Svenska banker med/utan stöd för krypto

Permalänk
Skrivet av Opatagio:

Det är härligt att se hur bankerna styr över småinvesterares tillgångar, trots att jag har skattat, bifogat underlag på ursprung samt varit kund i över 15 år... så är det för jobbigt att godkänna transaktionen. Får nog börja använda Swish och målvakter istället... som busarna gör

Själv förde jag över drygt 12k SEK som en transaktion (SEPA) i februari från Binance till LF som test (hälften av magiska summan 25k) och det gick bra då. Nu verkar det vara kört.

Och bäst av allt, exempelvis Swedbank som själva blivit dömda, om jag kommer ihåg rätt, för inblandning i en pengatvättshärva där det rörde sig om 2 tusen miljarder kronor.

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga till trådstarten att Ica Banken blockerar både köp via kort och banköverföring till Binance och troligen många andra också. Kan också bekräfta att uttag med SEPA till Ica banken blockeras och skickas tillbaka. Sedan får man ett "argt" meddelande på Internet banken som säger ajja bajja, så får du inte göra enligt våra avtalsvillkor och sen skickar dom en länk.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag kan tillägga till trådstarten att Ica Banken blockerar både köp via kort och banköverföring till Binance och troligen många andra också. Kan också bekräfta att uttag med SEPA till Ica banken blockeras och skickas tillbaka. Sedan får man ett "argt" meddelande på Internet banken som säger ajja bajja, så får du inte göra enligt våra avtalsvillkor och sen skickar dom en länk.

Trådstarten uppdaterad med din information. Tack och trevlig helg!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av opiusjackson:

Nej, och ännu mer sjukt är att om jag köpt BTC för 10 000 kr, och det sedan ökat låt oss säga till 60 000 kr, och jag sålt och sedan direkt köpt Ethereum för dessa 60 000 kr, utan att ta ut fiat emellan, skall jag ha skattat 15 000 kr på detta i fiat, trots att de aldrig existerat.

Helt bisarrt

Lägg därtill att Ethereum kanske gått ner till 20 000 kr någon månad senare

Men du kan väl dra bort förlusten då du säljer Eth sen?

Permalänk
Medlem

Någon som testat om SEPA-uttag från Revolut till LF/Ica banken fortf fungerar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av opiusjackson:

Nej, och ännu mer sjukt är att om jag köpt BTC för 10 000 kr, och det sedan ökat låt oss säga till 60 000 kr, och jag sålt och sedan direkt köpt Ethereum för dessa 60 000 kr, utan att ta ut fiat emellan, skall jag ha skattat 15 000 kr på detta i fiat, trots att de aldrig existerat.

Helt bisarrt

Lägg därtill att Ethereum kanske gått ner till 20 000 kr någon månad senare

Det är ju som vilken VP som helst, du skattar för vinsten och gör avdrag för förlusten, det har ju inget med vad Etherum står i , reavinst/skatt utlöses vid en försäljning, det är du som inte förstår hur det fungerar.

Permalänk
Medlem

Kan intyga att kortköp på Coinbase fungerar med Swedbank. Gjorde det i förrgår, endast 1750 kr men det var inga problem. Svindyr avgift på coinbase bara

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Banker som spärrar insättningar/uttag från exchanges:
- Länsförsäkringar (Binance)
- ICA Banken (Binance #19069585 )

Kan tillägga till detta att en bekant till mig som försökte föra över pengar från Skandiabanken mot Kraken och detta blockerades med hänvisning till att de inte tillåter överföringar till handlare som ej är under tillsyn av FI.

Han försökte därefter föra över pengar via Swedbank mot Kraken utan framgång och ringde kundtjänsten som meddelade att det verkade finnas en spärr.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av anon910:

Det är ju som vilken VP som helst, du skattar för vinsten och gör avdrag för förlusten, det har ju inget med vad Etherum står i , reavinst/skatt utlöses vid en försäljning, det är du som inte förstår hur det fungerar.

Fokusera på det första, dumt av mig att inkludera förlusten, men den är ju förvisso bara 70% avdfragsgill.

Men ignorera det.

Fokusera på det första jag skrev.

