Lätt och smidig plugg dator

Permalänk

Lätt och smidig plugg dator

Hej!
Ska börja plugga på universitet nu till våren.

Jag ska skaffa en bärbar dator. Jag har en gamingdator vid sidan av så det enda denna bärbara dator bör klara av är skriva och lite lätt youtube tittande osv. Inget annat.

Jag gillar lätta och tunna datorer. Jag gillar tex Macbook air, för smidiheten. Däremot vet jag inte om jag vill lägga ut pengarna för en sådan.
Har ni några andra förslag?
Allt emellan prisklassen
0kr - 13000kr

Permalänk
Medlem

@Starscream:
Kan begagnat vara nånting?

inrego har en hel del begagnade företagsdatorer att välja på. Dom har exempelvis en HP EliteBook 745 G3 för 3374:- just nu. Enligt specifikation väger den ca 1,6Kg ( 300g mer än en Macbook Air 2017), har bl.a. 8Gb RAM, 180Gb SSD och 14" skärm. Windows ingår inte men kostar 375:- för Windows 10 Pro.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Skrivet av Farsan Baloo:

@Tai Lung:
Kan begagnat vara nånting?

inrego har en hel del begagnade företagsdatorer att välja på. Dom har exempelvis en HP EliteBook 745 G3 för 3374:- just nu. Enligt specifikation väger den ca 1,6Kg ( 300g mer än en Macbook Air 2017), har bl.a. 8Gb RAM, 180Gb SSD och 14" skärm. Windows ingår inte men kostar 375:- för Windows 10 Pro.

Tack!
Jag ska kika lite där.
Har även sett på blocket så säljer vissa personer begagnade macbook airs 2015 för typ 5-6k så det kanske också skulle vara ett alternativ.
Vad jag vet så kan jag alltid byta batteri på en macbook (alltså lämna in datorn). Om batteriet skulle vara kasst. Det som är bra med macbooks är vell också att man kan se hur många battericykler ett batteri har gått.

Permalänk
Medlem

@Starscream:
Sant. För mig är blocket lite si och så med och man får helt enkelt vara uppmärksam. Fördelen med Inrego är att dom erbjuder 1 års garanti vilket kan vara en trygghet för den som önskar det.

På en "Windows" laptop kan man tydligen se batteristatusen också med hjälp av ett PowerShell-kommando (Länk till sidan). Det tråkiga är att man får inte se hur rapporten ser ut i sin helhet.

Oavsett så lycka till i jakten och hoppas du finner det du söker

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.