Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Project "flow"

Ja då var det äntligen dags med ett nytt projekt.
Denna gång blir det luftkylt och fokus kommer ligga på det "stilrena" där energin kommer läggas mot att få till en trevlig dator för slöspelande med en controller samt även streaming.
När det kommer till prestanda är det tänkt att det ska landa på i5/Ryzen 5 nivå av nyare modell.
Vad exakt vet jag inte riktigt ännu faktiskt.
Edit: i5 9600KF

Detta komma ackompanjeras av ett GTX 1650 kort eller högre, inget prestandamonster med andra ord.
Edit: Spikat med ett MSI GTX 970 TwinFrozr kort.

Detta kommer ske i ett av Cooler Masters lite äldre chassin Elite 130, dock kommer det inte kvarstå oerhört mycket av det efter att jag är klar.
Till detta är det tänkt att bli en hel del 3D printade delar, dels för att få plats för en monsterkylare och sen, ja för att liva upp datorn en hel del.

Denna gång har jag haft turen att få med mig självaste Cooler Master i mina galna idéer som kommer stå för kyllösningen samt strömförsörjningen i chassit (Surprise coming)

Som mina tidigare byggen kommer det att ta ett tag att få detta klart, planen är hösten/vinter 2020, lagom till DHW (om det nu blir av)
Lägger hellre tid och energi på att det blir som jag vill.

So stay tuned för ett förhoppningsvis uppskattat projekt.

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Ja vi börjar väl med det lilla jag lyckats åstadkomma hittills.

Börjar väl med "offret" Elite 130 som har strippats ner ganska ordentligt.

Detta skruvades ju ner skapligt snabbt så att man får en liten hum om vad man har att arbeta med.
Ramen är ju onekligen bra så att säga.

Ja mycket längre än så här har jag inte kommit ännu.
Håller för fullt på att skissa på en ny front som kommer mest troligt att sluta i något liknande som denna.

Ja sen har jag ju hunnit få hem material för kablarna, det får ju inte glömmas bort

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Cooler Master levererar
Riktigt taggad på att använda den där CPU kylaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Åkte ner till jobbet idag för att kolla så att allt fungerade som det ska, tur man gjorde det då det visade sig att en RAM sticka är trasig.

Sen blev det hem och egentligen bara kolla så att kylaren kommer passa. Fy satan vilken snygg kylare Cooler Master har lyckats skapa med det oerhört lätta namnet "MA620M" haha.
Ser ut som ett riktigt monster på en liten ITX bräda.

På med grafikkortet för att kolla hur allt kommer sitta, ser lovande ut det här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Kommer du sätta nätagget i fronten istället?

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 980 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

https://my-homepage-43a9e.firebaseapp.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Snorlena:

Kommer du sätta nätagget i fronten istället?

Ja det är planen. Har fått tag på Cooler Masters nya SFX nätagg V SFX Gold, eller ja när de släpps nu i Juli så kommer jag ha ett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Nagelfar:

Ja det är planen. Har fått tag på Cooler Masters nya SFX nätagg V SFX Gold, eller ja när de släpps nu i Juli så kommer jag ha ett

Ska bli intressant att se hur du löser det hela

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 980 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

https://my-homepage-43a9e.firebaseapp.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Delar börjar trillar i skaplig takt nu.
Denna gång hjälp add:north till med en leverans av mattsvart plast som bygget tänkt gå i.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Well this just got interesting.
Lyckades komma över ett MSI gaming Trio X GTX 1080Ti till bygget istället.
Nu ska jag bara lyckas med konststycket att få till detta och försöka behålla ITX känslan hmmm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Nu så, första delen av fronten under utskrift. Det lilla jag kunnat se verkar Add:norths Textura matte black se riktigt bra ut iaf