Permalänk
Medlem

C More för Android TV

Det ser ut som de lönar sig för Telia och köpa upp C More nu när C More har en nativ Android TV klient.

Och även Telia Play är ju på G och komma till Android TV enheter också. Om ni inte har fått 3.27.2 så finns apk från min onedrive här
https://1drv.ms/u/s!AnbGbXJxdf9BhZY6UJ7WC_5k_GsWPg?e=ikQGhU

Permalänk
Medlem

Stort tack för detta! Vad tog det, nån vecka efter telias köp? Man undrar ju vad problemet var innan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Stort tack för detta! Vad tog det, nån vecka efter telias köp? Man undrar ju vad problemet var innan...

Skickades från m.sweclockers.com

Har kanske med att ensamrätten för Samsung upphörde i och med uppköpet, och samsung hade inga avtal med de nya ägaren, men också att Telia Play är ju också på G till Android TV. Kan finnas många anledningar till varför just nu.

Permalänk
Medlem

Att installera en APK ifrån en filhosting sida är rysk roulett.
Antingen får man vad som utlovas eller så får man något helt annat.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

I början av året mailade jag cmore och frågade om dom hade en Android TV-app på gång. Och hon som svarade sa att dom inte hade någonting klart, men att om hon fick gissa skulle det komma ut en innan året var slut. Uppenbarligen fick hon rätt. Så det har inte bara att göra med Telias köp.

Jag är tveksam till att mailet ligger kvar i papperskorgen, men det hade varit roligt om det låg kvar så jag kan ta ett screenshot som bevis att jag inte bara hittar på.

Edit: nope, det är borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Att installera en APK ifrån en filhosting sida är rysk roulett.
Antingen får man vad som utlovas eller så får man något helt annat.

filhosting sida? filen ligger på min OneDrive.

Här är feedbacken man har gett hitils till C More.
https://www.facebook.com/cmorefilmochserier/posts/11567144545...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

filhosting sida? filen ligger på min OneDrive.

Här är feedbacken man har gett hitils till C More.
https://www.facebook.com/cmorefilmochserier/posts/11567144545...

Jo men du missar punkten jag försöker få fram.

Jag säger inte att den är dåligt på nått sätt men att hosta installations filer på typ onedrive eller liknande är ett bra sätt att undvika att filen blir skannad av "Google play" innan den installeras.

Om den finns på Google play länka den där istället.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jo men du missar punkten jag försöker få fram.

Jag säger inte att den är dåligt på nått sätt men att hosta installations filer på typ onedrive eller liknande är ett bra sätt att undvika att filen blir skannad av "Google play" innan den installeras.

Om den finns på Google play länka den där istället.

Den finns inte i Google play för alla än. C more har svarat till swedroid att den rullar ut i omgångar.
https://swedroid.se/c-more-lanserar-stod-for-android-tv/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jo men du missar punkten jag försöker få fram.

Jag säger inte att den är dåligt på nått sätt men att hosta installations filer på typ onedrive eller liknande är ett bra sätt att undvika att filen blir skannad av "Google play" innan den installeras.

Om den finns på Google play länka den där istället.

Finns inte för alla ännu därmed dela APK istället extractad från egen enhet, skulle den finnas på Play Store för alla hade jag ju bara länkad till C More i Play Butiken istället.

Permalänk
Medlem

C More är nu officelt lanserad varenda individ borde ha den nu på sin Play Butik även på Android TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

C More är nu officelt lanserad varenda individ borde ha den nu på sin Play Butik även på Android TV.

Edit: Efter den här tiden på Android TV så saknar jag fortfarande virtala funktioner så som.

1. hemskärms kanalen
Typ en kanal för Rekommenderad för -Profilnamn-
Typ en kanal för Rekommenderad av C More
Typ en kanal för Nytt hos C More

Så får folk helt enkelt inaktivera eller aktivera de kanaler som varje användare tycker passa dem.

2. Global sök
Detta om man söker gör en Google Assistans röst sökning på TV typ Action filmer från 2020 så listar alla filmer där sedan om man tappa in i en film och den finns där så visar C More också, eller en skådespelare Netflix har stöd för den, Viki har stöd för den och några fler strömings tjänster.

3. Spela nästa
Synca C More Försätt titta på hemmaskärmen spela nästa, när en ny säsong börja efter uppehåll läggs den nyaste avsnittet automatisk till på hemmaskärmen, C More har delvis stöd för denna 1 kolumn av 4.

Allså finns så många fler funktioner som saknas i C More, men detta är typ det absolut 3 viktigast för mig för hitta innehåll snabbt och smidigt.