Permalänk
Medlem

Project "flow"

Ja då var det äntligen dags med ett nytt projekt.
Denna gång blir det luftkylt och fokus kommer ligga på det "stilrena" där energin kommer läggas mot att få till en trevlig dator för slöspelande med en controller samt även streaming.
När det kommer till prestanda är det tänkt att det ska landa på i5/Ryzen 5 nivå av nyare modell.
Vad exakt vet jag inte riktigt ännu faktiskt.
Edit: i5 9600KF

Detta komma ackompanjeras av ett GTX 1650 kort eller högre, inget prestandamonster med andra ord.
Edit: Spikat med ett MSI GTX 970 TwinFrozr kort.
Edit nr 2: Verkar bli ett MSI GTX 1080Ti Trio Gaming X istället, vilket kommer se betydligt trevligare ut skulle jag tro.

Detta kommer ske i ett av Cooler Masters lite äldre chassin Elite 130, dock kommer det inte kvarstå oerhört mycket av det efter att jag är klar.
Till detta är det tänkt att bli en hel del 3D printade delar, dels för att få plats för en monsterkylare och sen, ja för att liva upp datorn en hel del.

Denna gång har jag haft turen att få med mig självaste Cooler Master i mina galna idéer som kommer stå för kyllösningen samt strömförsörjningen i chassit (Surprise coming)

Som mina tidigare byggen kommer det att ta ett tag att få detta klart, planen är hösten/vinter 2020, lagom till DHW (om det nu blir av)
Lägger hellre tid och energi på att det blir som jag vill.

So stay tuned för ett förhoppningsvis uppskattat projekt.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ja vi börjar väl med det lilla jag lyckats åstadkomma hittills.

Börjar väl med "offret" Elite 130 som har strippats ner ganska ordentligt.

Detta skruvades ju ner skapligt snabbt så att man får en liten hum om vad man har att arbeta med.
Ramen är ju onekligen bra så att säga.

Ja mycket längre än så här har jag inte kommit ännu.
Håller för fullt på att skissa på en ny front som kommer mest troligt att sluta i något liknande som denna.

Ja sen har jag ju hunnit få hem material för kablarna, det får ju inte glömmas bort

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Cooler Master levererar
Riktigt taggad på att använda den där CPU kylaren.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Åkte ner till jobbet idag för att kolla så att allt fungerade som det ska, tur man gjorde det då det visade sig att en RAM sticka är trasig.

Sen blev det hem och egentligen bara kolla så att kylaren kommer passa. Fy satan vilken snygg kylare Cooler Master har lyckats skapa med det oerhört lätta namnet "MA620M" haha.
Ser ut som ett riktigt monster på en liten ITX bräda.

På med grafikkortet för att kolla hur allt kommer sitta, ser lovande ut det här.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Kommer du sätta nätagget i fronten istället?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Kommer du sätta nätagget i fronten istället?

Ja det är planen. Har fått tag på Cooler Masters nya SFX nätagg V SFX Gold, eller ja när de släpps nu i Juli så kommer jag ha ett

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Ja det är planen. Har fått tag på Cooler Masters nya SFX nätagg V SFX Gold, eller ja när de släpps nu i Juli så kommer jag ha ett

Ska bli intressant att se hur du löser det hela

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Delar börjar trillar i skaplig takt nu.
Denna gång hjälp add:north till med en leverans av mattsvart plast som bygget tänkt gå i.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Well this just got interesting.
Lyckades komma över ett MSI gaming Trio X GTX 1080Ti till bygget istället.
Nu ska jag bara lyckas med konststycket att få till detta och försöka behålla ITX känslan hmmm.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Nu så, första delen av fronten under utskrift. Det lilla jag kunnat se verkar Add:norths Textura matte black se riktigt bra ut iaf

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Helgen har gått och skrivaren har fått gått ett gäng timmar för att skriva ut fronten.
Synd att man ska ha en så liten skrivare så att jag inte kunde skriva ut hela fronten i ett stycke.

Resultatet ser ju onekligen lovande ut.
Är ju tvungen att få in Cooler Master loggan på något sätt. Smälter in riktigt bra ändå.

Tyvärr blev sammanfogningen och lite andra defekter lite för mycket så det blir till att slipa och lacka den. Jäkla synd då add:norths textura plast ser riktigt grym ut utan lack :/

Provmontering för att kolla hur det kan tänkas se ut.
Ja jag tycker om vad jag ser i alla fall.

Blev att kapa lite i chassit också, aningen överdimensionerad fläkt ska ju få plats.
"Protip, dra på maskeringstejp på ytan du tänkt rita upp och kapa i, då ser man bättre"

Lite öppnare nu.

Ja så långt har jag kommit hittills.
Snart är det semester och jag har då tänkt att försöka få en hel del gjort.

Nu behöver jag bara vänta på att Cooler Master skickar ut deras supernya SFX nätagg V SFX Gold
Det känns grymt roligt att man förhoppningsvis är bland de första som får tag på ett sådant

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Drar väl en lite uppdatering till.

Har precis fått hem lagringen som jag tänkt använda, Gigabytes Gen 3 NVME diskar, nice

Tänkte att jag skulle försöka få till lite bättre kylning till den undre disken så det blir till att kapa lite mer i chassit.

Det är inte mycket kvar av det ursprungliga Elite 130 chassit nu eller :/
Men å andra sidan var det ju själva ramen jag var intresserad av.

Och till sist en lite mer rolig bild, fronten är nästan klar nu
Fortfarande synd att ursprungliga resultatet inte fungerade med att använda mig av enbart en mattsvart plast.
Aja det här ser ju inte helt tokigt ut heller.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

När man har turen att man lyckas få ett MSI GTX 1080Ti grafikkort för att displayportarna är trasiga.

Sen att man har turen att jobba i närheten av folk som kan löda dit ny displayportar åt en för en struntsumma,
ja då är lyckan gjord

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Drar väl en lite uppdatering till.

Har precis fått hem lagringen som jag tänkt använda, Gigabytes Gen 3 NVME diskar, nice
https://i.imgur.com/GSMIRmW.jpg

Tänkte att jag skulle försöka få till lite bättre kylning till den undre disken så det blir till att kapa lite mer i chassit.
https://i.imgur.com/fl56lNX.jpg

Det är inte mycket kvar av det ursprungliga Elite 130 chassit nu eller :/
Men å andra sidan var det ju själva ramen jag var intresserad av.
https://i.imgur.com/9r9b4mc.jpg

Och till sist en lite mer rolig bild, fronten är nästan klar nu
Fortfarande synd att ursprungliga resultatet inte fungerade med att använda mig av enbart en mattsvart plast.
Aja det här ser ju inte helt tokigt ut heller.
https://i.imgur.com/VTRaJEV.jpg

Hur i sjutton fick du till en så fin yta? (3D printade delen)
Vad använder du för spackel? Jag har provat med biltemas sprutspackel men det blir bara SKIT.

10/10! Kommer att följa även om jag inte är så jätteduktig på datorer så gillar jag att följa folk som bygger om eller modifierar!

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fecko:

Hur i sjutton fick du till en så fin yta? (3D printade delen)
Vad använder du för spackel? Jag har provat med biltemas sprutspackel men det blir bara SKIT.

Använde mig av Julas sprutspackel för första gången. Måste säga att den fungerar över förväntan.
1 lager, slipa, ytterligare 1 lager och slipa det. Skulle nog kunna gjort det en gång till för den perfekta ytan men så roligt är det inte att sitta och slipa i timmar
Inte riktigt nöjd men hoppas att få ut det värsta som är kvar med att slipa klarlacken och polera.

Ska tillägga att jag satt och våtslipade med 1000 grain så det tog sin lilla tid haha.

Drygt så in i helvete men roligt när det ger resultat

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Senaste dagarna har det blivit till att sitta och CAD:a, vilket jag f.ö inte är speciellt bra på än så det tar tid med att lista ut form och design.

Suttit och gjort fästen/skenor för akrylsidorna, skrivit ut prototyper och justerat, ja det tar ett gäng timmar.

Skitroligt ska sägas ändå samtidigt som frustrationen är hög haha.
Ser inte mycket ut för världen men ska vara som en ram som akrylskivorna fäster i.

Vidare har vi den nedre skenan där även fötterna sitter.

och de övre skenorna.
Som sagt, lite klurigt när man har specifika mått att hålla sig till samtidigt som man ska försöka behålla någon sort jämnhet med resten av delarna.

Hoppas att jag kan ha lite mer färdiga resultat lagom till helgen.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Fy fan, min höger arm är skapligt mör, har säkert suttit och slipat i 10 timmar och det är bara för att få en bra grund att spackla och slipa samt passform på delarna.
Det som är riktigt skönt är att jag designat och skrivit ut de flesta delarna för det yttre chassit nu.