Att man aldrig tagit ut fiat, men ändå förväntas betala skatt i fiat.

Permalänk
Medlem

SEPA från Kraken till Länsförsäkringar Bank

Länförsäkringar Bank tar ej emot SEPA från Kraken. Kraken själva ger felmeddelande direkt "Bank not allowed" när jag försöker lägga till ett konto.

Att skicka SEPA från Länsförsäkringar Bank till Kraken har för mig fungerat fint vid två tillfällen senaste 3 månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onnu:

Länförsäkringar Bank tar ej emot SEPA från Kraken. Kraken själva ger felmeddelande direkt "Bank not allowed" när jag försöker lägga till ett konto.

Att skicka SEPA från Länsförsäkringar Bank till Kraken har för mig fungerat fint vid två tillfällen senaste 3 månaderna.

Jag lägger till Kraken i listan, men vi kan nog anta att LF spärrar allt som har med krypto att göra i så stor utsträckning dom kan. Skulle något ställe som fungerar så är det nog väldigt tillfälligt.

LF har tidigare spärrat kortköp, men inte SEPA. Detta har ändrat sig någon gång senaste veckorna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Detta svar fick jag då från SEB på frågan om dom tillät insättningar från krypto exchanges om man kan uppvisa transaktionshistorik från insättningar man gjort från sin bank och fick detta till svar.

"Ja, vi tillåter insättningar som har ursprung från kryptoinvesteringar. Jag vill även rekommendera dig att spara all dokumentation kring både försäljningar av dessa och även överföringarna till ditt konto i SEB."

Frågade även om dom tillät nya kunder att göra det då jag skrev att min nuvarande bank kanske inte tillåter det och skulle då byta bank, fick då till svars.

"Jag förstår hur du tänker. Det ska inte spela någon roll, däremot vill ju vi gärna att alla som öppnar konto hos oss gör det för att vi ska bli deras huvudbank, och inte bara använda kontot hos oss som en mellanhand för kryptoinvesteringar. Vi har en skyldighet att känna våra kunder och förstå deras syfte med kundrelationen, och om det är otydligt eller inte framgår så kan vi behöva ta ett beslut om vår framtida relation med den kunden. På så sätt är det fördelaktigt om man har varit kund hos oss under längre tid, då vi har mer underlag för att förstå kundrelationen. Men om du bara sparar all dokumentation kring transaktionerna, och är beredd på att uppvisa denna till oss, så ska det inte vara någon större fara."

Passade även på att fråga Nordea samma fråga och fick till svars

"Hej! Vi tillåter insättningar av denna sort om vi förstår syftet och ursprunget av beloppet. I vissa fall kan vi efterfråga underlag för transaktionen. Detta kan då exempelvis vara tidigare transaktionsutdrag eller uppgifter hos det bolag pengarna förvarats hos."

Sen är ju detta frågor gjorda över Facebook så vem vet hur mycket koll dom har, men verkar då säkra på sina svar så man får hoppas det stämmer. Inväntar fortfarande svar från min bankman på Swedbank men kan nog bli ett bankbyte om man får fel svar från dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Körde över 4K via SEPA från SEB-> kraken. Inga problem.

+1 för SEB
Satte över 127k från Kraken för två veckor sedan och det var inga problem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

+1 för SEB
Satte över 127k från Kraken för två veckor sedan och det var inga problem.

Inga frågor alls om transaktionshistorik elr liknande? Samt har du varit kund länge hos dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Detta svar fick jag då från SEB på frågan om dom tillät insättningar från krypto exchanges om man kan uppvisa transaktionshistorik från insättningar man gjort från sin bank och fick detta till svar.

"Ja, vi tillåter insättningar som har ursprung från kryptoinvesteringar. Jag vill även rekommendera dig att spara all dokumentation kring både försäljningar av dessa och även överföringarna till ditt konto i SEB."

Frågade även om dom tillät nya kunder att göra det då jag skrev att min nuvarande bank kanske inte tillåter det och skulle då byta bank, fick då till svars.

"Jag förstår hur du tänker. Det ska inte spela någon roll, däremot vill ju vi gärna att alla som öppnar konto hos oss gör det för att vi ska bli deras huvudbank, och inte bara använda kontot hos oss som en mellanhand för kryptoinvesteringar. Vi har en skyldighet att känna våra kunder och förstå deras syfte med kundrelationen, och om det är otydligt eller inte framgår så kan vi behöva ta ett beslut om vår framtida relation med den kunden. På så sätt är det fördelaktigt om man har varit kund hos oss under längre tid, då vi har mer underlag för att förstå kundrelationen. Men om du bara sparar all dokumentation kring transaktionerna, och är beredd på att uppvisa denna till oss, så ska det inte vara någon större fara."

Passade även på att fråga Nordea samma fråga och fick till svars

"Hej! Vi tillåter insättningar av denna sort om vi förstår syftet och ursprunget av beloppet. I vissa fall kan vi efterfråga underlag för transaktionen. Detta kan då exempelvis vara tidigare transaktionsutdrag eller uppgifter hos det bolag pengarna förvarats hos."

Sen är ju detta frågor gjorda över Facebook så vem vet hur mycket koll dom har, men verkar då säkra på sina svar så man får hoppas det stämmer. Inväntar fortfarande svar från min bankman på Swedbank men om man kan nog bli ett bankbyte om man får fel svar från dom.

Mycket intressant och bra information, tack! Tillagt i trådstarten.

Även intressant för mig som har LF och vill byta bank.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Inga frågor alls om transaktionshistorik elr liknande? Samt har du varit kund länge hos dom?

Inga frågor alls. Har varit kund där i runt 8 år eller så.
Ringde dock dagen innan och frågade om de accepterade insättningar från exchanges och om konverteringen sköttes automatiskt från Eur till SEK, vilket de svarade ja på.
Satte över pengar från Kraken 22:00 på kvällen och hade pengarna hos SEB 14:00 dagen efter.

Frågan kvarstår dock om skatteverket räknar på Euro > SEK som sätts av bankens Intraday eller om det är det faktiska eurobeloppet konverterat till SEK hos riksbankens/Nordea/SEB Intra-currency swap som räknas.
Nu blir det ju inga större belopp, men kan diffa några tusenlappar och man vill ju inte åka på straffavgift.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Det är härligt att se hur bankerna styr över småinvesterares tillgångar, trots att jag har skattat, bifogat underlag på ursprung samt varit kund i över 15 år... så är det för jobbigt att godkänna transaktionen. Får nog börja använda Swish och målvakter istället... som busarna gör

Själv förde jag över drygt 12k SEK som en transaktion (SEPA) i februari från Binance till LF som test (hälften av magiska summan 25k) och det gick bra då. Nu verkar det vara kört.

Ja det är vidrigt, hur många "skandaler" har inte Swedbank varit med i. Nåde dig som privatperson som försöker investera och tjäna lite extra pengar. Bra tråd förövrigt, bytte till LF för ett par år sedan för jag var trött på Swedbank. Ingen höjdare utifrån detta perspektivet men snart kvittar det väl vilken bank man har.

LF blockerar även Gemini sist jag provade, Luno fungerade längre än Coinbase men har inte köpt där på nästan ett år. Gör alla köp genom BTCX just nu.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inga frågor alls. Har varit kund där i runt 8 år eller så.
Ringde dock dagen innan och frågade om de accepterade insättningar från exchanges och om konverteringen sköttes automatiskt från Eur till SEK, vilket de svarade ja på.
Satte över pengar från Kraken 22:00 på kvällen och hade pengarna hos SEB 14:00 dagen efter.

Frågan kvarstår dock om skatteverket räknar på Euro > SEK som sätts av bankens Intraday eller om det är det faktiska eurobeloppet konverterat till SEK hos riksbankens/Nordea/SEB Intra-currency swap som räknas.
Nu blir det ju inga större belopp, men kan diffa några tusenlappar och man vill ju inte åka på straffavgift.

Bra info! Just nu överväger jag bankbyte iom att jag till sommaren tänkt avyttra ett större antal Eth. Hade tänkt göra det i mindre belopp under 25k per gång fördelat på ett par månader men LF är för mig omöjliga nu... men om det går med 100-120k per transaktion hos SEB är det högintressant.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Inga frågor alls. Har varit kund där i runt 8 år eller så.
Ringde dock dagen innan och frågade om de accepterade insättningar från exchanges och om konverteringen sköttes automatiskt från Eur till SEK, vilket de svarade ja på.
Satte över pengar från Kraken 22:00 på kvällen och hade pengarna hos SEB 14:00 dagen efter.

Frågan kvarstår dock om skatteverket räknar på Euro > SEK som sätts av bankens Intraday eller om det är det faktiska eurobeloppet konverterat till SEK hos riksbankens/Nordea/SEB Intra-currency swap som räknas.
Nu blir det ju inga större belopp, men kan diffa några tusenlappar och man vill ju inte åka på straffavgift.

Okej, låter ju förvånansvärt positivt. Är egentligen inte så brydd om det kommer frågor då jag har större delen av historiken samt mina insättningar från 2017 samt att jag inte gjort någonting olagligt så är egentligen bara ute efter en bank som tillåter att man sätter in pengar från krypto.

Lär bli ett samtal till veckan om Swedbank ger det besked jag gissar dom kommer ge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Bra info! Just nu överväger jag bankbyte iom att jag till sommaren tänkt avyttra ett större antal Eth. Hade tänkt göra det i mindre belopp under 25k per gång fördelat på ett par månader men LF är för mig omöjliga nu... men om det går med 100-120k per transaktion hos SEB är det högintressant.

Well, i och med att man kan röra sig fritt inom EU så är det inte omöjligt att ta sig till Schweiz där man blir skatteskyldig redan efter 30 dagar om man söker jobb och vad jag vet så behöver man inte betala skatt i Sverige om man bor utomlands mer än 6 månader per år.

Jag har då inga större planer på att bo kvar i Sverige i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Binance --> Bank Norwegian fungerar

Har inte Bank Norwegian som bank men använder deras kreditkort p.g.a bonusen och än så länge fungerar det att betala dem via Binance samt råkar man betal för mycket så får man 0,7% sparränta. Det ända jag har märkt med Binance att det kan strula om man kommer i svackan när de höjer eller sänker avgiften för att överföra till konto/kort. Men det är bara att ha lite is i magen och vänta 5-15min sen försöka igen så fungerar det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Okej, låter ju förvånansvärt positivt. Är egentligen inte så brydd om det kommer frågor då jag har större delen av historiken samt mina insättningar från 2017 samt att jag inte gjort någonting olagligt så är egentligen bara ute efter en bank som tillåter att man sätter in pengar från krypto.

Lär bli ett samtal till veckan om Swedbank ger det besked jag gissar dom kommer ge.

Jag har varit i kontakt med Swedbank tidigare när jag upptäckte att det inte gick att lägga till Coinbase eller binance. Kundservice bekräftade att dom var blockerade, och när jag frågade på Twitter så bekräftade dom det där också med penningtvättslagen som försvar.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inga frågor alls. Har varit kund där i runt 8 år eller så.
Ringde dock dagen innan och frågade om de accepterade insättningar från exchanges och om konverteringen sköttes automatiskt från Eur till SEK, vilket de svarade ja på.
Satte över pengar från Kraken 22:00 på kvällen och hade pengarna hos SEB 14:00 dagen efter.

Frågan kvarstår dock om skatteverket räknar på Euro > SEK som sätts av bankens Intraday eller om det är det faktiska eurobeloppet konverterat till SEK hos riksbankens/Nordea/SEB Intra-currency swap som räknas.
Nu blir det ju inga större belopp, men kan diffa några tusenlappar och man vill ju inte åka på straffavgift.

Jämför man men aktier (där courtage o andra avgifter ska dras av från vinsten) så borde det vara beloppet i SEK som gäller. I annat fall skulle du kunna få skatta för en vinst även fast det blev förlust i slutändan. Vill du var a 99% säker så är det väl bäst fråga skatteverket.

stavfel
Permalänk
Avstängd

Jag har märkt idag att Resurs Bank / Supreme Card blockar köp hos Atomic Waller / Simplex(som hanterar det i grunden åt AW).
Revolut virtuella kort funkar inte heller mot AW/Simplex.

Permalänk
Medlem

Försöker registrera mig på Revolut men mitt Swedbank mastercard går inte att betala Revolut visa kortet med.
Har fört över pengar till mitt Nordea Visa kort och skall testa med det.
Man kan köpa cryptovaluta på Coinbase med mitt mastercard från Swedbank, men inte betala ett visakort på Revolut. Sjukt.

Det hade ju varit sjukt nice att få ett visakort där man sköter all Cryptohandel och att det även går att handla med.
DI testade Revolut och det verkar fungera finfint https://www.di.se/digital/test-sa-bra-ar-bankutmanaren-revolu...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut med Danske Bank? Jag har upplevt lite problem nyligen där betalningar slutat gå igenom till mina wallets. Sedan fredags slutade det fungera men har tidigare gått bra.

Inte hunnit kontakta deras support ännu.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Lasse, 30, handlade med bitcoin – blev avstängd från samtliga svenska banker...
https://news.trijo.co/nyheter/lasse-30-handlade-med-bitcoin-b...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Lasse, 30, handlade med bitcoin – blev avstängd från samtliga svenska banker...
https://news.trijo.co/nyheter/lasse-30-handlade-med-bitcoin-b...

Allteftersom crypto och Bitcoin blir mer accepterat världen över så kommer dom gamla förlegna bankerna här behöva anpassa sig efter efterfrågan, alternativt kan vi kan hopppas på en ny eller nuvarande bank går ut med att dom är pro crypto och kommer att stjäla kunder från nuvarande dinosaurier.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Lasse, 30, handlade med bitcoin – blev avstängd från samtliga svenska banker...
https://news.trijo.co/nyheter/lasse-30-handlade-med-bitcoin-b...

Har varnat för detta i tidigare trådar, och försvarar absolut inte bankernas beteende, men vill du ha kvar ditt svenska bankkonto och i framtiden kunna växla dina krypto till fiat så undvik oreglerade P2P handelsplatser likt localbitcoins.com.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte redigera trådstarten längre. Jag tycker att detta ämne är så pass viktigt att det borde göras ett undantag om möjligt.

Bankerna ändrar villkor eller tillgängliga tjänster kontinuerligt och stoppar insättningar på konton utan att informera deras kunder. Därför är det viktigt att kunna få snabb och uppdaterad information utan att behöva läsa igenom (i framtiden kanske) tiotals sidor.

Ska försöka kontakta en moderator under morgondagen.

Senaste uppdateringen:

Skrivet av wh2ne:

Hej!

Det verkar tyvärr som att vissa banker har slutat stödja köp av krypto. Vissa banker spärrar kortköp, medans andra banker helt nekar SEPA-betalningar både till och från konton.

Jag tänkte därför att det kunde vara bra att ha en dedikerad tråd för vilka banker som tillåter krypto. Tanken är att jag ska hålla denna trådstart uppdaterad (hoppas det är möjligt att redigera långt i efterhand?), då bankerna kontinuerligt ändrar sina villkor och spärrar krypto utan att informera sina kunder.

I början blir tråden väldigt tom, då jag endast har erfarenhet av Länsförsäkringar, men jag uppdaterar tråden dagligen när det kommer in ny information.

Banker som spärrar kortköp av krypto:
- Länsförsäkringar (Coinbase, Binance, Kraken)
- ICA Banken (Binance #19069585 )

Banker som spärrar insättningar/uttag från exchanges:
- Länsförsäkringar (Binance, Kraken)
- ICA Banken (Binance #19069585 )

Banker som tillåter kortköp av krypto:

Banker som tillåter insättningar/uttag från exchanges:
- Nordea (Binance #19067843, #19070682 )
- SEB (Kraken #19069461, #19070682 )
- Swedbank (Binance #19075839 )

---

Tips på att få ut pengar trots att din bank spärrar uttag från exchanges:

1. PayPal. Coinbase har stöd för att skicka pengar till ditt PayPal-konto. Därifrån kan du ta ut pengar till ditt bankkonto.
2. Revolut. Gör uttaget från exchange till ditt Revolut-konto. Därifrån kan du ta ut pengar till ditt bankkonto via SEPA.

Visa signatur

press nu1mlock