[guide wish] Om Postnord kräver moms

Permalänk
Avstängd

[guide wish] Om Postnord kräver moms

Tjo,

Råka ut för att Postnord ville att jag skulle betala moms samt deras avgift, så jag gjorde så här att jag skriv till dom och gav dom Wish order samt spårningsnumret, och förklara att ni samarbeta med Wish och därför ska jag inte betala någon extra moms då det redan är betalt.

Så dom löste det, och jag kunde senare hämta ut mitt paket utan några problem.

Edit:

Fick svar från dom igen och sa att man kan göra det på detta sätt så går det snabbare.

Citat:

Hej

Nej, är det en Wishförsändelse så ska moms inte behövas betalas igen. När detta händer kan du lägga om det själv via vår hemsida så slipper du kontakta oss. När du har försändelsenumret (2 bokstäver, 9 siffror, 2 bokstäver) och Wishordernumret (24 tecken långt, börjar med 5 någonting) så gå in på vår hemsida moms.postnord.se

Klicka på den blå knappen ”kundservice” längst nere till höger. Välj ”kontakta oss” och sedan ”fråga om importförsändelse”.
Välj sedan ”moms på en försändelse från Wish” och fyll i formuläret så får vi in rätt uppgifter direkt till den enhet som jobbar med dessa ärenden.

Detta händer när avsändaren inte skickar försändelser enligt avtal, vi kan då inte se att de kommer därifrån och måste behandla det som alla andra försändelser.

Ny info samt bild
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666