Skapa metoder som räknar ut bråk och sedan skriver ut det i rätt format.

Permalänk

Skapa metoder som räknar ut bråk och sedan skriver ut det i rätt format.

Finns det någon lösning eller måste jag skriva om allt? Resultatet jag får ut vid utskrivt är [Ljava.lang.Integer;@7291c18f
Fler kommentarer finns i koden. Tack i förväg.

OBS: Lyckast glömma bort hur man lägger in kod rätt.

static double fraction(int nominator, int denominator) { //Metod 1. int fractionPart = nominator/denominator; return fractionPart; } private static double sdg(int a, int b) { //Metod 2. // TODO Auto-generated method stub double c = a / b; a = (int) (a - b * c); return a; } static void printFraction(int[] parts) { //Metod 3. for (int val: parts) System.out.print(val + " "); } public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub int fraction = (int) fraction(7,3); //Gör vad den är tänkt att göra. int sgd = (int) sdg(7,3); //Gör vad den är tänkt att göra. Integer[] parts = {2,1,3}; //Gör inte vad den ska göra. Jag får ut [Ljava.lang.Integer;@7291c18f. System.out.println(parts); System.out.println(fraction + " " + sgd + "/" + 3); //Detta är resultatet jag vill få ut, och i denna form men genom att använda metod 3 på något sätt. }

Visa signatur

Så jag kommer ihåg. [code][/code]

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaskenLilja:

Finns det någon lösning eller måste jag skriva om allt? Resultatet jag får ut vid utskrivt är [Ljava.lang.Integer;@7291c18f
Fler kommentarer finns i koden. Tack i förväg.

OBS: Lyckast glömma bort hur man lägger in kod rätt.

static double fraction(int nominator, int denominator) { //Metod 1. int fractionPart = nominator/denominator; return fractionPart; } private static double sdg(int a, int b) { //Metod 2. // TODO Auto-generated method stub double c = a / b; a = (int) (a - b * c); return a; } static void printFraction(int[] parts) { //Metod 3. for (int val: parts) System.out.print(val + " "); } public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub int fraction = (int) fraction(7,3); //Gör vad den är tänkt att göra. int sgd = (int) sdg(7,3); //Gör vad den är tänkt att göra. Integer[] parts = {2,1,3}; //Gör inte vad den ska göra. Jag får ut [Ljava.lang.Integer;@7291c18f. System.out.println(parts); System.out.println(fraction + " " + sgd + "/" + 3); //Detta är resultatet jag vill få ut, och i denna form men genom att använda metod 3 på något sätt. }

[code]
Din kod här
[/code]

Notera kommando som sedan stängs med /kommando

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Arrayer i Java har ingen toString-metod, så när du försöker skriva ut parts så används istället den grundläggande toString-metoden som bara skriver ut typen och addressen för objektet. Men du har ju redan en funktion definierad i din kod för att skriva ut int-arrayer, använd den istället.