Tangentbord fungerar inte i windows men fungerar i bios

Permalänk
Medlem

Tangentbord fungerar inte i windows men fungerar i bios

Tjabba Tjena,

Har en Asus strix laptop, har alltid kört med extern skärm och mus + tangentbord så vet inte hur länge problemet har varit men mitt tangentbord på laptopen fungerar inte i windows... Har uppdaterat drivrutiner, det fungerar bra i bios osv...

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Tjabba Tjena,

Har en Asus strix laptop, har alltid kört med extern skärm och mus + tangentbord så vet inte hur länge problemet har varit men mitt tangentbord på laptopen fungerar inte i windows... Har uppdaterat drivrutiner, det fungerar bra i bios osv...

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Har du kollat i device manager om det finns någon felfungerande enhet? Dyker det interna t-bordet upp under Keyboards?

Permalänk
Medlem

@pålis: Hittar inga konstigheter, hittar tangentbordet i enhetshanteraren osv. Har testat att avinstallera drivaren och installera den igen.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

@pålis: Hittar inga konstigheter, hittar tangentbordet i enhetshanteraren osv. Har testat att avinstallera drivaren och installera den igen.

Skumt. Finns det nån mjukvara för t-bordet som kanske har nåt alternativ för att avaktivera t-bordet? Eller nån "disable keyboard"-knapp på själva t-bordet som det ibland finns för touchpad? Annars har jag tyvärr ingen aning vad som skulle kunna vara problemet eftersom Windows ändå verkar detecta t-bordet. Som sista utväg antar jag att du skulle kunna ominstallera Windows