Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tack för svaret! Jag har oftast storlek 9/10 i handskar, så det förklarar säkert en del av upplevelsen.

Om vi funderar framåt: Om du skulle sätta ihop en önskelista till din perfekta mobiltelefon, hur skulle den se ut? Om vi tänker storlek/prestanda, och prioriterade funktioner?

Snapdragon
5.5"-6.1" 21.9 ratio, hög ppi , 120hz eller snabbare och 4k
12gb ram ( känns som att detta är största flaskhalsen på mobiler nuförtiden )
5000mAh? snabb quick charge, typ minst 60W? dålig koll på batteri men iallafall så den räcker 2 dagar med normalt bruk hade varit drömmen.
max 7-8mm hög , inte över 70mm bred
trådlös laddning
Samsung DEX , nästa mobil blir nog samsung just pga detta
Inget 3.5 uttag ( samlar bara damm o skit där för mig då jag kör bluetooth på tillbehören )
IP68 om det nu inte finns bättre
5G eller bättre
Wifi calling ( osäker vad det heter exakt )
dubbla sim + plats för extra sd kort ( alternativt 512gb lagring ). ringer med vanliga abonnemanget men använder fri surf sim för streaming osv

Pris: 8000kr ish för 2 års livslängd, 10k+ för 3-4 år
kommer ihåg tiden när flaggskeppen gick på 6k och man tänkte vem fan har råd o köpa såna mobiler. några år senare så är priserna dubblade

Har säkert glömt något " viktigt ", den behöver egentligen inte ha 21.9 ratio men den passar perfekt att styra med en hand för mig så jag kör på det

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Galming:

Snapdragon
5.5"-6.1" 21.9 ratio, hög ppi , 120hz eller snabbare och 4k
12gb ram ( känns som att detta är största flaskhalsen på mobiler nuförtiden )
5000mAh? snabb quick charge, typ minst 60W? dålig koll på batteri men iallafall så den räcker 2 dagar med normalt bruk hade varit drömmen.
max 7-8mm hög , inte över 70mm bred
trådlös laddning
Samsung DEX , nästa mobil blir nog samsung just pga detta
Inget 3.5 uttag ( samlar bara damm o skit där för mig då jag kör bluetooth på tillbehören )
IP68 om det nu inte finns bättre
5G eller bättre
Wifi calling ( osäker vad det heter exakt )
dubbla sim + plats för extra sd kort ( alternativt 512gb lagring ). ringer med vanliga abonnemanget men använder fri surf sim för streaming osv

Pris: 8000kr ish för 2 års livslängd, 10k+ för 3-4 år
kommer ihåg tiden när flaggskeppen gick på 6k och man tänkte vem fan har råd o köpa såna mobiler. några år senare så är priserna dubblade

Har säkert glömt något " viktigt ", den behöver egentligen inte ha 21.9 ratio men den passar perfekt att styra med en hand för mig så jag kör på det

Rejäl lista, det tar jag med mig! En del funktioner, exempelvis wifi-samtal, finns ju på många modeller i dagens utbud. Undrar om 5000 mAh ryms fysiskt i mobilen du beskriver (med dagens batteriteknik, alltså). Håller med om att Dex är riktigt användbart!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Fortsätt att behålla hörlursuttaget på några av era modeller. Har upplvet att en hel del uppskattar dess funktion och faktiskt använder sig av trådade hörlurar. Specielt de som ofta köper teleforner i mid till budgetpris

Permalänk
Medlem

Att Samsung säljer en sämmre telefon i Europa mot tex många andra länder är ju en dealbreaker, tex med Exynos chip.

Vidare Edgeskärm är också en dealbreaker på deras "bästa modeller"
Köpte visserligen en A71 då man slipper edge skärm, fundera på en S20 men för dyr och för många nackdelar, A71 är inte bäst på nått men tillräckligt bra på det mesta, och som sagt ej edge skärm är ju ett absolut krav, Edge är dummaste påfundet någonsin..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

En del i mitt uppdrag för Samsung här på SweClockers är att samla in användarnas önskemål om saker som skulle kunna bli bättre med Samsungs mobiltelefoner. Så, för enkelhetens skull tänkte jag att vi startar en tråd om just detta.

Frågan lyder alltså: Vad vill du se för förändringar/förbättringar/nya features i Samsungs mobiltelefoner? Det kan gälla både hårdvara och mjukvara. Önska på här, så försöker jag bemöta och samla ihop era förslag!

Efter att ha använt de flesta andra märken så har jag nu landat med en Galaxy S20 FE 5G
Efter kortare tidigare Samsungbesök med Galaxy S2, Note2 och Galaxy S6

1. Dialern har fortfarande samma bristande funktionalitet som från S2 tiden, den klarar fortfarande inte av bindestreck i dubbelnamn, något min HTC Legend klarade av från start.
T.ex kan jag inte nå kontakten Sven-Greta genom dialern, Sven ger en massa Svensson och ordentligt scrollande, SvenG vägrar den ta.
Sen tycker jag det känns någorlunda rimligt att visa senast uppringda samtal direkt i dialern, och inte behöva klicka sig runt efter dem.
Detta problem går ju förhållandevis enkelt att lösa genom att använda en annan dialer som tur är.

2. Bixby, hade varit väldigt trevligt att från start kunna knyta "bixby-knappen" till en annan assistent.

3.
Ångrar i efterhand att jag tog FE och inte la lite extra för vanliga s20, storleken är lite onödigt stor, enhandsgrepp liggandes på sidan i en säng kräver en del teknik för att man ska kunna nå hela skärmen utan att tappa mobilen.

4. Såg en tidigare kommentar om SMS och dualsim.
kör inte dualsim (ännu) men om det inte går att välja standardsim för SMS/samtal så känns det som en klar dealbreaker för min del. (denna funktion kan jag dock inte bekräfta avsaknad av)

I övrigt är jag väldigt glad över hur långt bort från vad ni en gång var ni nu är.
Samt positivt överraskad av Galaxy Buds Live

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Att Samsung säljer en sämmre telefon i Europa mot tex många andra länder är ju en dealbreaker, tex med Exynos chip.

Vidare Edgeskärm är också en dealbreaker på deras "bästa modeller"
Köpte visserligen en A71 då man slipper edge skärm, fundera på en S20 men för dyr och för många nackdelar, A71 är inte bäst på nått men tillräckligt bra på det mesta, och som sagt ej edge skärm är ju ett absolut krav, Edge är dummaste påfundet någonsin..

Köpte s20 FE 5G av den enkla anledningen.
Ingen exynos processor där inte
(eller edge skärm)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

(eller edge skärm)

Hmm, i förra posten ångrade du i efterhand att du inte valde vanliga S20 och nu säger du att du tog FE pga SD.
Du vet att vanliga S20 har Exynos om du inte importerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hmm, i förra posten ångrade du i efterhand att du inte valde vanliga S20 och nu säger du att du tog FE pga SD.
Du vet att vanliga S20 har Exynos om du inte importerar?

s20 5G har inte exynos, syftar på storlek, inte processor.

"Ångrar i efterhand att jag tog FE och inte la lite extra för vanliga s20" var vad jag skrev.
Om vi ska gå på detaljer så var ju hela den meningen en lögn isåfall.
Detta då jag faktiskt inte valde en FE utan en FE 5G istället för en S20 (eller en s20 5G)

Sen är det ju inte omöjligt att det var ett motiverbart val att ta en s20 FE 5G jämfört med en S20 FE, och att 500:- extra för att få en s20 i mindre storlek kanske vore värd nedgraderingen till en Exynos.
S20 5G är avsevärt dyrare.

Visa signatur

mbturbo.com

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bellerefon:

Efter att ha använt de flesta andra märken så har jag nu landat med en Galaxy S20 FE 5G
Efter kortare tidigare Samsungbesök med Galaxy S2, Note2 och Galaxy S6

1. Dialern har fortfarande samma bristande funktionalitet som från S2 tiden, den klarar fortfarande inte av bindestreck i dubbelnamn, något min HTC Legend klarade av från start.
T.ex kan jag inte nå kontakten Sven-Greta genom dialern, Sven ger en massa Svensson och ordentligt scrollande, SvenG vägrar den ta.
Sen tycker jag det känns någorlunda rimligt att visa senast uppringda samtal direkt i dialern, och inte behöva klicka sig runt efter dem.
Detta problem går ju förhållandevis enkelt att lösa genom att använda en annan dialer som tur är.

2. Bixby, hade varit väldigt trevligt att från start kunna knyta "bixby-knappen" till en annan assistent.

3.
Ångrar i efterhand att jag tog FE och inte la lite extra för vanliga s20, storleken är lite onödigt stor, enhandsgrepp liggandes på sidan i en säng kräver en del teknik för att man ska kunna nå hela skärmen utan att tappa mobilen.

4. Såg en tidigare kommentar om SMS och dualsim.
kör inte dualsim (ännu) men om det inte går att välja standardsim för SMS/samtal så känns det som en klar dealbreaker för min del. (denna funktion kan jag dock inte bekräfta avsaknad av)

I övrigt är jag väldigt glad över hur långt bort från vad ni en gång var ni nu är.
Samt positivt överraskad av Galaxy Buds Live

Jag tycker att Dual sim-funktionerna är rätt likvärdiga de andra Androidmobiler jag har haft tidigare. Det går att välja prioriterat simkort för samtal, meddelanden och datatrafik, och i dialern kan du också välja andra kortet (den uppmärksamme ser också hur bra mobiltäckningen är i Norrbottens glesbygd. Tur att wifi-samtal finns )

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Skulle jag nog aldrig göra, har inga skal eller liknande på mina telefoner och vill inte sätta dit gummiproppar heller. Nu skulle ju inte en telefon med 3.5mm bli direkt diskvalificerad för mig men finns det 2 likvärdiga enheter tar jag den utan 3.5mm alla dagar i veckan.

Hur gör du med laddport, högtalaren för örat, hålet för få ut hållaren för SIM-kortet och eventuella övriga högtalaruttag?
För tittar jag på min relativt nya telefon så har det ju redan börjat samlats smuts i dessa.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Hårdvara
Greppet på telefonerna var bättre förr.
SGS5 har tydliga kanter med ränder runt hela telefonen efter sidorna, den tappar man aldrig hur slarvigt man än håller den.
SGS10 däremot är hal som en ål med rundade kanter utan något som helst grepp.

Mjukvara
Bloatware och spyware måste man ta bort själv det kan jag leva med för ni kommer aldrig att ta bort det ändå.
Men sluta försvåra för oss som vill roota våra telefoner och lägga in en egen android version och recovery.
Man riskerar att på riktigt bricka telefonen nu bara för att ni ska begränsa och låsa ner den så mycket ni bara kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

(eller edge skärm)

Är idag ett bra alternativ också, dock saknar 3.5 jack, nåja vill man ha bra ljud ur en telefon behöver man skaffa tex en dragonfly dac/amp ändå som är USB kopplat + bra lurar..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RCA56:

Hårdvara
Greppet på telefonerna var bättre förr.
SGS5 har tydliga kanter med ränder runt hela telefonen efter sidorna, den tappar man aldrig hur slarvigt man än håller den.
SGS10 däremot är hal som en ål med rundade kanter utan något som helst grepp.

Mjukvara
Bloatware och spyware måste man ta bort själv det kan jag leva med för ni kommer aldrig att ta bort det ändå.
Men sluta försvåra för oss som vill roota våra telefoner och lägga in en egen android version och recovery.
Man riskerar att på riktigt bricka telefonen nu bara för att ni ska begränsa och låsa ner den så mycket ni bara kan.

Tänker du på greppet utan någon typ av skal eller fodral? Det är så länge sedan jag har använt en mobiltelefon utan något på att jag knappt kommer ihåg hur de känts.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tänker du på greppet utan någon typ av skal eller fodral? Det är så länge sedan jag har använt en mobiltelefon utan något på att jag knappt kommer ihåg hur de känts.

Utan skal eller fodral, precis som den levereras.
Det gäller både SGS5 och SGS10 i mitt inlägg.

En annan fördel med SGS5 är att man kan byta batteri själv hur enkelt som helst och den tål ändå att doppas i vatten i några minuter.

Den enda anledningen att inte använda SGS5 idag är att kamerorna har blivit så mycket bättre på nyare telefoner. Annars är det mesta bara så rätt med den modellen.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RCA56:

Utan skal eller fodral, precis som den levereras.
Det gäller både SGS5 och SGS10 i mitt inlägg.

En annan fördel med SGS5 är att man kan byta batteri själv hur enkelt som helst och den tål ändå att doppas i vatten i några minuter.

Den enda anledningen att inte använda SGS5 idag är att kamerorna har blivit så mycket bättre på nyare telefoner. Annars är det mesta bara så rätt med den modellen.

Samsung har ju modeller med löstagbart batteri i dag också (Xcover Pro), men den är ju kanske inte heller riktigt i flaggskeppsklass vad gäller rå prestanda.

Jag håller med om att Galaxy S5 har ganska annorlunda designspråk än exempelvis Galaxy S20. S5 är också något tjockare (8,1mm mot 7,9mm). Jag förstår absolut synpunkten och tar med det listan över förslag till kommande modeller!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Hur gör du med laddport, högtalaren för örat, hålet för få ut hållaren för SIM-kortet och eventuella övriga högtalaruttag?
För tittar jag på min relativt nya telefon så har det ju redan börjat samlats smuts i dessa.

Håller dem rena så gott det går, ju färre att hålla rena desto bättre helt enkelt. Eftersom USB-C duger fint både till en riktigt trevlig DAC eller till en liten adapter om jag någon gång skulle behöva 3.5mm (händer typ aldrig) så ser jag 3.5mm som redundant och kan elimineras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

s20 5G har inte exynos, syftar på storlek, inte processor.

Det har den visst då, enda S20 modellen som är avsedd för Sverige och har SD är just FE 5G.
Jag ville bara uppmärksamma dig på det så du inte bli besviken om du nu skulle göra ett byte senare.

Här har du specsen för S20 5G och det är samma soc på plus och ultra modellen, dom har exynos 990.
https://www.webhallen.com/se/product/314298-Samsung-Galaxy-S2...

Håller med att vanliga S20 har en bättre storlek och FE är på tok för stor, men just pga av att alla (utom FE 5G) har exynos håller jag mig borta från denna modellen.
Hoppas att S21 får SD eller en exynos som ligger i samma klass gällande prestanda och batteriförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Håller dem rena så gott det går, ju färre att hålla rena desto bättre helt enkelt. Eftersom USB-C duger fint både till en riktigt trevlig DAC eller till en liten adapter om jag någon gång skulle behöva 3.5mm (händer typ aldrig) så ser jag 3.5mm som redundant och kan elimineras.

Det finns ingen lösning i dag om man vill ha 3.5 mm med ljud ut och ljud in, och samtidigt ladda mobilen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MacAllan:

Det har den visst då, enda S20 modellen som är avsedd för Sverige och har SD är just FE 5G.
Jag ville bara uppmärksamma dig på det så du inte bli besviken om du nu skulle göra ett byte senare.

Här har du specsen för S20 5G och det är samma soc på plus och ultra modellen, dom har exynos 990.
https://www.webhallen.com/se/product/314298-Samsung-Galaxy-S2...

Jag tror att det var vanliga Galaxy S20 5G, inte Galaxy S20 FE 5G som det syftades på. Om jag tolkade rätt var det den senare @Bellerefon köpte, men att hen nu i efterhand övervägde icke FE-modellen för att den är mindre.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cyklonen:

Det finns ingen lösning i dag om man vill ha 3.5 mm med ljud ut och ljud in, och samtidigt ladda mobilen.

Ljud ut och laddning verkar det ju finnas ett ganska stort utbud av, men med ganska varierande resultat. Det enklaste verkar vara en enkel USB-C till 3.5mm dongel och trådlös laddning. Men ljud in via 3.5mm till USB verkar svårare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag tror att det var vanliga Galaxy S20 5G, inte Galaxy S20 FE 5G som det syftades på. Om jag tolkade rätt var det den senare @Bellerefon köpte, men att hen nu i efterhand övervägde icke FE-modellen för att den är mindre.

Jo han skrev att köpt S20 FE 5G dels för att den hade SD men även att han ångrade sig att han inte tog vanliga S20 (5G) pga storleken.
Allt jag då ville upplysa var att om han absolut inte vill ha exynos så är vanliga S20 modellerna inget alternativ efter den enda som har SD av dom som är avsedda för svenska marknaden är just FE 5G.

Så tolkade iaf jag posterna och mitt inlägg var alltså endast i upplysningssyfte.

Det är just den här typen av saker som kan bli så fel och en massa missförstånd när Samsung väljer att släppa modeller med samma namn men olika hårdvara som skiljer sig så väsentligt.
Därför hoppas jag det tar slut med S21, antingen endast en och samma soc världen över eller två soc som presterar likvärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ljud ut och laddning verkar det ju finnas ett ganska stort utbud av, men med ganska varierande resultat. Det enklaste verkar vara en enkel USB-C till 3.5mm dongel och trådlös laddning. Men ljud in via 3.5mm till USB verkar svårare.

Exakt, och därför finns det ingen ersättare till 3.5 mm i dag. Man har helt enkelt ängsligt följt efter ärkepuckona Apple och plockat bort en extremt användbar funktion.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cyklonen:

Exakt, och därför finns det ingen ersättare till 3.5 mm i dag. Man har helt enkelt ängsligt följt efter ärkepuckona Apple och plockat bort en extremt användbar funktion.

I vilka lägen behöver du 3.5mm-ingång? Trådat headset, eller exempelvis för att spela in externa källor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

I vilka lägen behöver du 3.5mm-ingång? Trådat headset, eller exempelvis för att spela in externa källor?

Trådat headset, ja. Trådlöst är helt uteslutet för mig. Jag vill ha bra ljud.
Dessutom laddar jag ofta mobilen samtidigt som jag använder headset.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cyklonen:

Trådat headset, ja. Trådlöst är helt uteslutet för mig. Jag vill ha bra ljud.
Dessutom laddar jag ofta mobilen samtidigt som jag använder headset.

Det finns inget headset med USB-C-anslutning som är tillräckligt bra? I kombination med trådlös laddning kanske det kan vara en alternativ väg att gå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det finns inget headset med USB-C-anslutning som är tillräckligt bra? I kombination med trådlös laddning kanske det kan vara en alternativ väg att gå.

Trådlös laddning är helt uteslutet. Jag använder headset primärt när jag reser. Då laddar jag med kabel från USB, antingen från en "powerbank" eller från ett USB-uttag i bussen. Trådlös laddning är liksom ett korkat koncept från början, och att ha nån slags fickvariant av det ser jag som omöjligt rent fysiskt.

Jag har redan ett superbra headset med 3.5 mm anslutning. Just att det är "dumt" är liksom hela grejen. Ingen elektronik inblandad alls. Inga batterier att tänka på och ingen liten ljudkrets som förstör ljudkvaliteten.

3.5 mm uttag är oersättligt. Det finns inget alternativ som funkar.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cyklonen:

Trådlös laddning är helt uteslutet. Jag använder headset primärt när jag reser. Då laddar jag med kabel från USB, antingen från en "powerbank" eller från ett USB-uttag i bussen. Trådlös laddning är liksom ett korkat koncept från början, och att ha nån slags fickvariant av det ser jag som omöjligt rent fysiskt.

Jag har redan ett superbra headset med 3.5 mm anslutning. Just att det är "dumt" är liksom hela grejen. Ingen elektronik inblandad alls. Inga batterier att tänka på och ingen liten ljudkrets som förstör ljudkvaliteten.

3.5 mm uttag är oersättligt. Det finns inget alternativ som funkar.

Jag förstår! Vi håller tummarna att det kan dyka upp i en modell som är intressant för dig framöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det låter som ett riktigt edge-case om jag skall vara ärlig. Är väl de som måste ha så bra ljud som möjligt även på resande fot (dvs måste använda extern DAC och hörlursförstärkare) men lämnar hemmet med lågt batteri inför en långflygning? Att lyssna med trådade hörlurar utan vettig DAC och hörlursförstärkare är ändå en så pass liten uppgradering jämfört med bluetooth över t.ex. LDAC eller aptX HD att de flesta inte kommer höra skillnad.

Är jag på ett flygplan, buss, tåg, stan osv så kan jag ändå inte njuta av musiken utan ANC oavsett så då spelar det oavsett ingen roll då ANC kommer förstöra ljudbilden mer än eventuell bluetooth gör. Sitter jag hemma och lyssnar skulle jag inte använda telefonen oavsett för då har jag bättre saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Galaxy S5 neo var riktigt greppvänlig

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Kaleid:

Galaxy S5 neo var riktigt greppvänlig

Det skulle vara lite intressant att höra hur många som föredrar en "naken" telefon kontra en med skal/fodral. Jag har nog haft åtminstone skal på samtliga mina sedan iPhone 4.

Visa signatur