Zigbee utomhusgivarve

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Zigbee utomhusgivarve

Har någon koll på om det finns zigbee utetempgivare? Aqaras rumstempgivare verkar fungera dåligt ute i vårat nordiska klimat.

Jag har bara hittat generiska 433mhz varianter och slipper gärna fler bryggor.

Tips?

Trädvy Permalänk
På semester 🏝
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Jag kör Aqara utomhus och har gjort två vintrar i rad. De har hängt med bra, nedåt -20 grader utan problem i alla fall. Enda jag "tänkt på" är att sätta så sensorn hamnar lite i skydd, inte mitt på en yttervägg liksom.

På semester till mitten av augusti. Glad sommar!
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Philips hue outdoor sensor ska tydligen kunna mäta temperaturen utomhus. Ej provat dock

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Jag kör med en Aqara, dock i växthuset. Fungerar klockrent.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av emilakered:

Jag kör Aqara utomhus och har gjort två vintrar i rad. De har hängt med bra, nedåt -20 grader utan problem i alla fall. Enda jag "tänkt på" är att sätta så sensorn hamnar lite i skydd, inte mitt på en yttervägg liksom.

Allright då får jag testa den, kanske funkar att sätta under takfoten för att undvika värsta fukten.
Det folk hade invändningar på var förutom fukt, är att batteriet blev dåligt snabbt vid utomhusbruk, hur ofta har du bytt?

Trädvy Permalänk
På semester 🏝
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av cosmo_k:

Allright då får jag testa den, kanske funkar att sätta under takfoten för att undvika värsta fukten.
Det folk hade invändningar på var förutom fukt, är att batteriet blev dåligt snabbt vid utomhusbruk, hur ofta har du bytt?

Några har rullat i en bra bit över ett år nu. De tar stryk på vintern, men inget extremt. Har en sensor i min frys (!) som rullat i 1+ år på samma batteri, det är nere på 75 % nu.

Skickades från m.sweclockers.com

På semester till mitten av augusti. Glad sommar!
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita