Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Community/nya kontakter för programmering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DownTown
Registrerad
Dec 2006

Community/nya kontakter för programmering

Hej!

Frågar kära sweclockers om det finns någon typ av community där programmerare hänger..

min syster tar snart examen som ui/ux designer
& har fått ett jobb som community manager
& hon frågade givetvis sin bror som suttit fastklistrad bakom en skärm senaste 20åren.
var hon kan hitta likasinnade personer eller en mentor..

some gamer hade jag svårt att svara på den frågan, så tänkte här kanske det finns någon som kan svara på den frågan.
har googlat men det var svårare hitta det jag letade efter, istället hittade jag massa bemannings sidor

Moderkort: ASUS PRIME Z370-A CPU: INTEL i7 8700k
SSD: Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define c
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Nov 2010

Hon har fått ett jobb som community manager och är helt junior?

Finns det ingen senior på jobbet som kan vara hennes mentor? Normalt sett så funkar det ju precis så, att om man är helt ny och får jobb någonstans så finns det någon annan som arbetat längre man kan fråga om man behöver.

Annars är väl Sweclockers ett bra ställe att hänga på och ställa frågor om man har specifika sådana Här finns mycket kunnigt folk som gärna hjälper till.

Nörd, utvecklare, pappa, löpartokig, vegan och besserwisser.

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010

.. Förutom sweclockers (såklart), så kan jag nog slå ett slag för Reddit. Finns en del subreddits inom dessa typer av ämnen som kan vara av intresse.

Mh-hm!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag vet inget annat än Reddit, men hon bör läsa varenda artikel som någonsin publicerats på https://alistapart.com/

Intel 6700K | 2x Asus 980 Ti Strix SLI | Asus Maximus Hero VIII | Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX 1000w | Eyefinity 3x Dell u2312hm
Samsung Evo 850 500GB | 2x Intel 320 240GB SSD | 3 x Mekanisk HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Aug 2018

Nerd is the new Cool