Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Laptop för 3D-modellering

Hej,

Jag behöver en laptop som klarar av arbete i Rhino, Sketch Up och Vray på ett smidigt sätt.
Helst skulle jag vilja ha den nya Mac Book Pro 16 (är van att arbeta med Mac) men den är väl dyr..
Finns det någon PC som klarar jobbet (utan högljudda fläktar, utan att bli glödhet och som är billigare än en Mac Book Pro)?
Väldigt tacksam för tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2014

jag sitter och ritar dagligen i Inventor professional, använder mit utan av denna https://www.komplett.se/product/1149758/datorer/datorer-barba...

Väldigt nöjd, vist snurrar fläkten igång lite då och då men inget jag stör mig på direkt. inte så dyr heller imo.

AMD Ryzan 3700X | Asus 2070 Super | Asus ROG Strix x470 | 16GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | RM650 | Asus ROG PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Tack för tipset Adnerhill! Den ser riktigt bra ut. Ska kolla in den lite närmare!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

@Pjotten: Något som kan vara värt att tänka på är att V-Ray bara stödjer NVIDIA-kort om du vill använda GPU-accelerering, och det kan även använda RT-kärnorna i RTX-korten för ännu snabbare rendering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/Karlstad
Registrerad
Dec 2005

Kör en HP zbook G6 på jobbet.
Har nån i7 9xxx, quadro t2000 grafik, 32gig ram har jag för mig.
Jobbar dagligen med Cad på den och det rullar på fint faktiskt.
Just min burk kostade väl 27500 exklusive moms om jag minns rätt.
Kanske kan vara värt att spana in

Bara gammalt skräp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

@perost: Tack för input!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

@bardbard: Tack för tipset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

Jag kör på en Razer Blade 15 med en RTX 2070, bara för att den är sjukt portabel. Men lite högljudd kan den bli ibland, men jag tycker att det är helt OK! Kvalitetskänsla som en macbook, men rejält mer kraft!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

@kabbedi: Den ser intressant ut. Ska titta lite närmare på den. Tack för tipset!