"The Crown", som jag valt att kalla denna del är grundslipad och nylimmad, får ligga och härda nu innan ett första lager sprutspackel åker på.
Denna del är tänkta att underlätta montering och att man faktiskt ska kunna öppna upp chassit vid framtida behov. Ser kanske inte mycket ut för världen men tror den kommer blir riktigt snygg när den sitter på plats och är lackad. Skulle ju varit skönt med en skrivare som klara av hela storleken, aja det är vad det är så man får göra det bästa av situationen.

Så kom vi till mina egenkonstruerade profiler för att hålla upp sidopanelerna.

Toppen och botten med ett skapligt lager sprutspackel. Yay ännu mer slipande kommer :/

Sen har jag även tänkt att skippa att köra akrylglas på grafikskortets sida, så det blev till att fixa till en sida som går i samma mönster som följer temat. Måste ju få in lite mer luft till grafikkortet då det mer eller mindre kommer ligga dikt emot sidan.
Inte helt säker på att jag kommer använda mig av denna ännu men personligen ser den lovande ut.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

riktigt tur med grafikkortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sintei:

riktigt tur med grafikkortet!

Skojar inte. Var ett "top of the Line" kort när det kom ut och presterar riktigt bra fortfarande så jag känner mig skapligt nöjd

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan jag postade en uppdatering, det går framåt men ganska långsamt.
De yttre delarna är så gott som klara nu och har påbörjat jobbet med att täcka oönskade delar i chassit nu också.
Inser som vanligt att jag fortfarande är slarvig med att ta bilder på allt jag gör så är väl bara att hålla tillgodo med det man har tagit bild på.

Man tror man är noggrann som mäter allt innan och under tiden man cad:ar men det är alltid någonting som måste fixas till i efterhand.

Så vad har jag fått gjort då? Ja ta en titt på bilderna och lämna gärna en kommentar om vad ni har för tankar kring bygget.

Testmontering innan man lackar så att man vet att det passar bra.

Baksidan har jag hunnit designa och få klar. Nackdelen med en lite för liten 3D skrivare är som sagt var att man måste dela upp alla delar.

Sen har vi ju det där med slipandet igen.
Semestertider så kan man i alla fall sitta och avnjuta en öl och en bourbon under tiden.

När man kollar insidan av baksidan är det en hel del som gömmer sig ändå. Allt för att försöka få en så bra passform som möjligt.

Så har man fått lite delar lackade också.

En liten paus från allt slipande så då vart det till att löda kablar till startknappen.

Till sist tar vi den senaste utmaningen, att få till insidan också.
Här har jag påbörjat att bygga in fläkten i bak som alltså sitter där nätaggregatet sitter ursprungligen på Cooler Masters Elite 130 chassi.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Nej bygget har inte dött.
Cooler Master har dessvärre problem med deras nya serie SFX nätagg och då jag kommit till den punkten att jag inte kan göra så mycket mer med bygget utan det så står det väldigt stilla :/

Kom ändå på att jag nog vill säkerställa att den undre m.2 disken samt moderkortet får ordentlig kylning då det kommer byggas in en del så blev det till att fixa ett par fläktar i botten.

Tyvärr verkar inte Cooler Master ha något 80mm alternativ men hittade Be Quiets 80mm fläktar med PWM och deras silence wing 2 serie så blev att införskaffa ett par sånna.

Ännu mer hål i chassit. Skapligt lättat nu i alla fall, tur det när man bygger på med en massa plast haha.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Äntligen har nätagget kommit fram.
Bara några månader efter förväntad ETA men shit happens.
Kan ju inte direkt klaga när man får vara en av de första i världen att lägga vantarna på Cooler Masterns nya SFX nätagg.

De har lyckats med konststycket att klämma in 850W i ett SFX format, vilket är en bedrift i sig tycker jag.

Detta är sista komponenten jag behöver för bygget så nu ska det nog kunna ta lite fart igen.
Denna "bad boy" mäter in på imponerande: 100 x 125 x 63.5mm och med 850W så är det ju ett solklart alternativ för dem som ska köra nya 3000 serien i ITX chassi.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Nu när man äntligen fått hem nätagget så passade jag på att dra fram typ allt så att jag kunde testa att göra mina egna kablar, lite tight så blir att städa upp lite innan jag fortsätter med resten.

Färdigklippta och crimpade kablar, nu blir det lite shrimpless sleeving.

Det ser ju onekligen ganska lovande ut enligt mig själv.

Ett första steg mot egna kablar gjorda.
Detta är för CPU och är ca 25cm kortare än medföljande så sparar ju en hel del på kabeldragningen, den saken är säker.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Bygget lever än (jag, not so much).
Legat med influensan i nästan 2 veckor så det har gått lite sakta.

