Ska kortet ändå inspekteras noga och allt det administrativa runt omkring skötas så känns inte ett foto som speciellt mycket extra tidsåtgång, om rutin för det finns. Nu är det väl kanske inte omsättningen på moderkort som fyndvaror så stor men ändå. Vi verkar ju i alla fall ha en person som råkat ut för exakt samma scenario i tråden.
Det kostar ju desto mer att hantera en reklamation, om man nu inte som Inet påstår att det inte kan hända då. Troligtvis motar de i flesta fall bort kunder som råkar ut för det här med den retorik de använt i kommunikationen med OP. De hoppas väl på att kunden inte ska orka bråka och försöka böja tillbaka själv. Hävdar man bara sin rätt så ligger ju bevisbördan helt på Inet. Drar man det vidare till ARN kan jag inte tänka mig att det räcker för Inet att hävda att kortet inspekterats.
Att alltid filma uppackning som konsument skulle ju givetvis hjälpa, men det är ju vansinnigt att man ska behöva göra det.
Javisst vore det vansinnigt om kunderna har så lågt förtroende i en butik.
Däremot så har butiken inget att vinna på att själva fotografera/dokumentera sina "fyndvaror": Blir en extrakostnad för butiken i princip. De flesta fyndvaror är faktiskt helt okej. Kostnaden för butiken att dokumentera "fyndvarorna" för att vara "safe" blir för dyr. Finns ingen vinst i detta.
Däremot så kan kanske kunden "få vinst" i att dokumentera unboxing. Men håller med om att det är rätt sjukt.