Finns det moddade keycaps för Keychron K3?

Permalänk

Finns det moddade keycaps för Keychron K3?

Hej,
jag beställde keychron k3 för några dagar sen och har letat efter moddade keycaps sen jag la ordern. Den gråa färgen på tangentknapparna är ganska tråkig så ville verkligen skaffa nya tangentknappar men har det väldigt svårt att hitta moddade low profile keycaps som passar för keychron k3. Jag kan inte heller avbryta ordern då den redan har skickats. Finns det någon webbsida som erbjuder low profile keycaps alls? Om inte, finns det någon butik i sverige som gör egna keycaps, nu spekulerar jag här men vill verkligen ändra tangentknapparna så om du känner till en butik eller någon som säljer det jag söker tveka inte att kommentera. Tack!

Permalänk
Skrivet av Muhashka007:

Hej,
jag beställde keychron k3 för några dagar sen och har letat efter moddade keycaps sen jag la ordern. Den gråa färgen på tangentknapparna är ganska tråkig så ville verkligen skaffa nya tangentknappar men har det väldigt svårt att hitta moddade low profile keycaps som passar för keychron k3. Jag kan inte heller avbryta ordern då den redan har skickats. Finns det någon webbsida som erbjuder low profile keycaps alls? Om inte, finns det någon butik i sverige som gör egna keycaps, nu spekulerar jag här men vill verkligen ändra tangentknapparna så om du känner till en butik eller någon som säljer det jag söker tveka inte att kommentera. Tack!

Har du beställt den med mekaniska eller optiska brytare?

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar det rätt så är deras optiska low profile-brytare kompatibla med MX-keycaps? I så fall passar alla du hittar som passar till övriga Cherry MX-brytare (dvs de allra flesta).

Sen att hitta lågprofilditon är svårt oavsett. Det finns ingen i Sverige som tillverkar, och hittar du så kan jag sätta mycket pengar på att du får klara dig utan ÅÄÖ.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Har du beställt den med mekaniska eller optiska brytare?

Är en newbie kring detta, började bli insatt rätt nyligen men antar att du menar Hot Swappable alternativet och ja, det var den jag valde.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Om jag tolkar det rätt så är deras optiska low profile-brytare kompatibla med MX-keycaps? I så fall passar alla du hittar som passar till övriga Cherry MX-brytare (dvs de allra flesta).

Sen att hitta lågprofilditon är svårt oavsett. Det finns ingen i Sverige som tillverkar, och hittar du så kan jag sätta mycket pengar på att du får klara dig utan ÅÄÖ.

Skulle du kunna skicka en eller två länkar till dessa, när jag söker upp det så dyker det bara upp keycaps som inte är low profile, är rätt ny till allt det här så det kanske är jag som tänker fel just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muhashka007:

Skulle du kunna skicka en eller två länkar till dessa, när jag söker upp det så dyker det bara upp keycaps som inte är low profile, är rätt ny till allt det här så det kanske är jag som tänker fel just nu..

Nä, low profile är i princip omöjligt att hitta redan som det är. Hittar du det så har du garanterat inte så mycket att välja på vad gäller utförande.

Permalänk
Skrivet av Muhashka007:

Är en newbie kring detta, började bli insatt rätt nyligen men antar att du menar Hot Swappable alternativet och ja, det var den jag valde.

Du får en uppsättning brytare tillsammans med brädan, vet du vilken typ? Tex Röda, bruna.

"MECHANICAL & OPTICAL SWITCHES
The K3 comes with two versions -- Mechanical or Optical switches, making it suitable for home, office, or light gaming. The Gateron low profile comes in Mechanical Red, Blue, or Brown switch options."

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Du får en uppsättning brytare tillsammans med brädan, vet du vilken typ? Tex Röda, bruna.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/0630/1017/t/5/assets/pf-8f3a825e--KeychronK3ultraslimwirelessmechanicalkeyboardmacwindowsiOSandroidKeychronOpticalGateronmechanicalswitchredbluebrownultraslim.jpeg?v=1598353528

"MECHANICAL & OPTICAL SWITCHES
The K3 comes with two versions -- Mechanical or Optical switches, making it suitable for home, office, or light gaming. The Gateron low profile comes in Mechanical Red, Blue, or Brown switch options."

Jag valde vit

Permalänk
Skrivet av Muhashka007:

Jag valde vit

Ok. Vi får vänta tills du har fått hem den.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att "vanliga" cherry-caps går att få på, men att hitta tredjepartscaps i samma format kan nog bli lite lurigare.

Permalänk
Skrivet av duvanlol:

Det verkar ju som att "vanliga" cherry-caps går att få på, men att hitta tredjepartscaps i samma format kan nog bli lite lurigare.

Bara på den optiska varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Bara på den optiska varianten.

Ja, precis. Varianten TS har beställt med andra ord.

Permalänk
Skrivet av duvanlol:

Ja, precis. Varianten TS har beställt med andra ord.

Hur vet du det? 🤔

Permalänk
Medlem

https://splitkb.com/collections/switches-and-keycaps/products...

De ser ju snarlika ut Kailhs choc-switchar så det är ju möjligt att de där hade passat. Tar inte gift på det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Hur vet du det? 🤔

Han skrev ju att han valde vit. Finns bara som optisk brytare.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

https://splitkb.com/collections/switches-and-keycaps/products...

De ser ju snarlika ut Kailhs choc-switchar så det är ju möjligt att de där hade passat. Tar inte gift på det dock.

Omfg det där är ju low profile keycaps!! Och det är precis sånna som jag ville ha, dem med japanska symbolerna! Tror du/ni att de skulle passa för k3? Sen är det ju bara bokstäverna och siffror som man kan köpa på den sidan, utan space, enter, pil knapparna osv. Borde man inte också få tag på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muhashka007:

Omfg det där är ju low profile keycaps!! Och det är precis sånna som jag ville ha, dem med japanska symbolerna! Tror du/ni att de skulle passa för k3? Sen är det ju bara bokstäverna och siffror som man kan köpa på den sidan, utan space, enter, pil knapparna osv. Borde man inte också få tag på dem?

Som sagt, vågar inte ta gift på det men gateron low-profilebrytarna ser väldigt snarlika ut kailhs choc-brytare. Fullt möjligt att det diffar nån millimeter hit eller dit som gör att de inte passar dock. Det får du forska lite i.

Men om du har köpt tangentbordet med optiska brytare så kommer de inte passa oavsett, då är det cherry mx-keycaps du behöver (och de är väldigt sällan low profile).

EDIT: Noterade precis att det BARA är split/ortho-keycaps så det kommer inte funka ändå. Finns inte space och entertangenter etc som kommer passa ett fullstort tangentbord. Tyvärr