Fortsatt arbetet kring nätagget och har nu lyckats skapa en fästanordning.

Även om denna del inte kommer synas är det ju alltid trevligt att veta att det ser förhållandevis bra ut därunder så blev till att lacka fästet i mattsvart.

Har även försökt planerat lite för hur kablarna ska gå i slutändan.
Det här är typ vad jag tänkt att det ska sluta i.

Har även lyckats rita upp en design på cablecombs som jag tänkt använda mig av.

Mattsvart plast, samma som jag hade hoppats på att egentligen låta hela chassit gå i tidigare. Passar ändå bra in tycker jag.

Även jobbat på att skapa ett extra golv som man kan dra kablar under för att ge en lite mer "clean look"

Ja så har det även blivit att jobba på PSU cover samt att täcka frontfläkten.
För mycket med loggan? Personligen tycker jag den ändå smälter in bra och en trevlig avbrytning på en annars ganska tråkig yta.

Då skrivaren är lite för liten så måste man ju dela upp allting men det tar sig.

Även skissat upp hur botten kommer se ut, matchar resten av temat för PSU och fläktarna i botten.

Ja det var det för denna gång. Skrivaren jobbar på för fullt och jag känner ändå att jag är inne lite på "homestretch" så att säga.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Äntligen fått lite energi efter nästan 3 veckor med influensa. Har fortfarande inte hänt så mycket förutom att försökt hitta den rätta passformen på alla delar.

Detta bygge är ju ett så kallat "tooless" bygge där inga verktyg (förutom en skruvmejsel) behövs för att montera det. Då behövs den där passformen för att få alla delar att passa ihop.

Jag har i alla fall kapat klart i ramen så den fick sig några välbehövliga lager av lack, inte för att det kommer att synas men jag vet att det finns därunder och det räcker långt i min bok.

Sen var det ju det där med ett bra underlag innan lack så har grundat och slipat en hel del nu när jag äntligen fått lite mer energi.

Sen kom jag på tanken att det skulle nog vara snyggt med lite "inlays". Kanske skulle satsat på ett vitt bygge? Annars har man ju nu fått en del idéer inför framtiden.

Ja nu väntar lite mer slipande och lack på det. Sen har vi kabeldragning kvar och sen tror jag faktiskt bygget är klart so stay tuned.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

En del setbacks då jag lånade ut grafikkortet till en arbetskamrat.
När jag väl fick tillbaka det visade det sig att jag tagit fel mått och har jobbat på att justera allt eftersom men det tar sig.

Vissa delar har bråkat väldigt mycket när jag lackat dem också så har tagit en hel del tid att slipa och göra om.

Alla delar är utskrivna i alla fall. Det blev en hel del i slutändan.

PSU covern blev ganska snygg i slutändan tycker jag.

Petat in grafikkortet efter vissa modifikationer. Inte mycket utrymme kvar på den sidan haha.

Har även gjort de sista kablarna, tur man håller ordning och reda på arbetsbänken

Provmonterar kablarna. Jodå det här blir nog bra i slutändan eller vad tror ni?

Nu är det ändå bra nära att bygget är klart.
Har en del detaljer kvar att slipa på och snygga till.
Lite tester av kablarna för att kolla så att allt är rätt kopplat kan ju vara en bra idé.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ja då är nog typ bygget klart, lite småfix kvar och kan tänkas bli lite ändringar på RAM sidan, vi får se.

Nu ska jag bara lära mig fota haha.
Kanske någon vänlig själ i Uppsala trakten som känner sig sugen på att hjälpa till med lite bilder?

Får rikta ett stort tack till Cooler Master som ställde upp med (nästan) all kylning samt nätaggregatet V850SFX Gold.
Samt Add:North som delsponsrade med plasten till bygget.

Lite småsaker som jag fixat till är kabeldragningen på undersidan.
Kan ju inte riktigt ha den här röran därunder.

Knepigt att få det bra på en så pass liten yta men det gick.

Måste ju ha sidopaneler också, fick bli av 4mm plexi som jag hade liggandes hemma.
Funderar på att ta en tripp till glasmästaren i framtiden kanske.

Plexit gör sitt jobb med bravur i alla fall.
Aningen mycket reflektioner från det bara.

Undersidan fick sig också en panel.

Borde släppa igenom tillräckligt med luft till grafikkorten det här tycker jag.

Ja sen hade man ju bråttom att faktiskt få starta monstret.
Placerat den på TV bänken där den är tänkt att stå.
Passar in riktigt bra med resterande av möblemanget.

Ja jag lovar bättre bilder till galleriet sen.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods