Svenska banker med/utan stöd för krypto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamus85:

Har ingen egen erfarenhet av dem men sett en del folk avråda från Lunar Bank åtminstone.

Annars har du ju en väl beprövad plattform, Binance. De har Visa kort som du kan använda överallt.

Har utan problem handlat för upp till 10K med det på byggvaruhus för att utnyttja min 5% cashback etc.

Tackar, kollar upp det

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Så vilken bank borde man ha? Vill ha lönekonton, bank-id osv där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johoppsan:

Så vilken bank borde man ha? Vill ha lönekonton, bank-id osv där

Jag kan personligen rekommendera Skandia Banken.
Skandia spärrar inte kontot när man skickar SEPA till crypto.com som ICA Banken och SEB gjorde.

Sedan vet jag inte hur Skandia kommer reagera åt andra hållet men har du skattat och rent mjöl i påsen så borde det inte vara några problem men vem vet....

Oavsett jätte löjligt att bankerna spärrar SEPA rakt av även fast pengarna härstammar från ex. svensk lön.
Jag uppgav all info osv. men vissa banker verkar utföra ett totalförbud oavsett. Dumt, då jag tror de förlorar många kunder pga detta men det är deras val.

Glöm inte att pengarna är dina.

Vill bara tillägga att det är såklart bra att banken och kunden tar ansvar för att förhindra finasiering av terrorism och kriminell verksamhet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanxion:

Jag förstår hur ska jag gå tillväga för att flytta ca 1MSEK i vinster från NFT:er till mitt bank konto? 😆 det blir ju minst 100tsk i månaden….

Sitter i exakt samma sits, hur gick det för dig? Har du kommit nån vart? Ska precis ge mig in i att slåss med Nordea om att få flytta in pengarna och undrar om du har några råd?

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem

Avanza Bank ska kanske samarbeta med Safello..
https://investors.avanza.se/media/press/2022/avanza-ingar-avs...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Jag kan personligen rekommendera Skandia Banken.
Skandia spärrar inte kontot när man skickar SEPA till crypto.com som ICA Banken och SEB gjorde.

Sedan vet jag inte hur Skandia kommer reagera åt andra hållet men har du skattat och rent mjöl i påsen så borde det inte vara några problem men vem vet....

Oavsett jätte löjligt att bankerna spärrar SEPA rakt av även fast pengarna härstammar från ex. svensk lön.
Jag uppgav all info osv. men vissa banker verkar utföra ett totalförbud oavsett. Dumt, då jag tror de förlorar många kunder pga detta men det är deras val.

Glöm inte att pengarna är dina.

Vill bara tillägga att det är såklart bra att banken och kunden tar ansvar för att förhindra finasiering av terrorism och kriminell verksamhet...

Blev nekad inatt och när jag försökte nyss. Kontaktade kundservice varpå de säger att Skandia numera stoppar överföringar som går till kryptohandlare. Konstigt eftersom jag såg hur min kollega lyckades med en transaktion för några timmar sen bara inatt svarade jag varpå hon säger att det inte borde ha funkat och ska ta det vidare...

Permalänk
Skrivet av nkvc:

Blev nekad inatt och när jag försökte nyss. Kontaktade kundservice varpå de säger att Skandia numera stoppar överföringar som går till kryptohandlare. Konstigt eftersom jag såg hur min kollega lyckades med en transaktion för några timmar sen bara inatt svarade jag varpå hon säger att det inte borde ha funkat och ska ta det vidare...

Beror också helt på vilken exchange det är och vilken Payment Processor de använder sig av. En exchange kan fungera med en bank medan en annan blockeras.

Enklast är dock fortfarande att tunnla allt via Revolut.

Man kan göra köp via kort och SEPA överföringar hos dem utan problem till alla exchanges.

Vi lever numera enligt mig i ett övervaknings samhälle.

Där pengarna numera inte är våra egna utan bankernas.

Och de gömmer sig bakom Penningtvättslagen för att det är väldigt bekvämt och ger dem all rätt att neka vad som helst som de anser att du inte ska göra.

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nostradamus85:

Beror också helt på vilken exchange det är och vilken Payment Processor de använder sig av. En exchange kan fungera med en bank medan en annan blockeras.

Enklast är dock fortfarande att tunnla allt via Revolut.

Man kan göra köp via kort och SEPA överföringar hos dem utan problem till alla exchanges.

Vi lever numera enligt mig i ett övervaknings samhälle.

Där pengarna numera inte är våra egna utan bankernas.

Och de gömmer sig bakom Penningtvättslagen för att det är väldigt bekvämt och ger dem all rätt att neka vad som helst som de anser att du inte ska göra.

Precis, och har du ”fel” åsikt eller säljer ”fel” saker så kan du få problem bara där

Permalänk
Medlem

Kan man skicka pengar från revolut till skatteverket för att betala skatten på vinster från krypto?, fick brev för en månad sen att mitt Swedbankkonto stängs av i maj så bytte till SEB, men vill inte utmana ödet så vill helst inte föra över något till SEB, utan det får vara mitt lönekonto, så får jag öppna annat konto i någon bank för att betala krypto skatt eller om det går genom Revolut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Kan man skicka pengar från revolut till skatteverket för att betala skatten på vinster från krypto?, fick brev för en månad sen att mitt Swedbankkonto stängs av i maj så bytte till SEB, men vill inte utmana ödet så vill helst inte föra över något till SEB, utan det får vara mitt lönekonto, så får jag öppna annat konto i någon bank för att betala krypto skatt eller om det går genom Revolut?

Sitter i dessa funderingar själv, nån som sitter på svaret? Vågar man föra över större summor till Revolut för att sedan skicka det direkt till Skatteverket? Är ju Swedbank i bakgrunden på Skatteverkskontona, ställer det till det??

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Precis, och har du ”fel” åsikt eller säljer ”fel” saker så kan du få problem bara där

Tvivlar starkt på att bankerna har nån särskild åsikt, det är bara det att det kostar dem massor med pengar att utreda alla dessa crypto transaktioner. Så istället för att lägga massor av pengar och tid på utredningar av sina kunder så tar vissa banker beslutet att dom inte vill hantera det alls.

Alltför många i tråden verkar tro att det är nått slags personligt påhopp från bankerna när det i själva verket rör sig om kostnader som bankerna inte är beredda att ta.

Många här verkar anse att detta "nya" borde vara inarbetat och hanteras exakt som vilka andra transaktioner som helst, men saken är att detta är nytt och så länge det finns osäkerhet i hur det ska hanteras så har jag full förståelse för att banken visar upp en viss osäkerhet.

Vissa banker känner nog att dom inte är redo att ge sig in i hela crypto grejjen än. Och jag klandrar dom inte

@stgr - allt mitt svar är inte menat direkt till dig, så hoppas du inte känner dig alltför utpekad

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

Kan man skicka pengar från revolut till skatteverket för att betala skatten på vinster från krypto?, fick brev för en månad sen att mitt Swedbankkonto stängs av i maj så bytte till SEB, men vill inte utmana ödet så vill helst inte föra över något till SEB, utan det får vara mitt lönekonto, så får jag öppna annat konto i någon bank för att betala krypto skatt eller om det går genom Revolut?

alla mina kryptovionster hamnar på mitt revolut kort som jag sen "brukar" upp... betalade inte ett öre i skatt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

alla mina kryptovionster hamnar på mitt revolut kort som jag sen "brukar" upp... betalade inte ett öre i skatt

Då följer du inte lagen?
Kanske inte är det smartaste att skriva det offentligt på ett forum isåfall. Man ska betala 30% skatt på sina vinster

https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillg...

Permalänk
Skrivet av PatrickP:

Då följer du inte lagen?
Kanske inte är det smartaste att skriva det offentligt på ett forum isåfall. Man ska betala 30% skatt på sina vinster

https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillg...

det är tufft o betala skatt sa mona, jag är inte så tuff tyvärr

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

När var ditt senaste uttag från Binance till Nordea?

Jag ringer LF nu, är i 30min kö. Jag gjorde, som nämnt, uttaget från Binance i tisdags förra veckan (27/4). Tror det var i fredags jag ringde (kan varit torsdags), dvs. 2-3 arbetsdagar senare. Uttag har tidigare gått samma dag, beroende på tid, därför tyckte jag att två dagar var lång tid.

Kvinnan jag pratade med då sa att hon inte såg någon inkommande överföring. Jag frågade specifikt om penningtvättslagen och hon sa något om att om något sånt händer så "får dom upp det direkt och kontaktar kund på en gång". Hon såg inte heller något sådant för mig. Hon bad mig kontakta Binance eftersom det var Binance som hade gjort överföringen.

I verkligheten så hade dom troligtvis spärrat insättningen och skickat tillbaka, men utan att informera mig och tydligen ut an att informera deras medarbetare om att det är något dom gör.

Är nu ute efter referensnumret du nämnde och sitter i telefonkö.

Gällande Binance så hänvisade deras kundtjänst mig till denna länk: https://www.binance.com/en/my/risk/bcb-appeal

Det verkade lite skumt först, eftersom formuläret verkar gälla insättningar TILL Binance, men jag fyllde i det ändå och beskrev ärendet. Kundtjänsten svarade specifikt att om uttaget inte hade kommit fram så skulle man använda den länken ändå. Efter att ha fyllt i och skickat in så kan jag inte göra ändringar eller skicka in en ny, utan måste vänta på respons från Binance först, vilket dom påstår tar 3-7 arbetsdagar.

Råkade ut för samma sak. Fast från CoinBase. Ska byta bank. Skitbank. Har gått bra tidigare. Detta gör snarare att man försöker nog att kringgå en seriös försäljning och ta det svart, är det så dom vill ha det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av westrandy:

alla mina kryptovionster hamnar på mitt revolut kort som jag sen "brukar" upp... betalade inte ett öre i skatt

Exact, jag kör allt till paypal och shoppar sedan upp dom, varför krångla till det i onödan lixom.

Permalänk

Köpa krypto med Apple Pay + LSF?

Halloj! Har en liten klurig fråga, då jag har Länsförsäkringar som bank så har dom sen en tid tillbaka bestämt sig för att total neka alla köp av krypto etc…

Men idag när jag gick in på Kraken för att kika på mina tidigare köp så såg jag att dom erbjuder köp via Apple Pay numera vilket fick mig att fundera, kan jag köpa med Apple Pay utan att banken blir grinig pga krypto köp eller finns det risk för problem där?

Med vänlig hälsning,
DSKP

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Skrivet av DenSomKnackarPå:

Halloj! Har en liten klurig fråga, då jag har Länsförsäkringar som bank så har dom sen en tid tillbaka bestämt sig för att total neka alla köp av krypto etc…

Men idag när jag gick in på Kraken för att kika på mina tidigare köp så såg jag att dom erbjuder köp via Apple Pay numera vilket fick mig att fundera, kan jag köpa med Apple Pay utan att banken blir grinig pga krypto köp eller finns det risk för problem där?

Med vänlig hälsning,
DSKP

Prova. Kan fungera eller så blinkar en stor röd varningsskylt direkt hos banken då transaktionen nerbruten ser ut såhär: DSKP vill göra ett köp hos Kraken via Apple Pay.

Så dem vet direkt vars pengarna är på väg.

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk
Medlem

Kan ge en uppdatering i mitt fall, allt har löst sig och Nordea var väldigt tillmötesgående måste jag säga. Gick till mitt närmsta kontor med ca, 400st A4 papper som sammanställde transaktioner m.m. under dom senaste åren och svarade på en massa frågor dom hade. En vecka efter det mötet så förde jag över mina pengar från Binance till mitt konto på Nordea utan problem.

Har även pratat med Skatteverket och fysiskt lämnat in min självrättelse till dom på deras kontor här i stan samt rättat min nuvarande deklaration enligt instruktioner från dom via telefon, så nu är alla papper inne på den punkten också samt skatten är inbetald på mitt skattekonto så bara att vänta och se.

Måste säga att det gick mycket lättare överlag än jag trott, men kanske har att göra med att jag förberett mig massor och hade all möjlig information redo för alla typer av frågor, samt att jag hade en bank som inte är helt negativ inställd till kryptovalutor.

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Skrivet av GSXswe:

Kan ge en uppdatering i mitt fall, allt har löst sig och Nordea var väldigt tillmötesgående måste jag säga. Gick till mitt närmsta kontor med ca, 400st A4 papper som sammanställde transaktioner m.m. under dom senaste åren och svarade på en massa frågor dom hade. En vecka efter det mötet så förde jag över mina pengar från Binance till mitt konto på Nordea utan problem.

Har även pratat med Skatteverket och fysiskt lämnat in min självrättelse till dom på deras kontor här i stan samt rättat min nuvarande deklaration enligt instruktioner från dom via telefon, så nu är alla papper inne på den punkten också samt skatten är inbetald på mitt skattekonto så bara att vänta och se.

Måste säga att det gick mycket lättare överlag än jag trott, men kanske har att göra med att jag förberett mig massor och hade all möjlig information redo för alla typer av frågor, samt att jag hade en bank som inte är helt negativ inställd till kryptovalutor.

Hade du 100% av alla transaktioner du gjort eller saknades några? Kunde du föra över pengarna direkt efter du varit in med papperna eller var du tvungen att vänta på att dom skulle gå igenom alla 400 A4 och godkänna dom? Utöver det vad var det för slags frågor du fick svara på?

Skönt att höra iaf att det går att använda sig av den vanliga "vita" vägen för dom som inte vill hålla på att försöka ta sig runt systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Hade du 100% av alla transaktioner du gjort eller saknades några? Kunde du föra över pengarna direkt efter du varit in med papperna eller var du tvungen att vänta på att dom skulle gå igenom alla 400 A4 och godkänna dom? Utöver det vad var det för slags frågor du fick svara på?

Skönt att höra iaf att det går att använda sig av den vanliga "vita" vägen för dom som inte vill hålla på att försöka ta sig runt systemet.

Jag saknade lite transaktioner från tidigare år, 2017/2018/2019 pga att vissa exchanges stängt ner och inte finns längre, men det var rätt små summor i sammanhanget. Fick inga frågor om nått sådant från banken, får se om Skatteverket vill veta nått mer längre fram men verkar inte vara några större problem vad jag hört.

Innan mitt möte med banken gjorde jag en liten överföring (1000kr) till ett tomt konto så att dom kunde se var pengarna skulle komma in ifrån. Själva mötet var på en tisdag och på söndagen samma vecka så började jag föra över en större summa (delade upp mina överföringar i två) från Binance till ett av mina konton på Nordea.
Överföringen tar 2-3 dygn och pengarna var inne på tisdag mitt på dagen. Banken sa att dom kollar på papper m.m. när överföringen kommer in därför valde jag att dela upp pengarna i två omgångar. Om dom vill kolla genom papperna så kan det ta en stund innan pengarna släpps in på kontot och då kan följd frågor komma från dom, men känns som det mer är en försiktigthetsåtgärd.

Frågorna från banken var dels standard frågorna som dom måste ställa pga penningstvättslagen, dvs samma frågor man får fylla i ibland på internetbanken. När dessa var uppdaterade så frågar dom saker i stil med att hur började du och hur köpte du dina tillgångar. I mitt fall har jag köpt via mitt bankkonto så jag kunde hänvisa till att jag har en lista (bland mina papper) på datum jag köpt och att motsvarande summor finns i deras system runt samma tidpunkter och borde vara lätta för dom att hitta. Man får berätta var i från man köpt och hur, var man tradeat m.m. Är en hel del sådana frågor så mötet tog drygt en timme innan dom var nöjda.
Tyckte att dom skötte det hela väldigt bra och var trevliga och hjälpsamma, dock så kan dom inget om krypto så man får ha en låg enkel nivå på samtalet.

Ja, jag vill inte se mig över axeln resten av livet pga att man försöker smita från skatten, är inte värt det.

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Skrivet av GSXswe:

Jag saknade lite transaktioner från tidigare år, 2017/2018/2019 pga att vissa exchanges stängt ner och inte finns längre, men det var rätt små summor i sammanhanget. Fick inga frågor om nått sådant från banken, får se om Skatteverket vill veta nått mer längre fram men verkar inte vara några större problem vad jag hört.

Innan mitt möte med banken gjorde jag en liten överföring (1000kr) till ett tomt konto så att dom kunde se var pengarna skulle komma in ifrån. Själva mötet var på en tisdag och på söndagen samma vecka så började jag föra över en större summa (delade upp mina överföringar i två) från Binance till ett av mina konton på Nordea.
Överföringen tar 2-3 dygn och pengarna var inne på tisdag mitt på dagen. Banken sa att dom kollar på papper m.m. när överföringen kommer in därför valde jag att dela upp pengarna i två omgångar. Om dom vill kolla genom papperna så kan det ta en stund innan pengarna släpps in på kontot och då kan följd frågor komma från dom, men känns som det mer är en försiktigthetsåtgärd.

Frågorna från banken var dels standard frågorna som dom måste ställa pga penningstvättslagen, dvs samma frågor man får fylla i ibland på internetbanken. När dessa var uppdaterade så frågar dom saker i stil med att hur började du och hur köpte du dina tillgångar. I mitt fall har jag köpt via mitt bankkonto så jag kunde hänvisa till att jag har en lista (bland mina papper) på datum jag köpt och att motsvarande summor finns i deras system runt samma tidpunkter och borde vara lätta för dom att hitta. Man får berätta var i från man köpt och hur, var man tradeat m.m. Är en hel del sådana frågor så mötet tog drygt en timme innan dom var nöjda.
Tyckte att dom skötte det hela väldigt bra och var trevliga och hjälpsamma, dock så kan dom inget om krypto så man får ha en låg enkel nivå på samtalet.

Ja, jag vill inte se mig över axeln resten av livet pga att man försöker smita från skatten, är inte värt det.

Härligt. Har själv en del transaktioner som inte finns kvar pga exchanges som inte finns längre men har då gjort en rättelse på alla trades jag har tillgång till och har då inte hört något från Skatteverket samt tagit ut ett 6 siffrigt belopp utan frågor från banken.

Känns skönt och höra att det verkar gå att göra rätt för sig då jag är lite i samma sits och vill inte göra som 99% av alla rekommenderar på forum och "flytta utomlands" eller gå genom massa tumblers och försöka smita undan att skatta för att sen måste ligga vaken om natten och undra om man ska bli påkommen.

Permalänk
Skrivet av Johoppsan:

Så vilken bank borde man ha? Vill ha lönekonton, bank-id osv där

SEB 🤔?

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

Kan man skicka pengar från revolut till skatteverket för att betala skatten på vinster från krypto?, fick brev för en månad sen att mitt Swedbankkonto stängs av i maj så bytte till SEB, men vill inte utmana ödet så vill helst inte föra över något till SEB, utan det får vara mitt lönekonto, så får jag öppna annat konto i någon bank för att betala krypto skatt eller om det går genom Revolut?

Varför stängde Swedbank ner ditt konto? och blev det någon följd mer än att kontot blev nerstängt?
Jag måste själv nämligen förklara vissa transaktioner på mitt konto hos Länsförsäkringar, har två transaktioner (á 10'000kr) med swish från en bekant som ville köpa krypto som jag är misstänker att länsförsäkringar kan få panik över och stänga mitt konto. Men är mest orolig för eventuella påföljder om ens konto blir stängt på grund av kryptohandel. en process man inte ens skulle önska sin värsta fiende. Blev det någon ytterligare påföljd av kontonerstängning?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Bakom en prenumerant-vägg
Någon med tillgång till SvD som orkar sammanfatta?

Permalänk
Skrivet av PatrickP:

Bakom en prenumerant-vägg
Någon med tillgång till SvD som orkar sammanfatta?

Samma som alltid. Penningtvättsrisk. Eller ” du riskerar dina pengar ”

Stasi bankerna vill i grund och botten bestämma vad du gör med deras pengar. Err förlåt. Så klart ” dina pengar ”

De ser väl att färre och färre använder deras egna tjänster och förlorar så ledes det kapital de kan spekulera med och investera. Så de tjänar inte några pengar på det.

Och istället för att hoppa på framtids tåget och rida in i framtiden med nya tjänster försöker man med extremt hårda metoder låsa in kunderna i det gamla.

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk
Medlem

Det är fan helt sjukt egentligen. Istället för att kontakta å boka besök å reda ut så stänger dom av bara...

Har hittills kunnat före över pengar FRÅN Nordea, samt göra inköp med kort på KuCoin samt Metamask med Volvo-kortet (carpay).

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

”Att bankkunder stängs av efter att ha handlat med krypto leder till starka reaktioner. ”Det strider mot hela tanken med penningtvättslagstiftningen”, säger Jan Tibbling, tidigare chefsåklagare på Ekobrottsmyndigheten…
https://www.svd.se/a/5B3mve/handelsbanken-och-swedbank-sparra...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Fy fasen, känner nu att det var tur att jag tog ut mina pengar i tid när det bara blir svårare och svårare med allt krypto relaterat...

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout