpa senast för ett par veckor sedan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Hmm, udda.. Något de slutat med nyligen?
Gick att köpa senast för ett par veckor sedan.

Ganska säker på att den försvann ifrån deras sida då dem lanserade trean.
Kanske bara är temporärt.

Länk:
https://store.google.com/?srp=/product/ethernet_adapter_for_c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FashionCoree:

Ganska säker på att den försvann ifrån deras sida då dem lanserade trean.
Kanske bara är temporärt.

Konstigt, nåja... Min polare köpte en för bara några veckor sedan och den kom fram i alla fall.
Och den går fortfarande att köpa i England udda nog.

Tredjepart eller en ultra är nog bästa alternativet nu i så fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

1080p material, mkv och testat .avi

Hur spelar du upp detta då? Chromecast stödjer vad jag vet varken MKV eller AVI. Är du säker på att problemet inte ligger hos din dator som jag antar transkodar videon?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Hur spelar du upp detta då? Chromecast stödjer vad jag vet varken MKV eller AVI. Är du säker på att problemet inte ligger hos din dator som jag antar transkodar videon?

/hulle.

testar mp4 nu men det har fungerat tidigare.
edit: samma skit. får bli ultra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

testar mp4 nu men det har fungerat tidigare.
edit: samma skit. får bli ultra..

Konstigt bara att det fungerar sämre nu än innan om du inte ändrat något. Chromecasten har inte fått för sig att hoppa över till 2,4 Ghz om du har ett sådant nät också?

Testat att fabriksåterställa chromecasten och starta om routern?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Konstigt bara att det fungerar sämre nu än innan om du inte ändrat något. Chromecasten har inte fått för sig att hoppa över till 2,4 Ghz om du har ett sådant nät också?

Testat att fabriksåterställa chromecasten och starta om routern?

/hulle.

japp 3 ggr. tror den är defekt

Permalänk
Medlem

Men om du misstänker det är ComHem routern så bör du nu undersöka den först. Vad får du för resultat i bredbandstest mot den i trådlösa nätet?

Permalänk
Medlem

Testa att göra en fabrikåterställning. Hade liknande för längesedan och det visade sig att CC låst sig vid någon firmware-uppdatering som ställde till problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Men om du misstänker det är ComHem routern så bör du nu undersöka den först. Vad får du för resultat i bredbandstest mot den i trådlösa nätet?

33/10 sitter på 250/10

Fan vad snälla ni är som vill hjälpa fortfarande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grensman:

Testa att göra en fabrikåterställning. Hade liknande för längesedan och det visade sig att CC låst sig vid någon firmware-uppdatering som ställde till problem.

Gjorde det genom att hålla in knappen på cc2:n. Skall testa home appen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

33/10 sitter på 250/10

Fan vad snälla ni är som vill hjälpa fortfarande

Kolla om du kan uppdatera firmwaren på Routern, eller bara hör av dig till Comhem. Är den gammal brukar de vara snabba med att byta ut den då den inte lever upp till tjänsten du har köpt.

Permalänk
Medlem

Der kom nyligen (1-2 veckor sedan) en uppdatering till Chromecast. Efter denna började min Chromecast 2 att slumpmässigt inte ha kontakt med mitt 5GHz när jag startar TVn från standby (tar strömmen via USB i tvn). Irriterande, jag ska testa att göra factory reset på den.

Men tänkte att detta kanske sammanfaller med starten av ditt problem?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts