Mikrofon för att komplettera bluetooth-hörlurar

Permalänk
Medlem

Mikrofon för att komplettera bluetooth-hörlurar

Hej,

Jag har ett par Sennheiser Momentum 3 som jag är väldigt nöjd med. Som jag har förstått det är det dock problem med just Bluetooth-kopplingen eftersom när mikrofonen aktiveras så blir ljudkvalitén skräp. Jag har försökt med att koppla in hörlurarna via sladd (USB och aux) men då verkar det som jag inte kan använda mikrofonen via Bluetooth.

Jag kollade därför på att köpa ett gaming-headset men vill gärna inte lägga allt för mycket pengar på det. Jag hittade Razer Blackshark V2 X för ett bra pris på Elgiganten.

Det jag däremot är orolig för nu är att jag kommer få en mycket sämre ljudkvalité än på mina Sennheiser. Jag funderar därför på om ni har några tips på en smidig (och billig) lösning med en mikrofon som jag kan koppla in till datorn och använda mina Sennheiser för ljudet. Jag hittar mest stora (och dyra) streaming-mikrofoner men för mig räcker det med en helt OK ljudkvalité.

Permalänk
Rekordmedlem

En usbmikrofon, helst med bordsarm är nog den bästa lösningen för dig, typ
https://www.amazon.se/YOTTO-Professionell-mikrofonstativ-upph...
Nått som står direkt på skrivbordet plockar upp mer ljud från tangentbord och mus och det verkar ju som du ska använda den vid spelande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.