Permalänk
Medlem

PHP. Loopa egenom include.

Hej,

Jag har ett antal PHP filer som innerhåller samma variabelnamn men olika data.

$arr = array("file1.php", "file2.php", "file3.php");

Jag vill komma åt alla dessa variabler/data från en av filerna i taget.
Just nu gör jag såhär och det fungerar på de 2 första filerna men ingen av de restrerande filerna verkar följa med så jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att lösa det?

for($i=0; $i<sizeof($arr); $i++)
include $arr[$i];
.....

Permalänk
Medlem

Jag försökte återskapa ditt problem. Skapade en PHP-fil och namngav den test.php. I den la jag in följande kod (kopierade och klistrade in den kod som du angav i ditt inlägg):

<?php $arr = array("test1.php", "test2.php", "test3.php"); for($i=0; $i<sizeof($arr); $i++) { include $arr[$i]; } ?>

Efter detta, skapade jag 3 olika filer med olika filnamn: test1.php, test2.php och test3.php, och la alla i samma katalog som test.php. Varje testfil har följande innehåll (lätt överdrivet med PHP-inbakning, men detta är bara för testsyfte):

<?php echo 'Test 1'; ?>

Test 1 byttes ut mot Test 2 för test2.php och likadant för test3.php.

Allt innehåll i filerna spottades ut på webbsidan genom for-loopen (Test 1Test 2Test 3). Finns det möjligtvis något fel i din file2.php som inte visas, men som stoppar koden i file3.php att visas? Under rad 1 i samma fil som din for-loop, lägg in de tre rader som Fancy John visar i sitt svar på Stack Overflow. Spottar webbsidan ut något felmeddelande då?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag försökte återskapa ditt problem. Skapade en PHP-fil och namngav den test.php. I den la jag in följande kod (kopierade och klistrade in den kod som du angav i ditt inlägg):

<?php $arr = array("test1.php", "test2.php", "test3.php"); for($i=0; $i<sizeof($arr); $i++) { include $arr[$i]; } ?>

Efter detta, skapade jag 3 olika filer med olika filnamn: test1.php, test2.php och test3.php, och la alla i samma katalog som test.php. Varje testfil har följande innehåll (lätt överdrivet med PHP-inbakning, men detta är bara för testsyfte):

<?php echo 'Test 1'; ?>

Test 1 byttes ut mot Test 2 för test2.php och likadant för test3.php.

Allt innehåll i filerna spottades ut på webbsidan genom for-loopen (Test 1Test 2Test 3). Finns det möjligtvis något fel i din file2.php som inte visas, men som stoppar koden i file3.php att visas? Under rad 1 i samma fil som din for-loop, lägg in de tre rader som Fancy John visar i sitt svar på Stack Overflow. Spottar webbsidan ut något felmeddelande då?

Tack för svaret! Nu funkar helt plötsligt bara den första filen(byter jag värde på i i for-loopen så funkar även de andra filerna).borde använda mig av versionshantering så jag ser vad jag håller på med.

Jag gör en DB insert query inuti loopen, kanske är det vad som stoppar for loopen att gå till nästa varv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Tack för svaret! Nu funkar helt plötsligt bara den första filen(byter jag värde på i i for-loopen så funkar även de andra filerna).borde använda mig av versionshantering så jag ser vad jag håller på med.

Jag gör en DB insert query inuti loopen, kanske är det vad som stoppar for loopen att gå till nästa varv?

Skickades från m.sweclockers.com

Om SQL-frågan innehåller något problem, så kan jag tro att det kan stoppa processen, yes. Har dock inte testat det, men det låter logiskt i mina öron såhär på rak arm.

Du får inget felmeddelande över huvud taget?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om SQL-frågan innehåller något problem, så kan jag tro att det kan stoppa processen, yes. Har dock inte testat det, men det låter logiskt i mina öron såhär på rak arm.

Du får inget felmeddelande över huvud taget?

Inget felmeddelande öht.
Funderar på att lägga in allt i funktioner ist för att ha det i separata filer. Mycket och ful kod men tror att det skulle lösa det jag vill göra. Suttit så länge med detta problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Inget felmeddelande öht.
Funderar på att lägga in allt i funktioner ist för att ha det i separata filer. Mycket och ful kod men tror att det skulle lösa det jag vill göra. Suttit så länge med detta problemet

Har du slagit på att få felmeddelanden? Du kan antingen göra det i php.ini eller köra ini_set('display_errors',1); först i koden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Får man fråga varför du vill göra detta?